تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۸۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تجمع جامعه پزشکی خوزستان در حمایت از مردم غزه
تجمع جامعه پزشکی استان خوزستان در حمایت از مردم مظلوم غزه و درخواست از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی برای گشودن مسیری به‌منظور امدادرسانی به مردم ستم‌دیده برگزار شد.

علی خدادادی، رئیس سازمان هلال احمر استان خوزستان و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در تجمع جامعه پزشکی استان خوزستان که امروز، 18 مرداد در حمایت از مردم مظلوم غزه و اعلام آمادگی برای اعزام و کمک به مجروحان، مصدومان و آسیب‌دیدگان و درخواست از مجامع از سازمان‌های بین‌المللی برای گشودن مسیری به‌منظور امدادرسانی به مردم ستم‌دیده در این دانشگاه برگزار شد، با قدردانی از حضور جامعه پزشکی اظهار کرد: براساس گزارش لی ویستون، مدیر خاورمیانه و شمال آفریقا دیده‌بان حقوق بشر، در نوار غزه جنگی در حال انجام است که شامل تیراندازی به افرادی در حال خروج از غزه، منازل مسکونی، افراد نیازمند به کمک‌های درمانی، حمله به کودکان و مناطقی که از سوی کمیته صلیب سرخ جهانی به‌عنوان منطقه امن معرفی شده است، می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس همه آئین‌نامه‌های حقوق بشری غیرنظامیان و مجروحان باید در اسرع وقت و یا با تأخیر حداقلی درمان شوند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اجازه نداده کمک‌های اولیه که از طریق گذرگاه رفح برای این مردم ارسال می‌شود، وارد نوار غزه شود.

خدادادی افزود: داوطلب کمیته صلیب سرخ جهانی در 25 ژوییه در جریان حمله اسرائیل به خضاعه کشته شد و البته کمک‌کنندگان به وی نیز مورد حمله قرار گرفتند، هدف اسرائیل از قتل عام کودکان در سال‌های گذشته جز کوچ اجباری مردم غزه نبوده است، البته این مردم توانستند پس از این مدت با دو هزار کشته که بیش از 400 نفر از آنها کودک بوده و 10هزار زخمی، به مقاومت ادامه دهند.

رئیس سازمان هلال احمر خوزستان با اشاره به اینکه همه سردخانه‌های بیمارستان‌های غزه مملو از اجساد شهیدان است، گفت: حتی جنازه‌های این جنگ نابرابر در یخچال‌های بستنی‌فروشی‌ها نگهداری می‌شود.

وی به بیان درخواست‌های جامعه پزشکی پرداخت و ادامه داد: اعمالی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب می‌شود جنایت جنگی است و از جوامع بین‌‌المللی درخواست می‌شود با تشکیل دادگاه‌های بین‌المللی به این جنایات رسیدگی شود تا مردم غزه به حقوق حقه خود دست یابند.

خدادادی در پایان از حرکت نمادین جامعه پزشکی استان در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن اعمال افرادی که حقوق بشر را لگدمال کردند، قدردانی کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر کمایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
0
0
الحمد لله عده ای که در سال 88 شعار نه غزه نه لبنان سرداده بودند متنبه شدند و در راهپیمایی شرکت کردند و سخنرانی هم کردند. انشائلله پس از دوره مسولیتشان هم کما کان انقلابی باقی بمانند
:
:
:
آخرین اخبار