تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۶۸۱۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خبیر:
کاهش‌تلفات‌جاده‌ای‌یک‌وظیفه ملی‌وشرعی است
معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: کاهش تلفات جاده ای یک وظیفه ملی و شرعی است که همه باید با جدیت به آن بپردازند.

فرج اله خبیر پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پایگاه اورژانس هوایی خوزستان اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز پایگاه هوایی اورژانس در استان خوزستان افتتاح شد. این پایگاه در جهت ایمنی بیشتر و امداد لحظه ای به افراد در معرض خطر بسیار خوب است. همچنین خوشحالم که این طرح با برنامه جامع ایمنی راه ها با ابتکار استاندار که در دست تهیه بوده همراه شده است.

وی افزود: امیدوارم با اجرای طرح جامع ترافیکی خوزستان بتوانیم جاده های پرترافیک را به تدریج از دو طرفه به یک طرفه تغییر دهیم. هرچه تلاش کنیم که تلفات را در سوانح جاده ای پائین بیاوریم کمک موثری به مردم کشور می کنیم زیرا کاهش تلفات یک وظیفه ملی و شرعی است که همه باید با جدیت به آن بپردازند.

معاون سیاسی استانداری خوزستان تصریح کرد: حتما با رویکردهای علوم پزشکی و وزارت بهداشت اینگونه طرح ها در آینده ای نزدیک اثرات مثبتی را بر نظام خواهند داشت زیرا زیبنده نظام ما نیست که در تصادفات جاده ای تعداد زیادی از هموطنان خود را به سادگی از دست بدهیم. این موضوع می تواند برای ما نگران کننده و در سطح ملی نمره منفی باشد.

خبیر بیان کرد: اجرای اینگونه طرح ها به تنهایی برای کاهش تعداد تصادفات کفایت نمی کند و باید مشارکت مردم را جلب کرده تا الزام به قانون را در دستور کار آنها قرار دهیم. اگر مردم بیشتر همکاری کنند کمتر شاهد تصادفات خواهیم بود.

وی عنوان کرد: مردم باید رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را بیشتر گسترش دهند و این کار باعث افزایش ایمنی راه های ما خواهد شد. گسترش رعایت قوانین در صورتی محقق می شود که مردم آگاهی های خود را افزایش دهند. برای افزایش آگاهی باید آموزش های گسترده ای را برای رانندگان به ویژه رانندگان وسایل نقلیه که با وجود بالاترین آمار از جابجایی مسافر اما بیشترین عدم رعایت قوانین توسط آنها صورت می گیرد ترتیب دهیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار