تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۶۸۱۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسحاقی:
67درصد سرقت‌ها در خوزستان،سرقت خرد است
فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: ارتباط پلیس با مجموعه رسانه به گونه‌ای است که خود را با رسانه‌ها در یک سنگر می‌دانیم.

سردار محمدرضا اسحاقی در این مراسم که در محل ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: البته طبیعی است که شما خبرنگاران با قلم و دوربین و نگاه اثربخش خود در حوزه اطلاع‌رسانی و ما در حوزه ماموریت‌های خاص خود، انجام وظیفه می‌کنیم ولی مهم این است که هدف و مسیر یکی است.

وی ادامه داد: معتقدیم بدون اطلاع‌رسانی به موقع و موثر هر کاری انجام دهیم، بی‌شک احساس امنیت در افراد جامعه ایجاد نمی‌شود. ارتباط رسانه و پلیس نباید تنها به نشست خبری ختم شود و ضروری است که خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف در اتاق فکر نیروی انتظامی مشارکت کند.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان افزود: یک اصل دائمی وجود دارد که هر چه میزان آگاهی آحاد جامعه نسبت به چالش‌ها و معضلات پیش روی آنها بیشتر باشد، یقینا آسیب کمتری متوجه آنها خواهد بود.

اسحاقی افزود: آگاهی‌بخشی و آموزش‌های همگانی با هدف آگاه‌سازی تک تک افراد جامعه صورت می‌گیرد و در نهایت، این آموزش‌ها منجر به خودکنترلی و این خودکنترلی نیز مانع از تحقق هدف شوم بزهکار می‌شود زیرا در صورتی که فرد جرم را بشناسد، مرتکب جرم نخواهد شد.

وی افزود: ارتقای آموزش‌های همگانی جزو اولویت‌های پلیس در نظر گرفته شده است. با مطالعه‌ای که در خوزستان صورت گرفت، تا سال قبل در استان و همچنین بیشتر نقاط کشور، خرده‌فروشی مواد مخدر از دغدغه‌ها به شمار می‌رفت. امسال نیز موضوع مبارزه با سرقت از اولویت‌های مهم پلیس قلمداد می‌شود زیرا در استان خوزستان، 67 درصد کل سرقت‌ها در خوزستان، سرقت‌های خرد است.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان گفت: لازم است در حوزه آموزش، دستگاه‌های اجرایی وارد عرصه شده و به کارکنان خود آموزش‌های ضروری در پیشگیری از سرقت ارایه دهند. همچنین در حوزه صنوف نیز باید آموزش‌ها ارتقا یابد. به طور نمونه در سرقت های گوشی همراه، باید صنف مربوط همه افراد مرتبط با کار گوشی‌های همراه را آموزش دهد.

اسحاقی اظهار کرد: مسئول‌سازی دستگاه‌ها یکی از اقدامات موثری است که در پیشگیری از سرقت باید در دستور کار همه قرار گیرد که رسانه‌ها و اصحاب رسانه می‌توانند در این زمینه مشارکت خوبی داشته باشند.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ازاندیمشک
|
Finland
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
جناب سرداراسحاقی سلام علیکم .بنده ساکن شهرستان اندیمشک هستم یک سوال دارم چرا در یک محله دربین یک ماه چندین سرقت انجام شود وبعد سارقی هم دستگیر شود متاسفانه باقید ضمانت ازاد شود وبه وی گفته شود برو ازشاکیان خود رضایت بگیر واقعا این جای سوال ندارد.اطفا کمی بیشتر کنترل وگشت های خود را زیادتر کنید.متشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
از قديم گفتن:
تخم مرغ دزد، شتر دزد می شود...
:
:
:
آخرین اخبار