تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط شهرداری خرمشهر صورت گرفت ؛
رونمایی از المان سکان کشتی و برافراشتن برج پرچم در خرمشهر
توسط شهرداری خرمشهر از المان سکان کشتی رونمایی و برج پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته شد.

روز گذشته با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و برخی مسئولان اجرایی در میدان بایندردر جاده ساحلی این شهرستان المان کشتی رونمایی و برج پرچم جمهوری اسلامی ایران نیز در ورودی این شهرستان برافراشته شد.

شهردار خرمشهر در این مراسم عنوان کرد: هرکدام از این پروژه‌‌ها با اعتباری بیش از 45 میلیون تومان و از محل اعتبارات جاری شهرداری راه اندازی شده است.

محمد حویزاوی هدف از نصب المان سکان کشتی را انعکاس فرهنگ بومی خواند و اظهار کرد: المان‌ها گویای آداب و سنن مردم بوده و نگاه گردشگر را به سمت شهرستان و فرهنگ مردم بومی منطقه جلب می‌کند و باعث آگاهی بخشی در این زمینه می‌شود.

وی ادامه داد: به خاطر نزدیکی به آب و اشتغال مردم بومی در کشتی‌ها و لنج‌ها، المان سکان را به عنوان نماد و نشان دهنده موقعیت آبی خرمشهر انتخاب کردیم و رونمایی از سایر المان‌ها در آینده نزدیک از جمله برنامه‌های شهرداری است.

المان کشتی با وزنی معادل 120 کیلوگرم و قطر 7 متر در مساحتی دایره‌ای شکل با قطر 12 مترمربع در جاده ساحلی کوتشیخ قرار دارد و برج پرچم 40 متری نیز در میدان مرزداران واقع در ورودی این شهرستان برافراشته شد که این برج پرچم دومین برج پرچم جمهوری اسلامی ایران است که در شهرستان خرمشهر برافراشته شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار