تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۶۸۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون نوسازی بنیاد انقلاب خبر داد
دولت با افزایش سقف وام مسکن روستایی موافقت کرد
 معاون نوسازی بنیاد انقلاب از موافقت دولت با افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و گفت: پیشنهاد ما وام مسکن روستایی ۱۸ میلیون تومان است که در جلسات کارشناسی میزان افزایش مشخص می شود.


عزیزالله مهدیان در نشست خبری با اشاره به وقوع زلزله مردادماه سال 91 آذربایجان، اظهار کرد: 5 شهر و 447 روستا تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند و 20 هزار واحد روستایی دچار خسارت شدند.

وی با بیان این که 12 هزار کانکس برای خانواده ها پیش بینی شد و به همین میزان نیز برای دام ها ساخته شد، بیان کرد: همچنین 5000 واحد شهری 100 درصد تخریب شد و 17 هزار واحد شهری دگر نیز دچار خسارت هایی شدند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی منطقه 10 استان به عنوان منطقه معین روستایی و سه استان به عنوان منطقه معین شهری و دو استان قم و خراسان شمالی برای ایجاد فضاهای موقت کمک کردند.

وی با اشاره به این که  برای نوسازی و بازسازی واحدهای تخریب شده و خسارت دیده 555 میلیارد تومان تسهیلات تامین شد، خاطرنشان کرد: کمک بلاعوض دولت نیز 91 میلیارد تومان بود، برای اسکان موقت نیز 45 میلیارد تومان هزینه شد، ضمن آن که حدود 15 میلیارد تومان برای تاسیسات زیربنایی به بنیاد پرداخت شد.

معاون نوسازی روستایی بنیاد مسکن با اشاره به این که 19 هزار و 550 واحد بازسازی شده است، گفت: 450 واحد دیگر در حاشیه مناططق زلزله زده در حال ساخت است.

مهدیان با اشاره به اینکه 14 میلیون تومان تسهیلات روستایی برای نوسازی واحدهای زلزله زده پرداخت شده است، افزود: همچنین دو میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است. علاوه بر این با کمک دولت و صندوق مهر رضا برای هر واحد تا سقف 7 میلیون تومان تسهیلات مکمل نیز پرداخت شده است. در مجموع حداکثر وام نوسازی به روستاییان پرداخت شده است.

وی با بیان این که بیش از یک میلیون و هفتصد هزار مسکن روستایی از سال 84 تاکنون نوسازی شده است، اظهار کرد: در قالب بهسازی مسکن روستایی کمک کنیم همه واحدهای بازسازی و نوسازی شده تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

تا پایان سال 91 سهمه تسهیلات ما 254 هزار فقره بوده است، گفت:  هم اکنون تسهیلات 12.5 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می شود و بانک هایی مانند بانک سپه زیربار پرداخت تسهیلات نرفته اند. تلاش می کنیم با کمک دولت در سال 93 تسهیلات را پرداخت کنیم.

وی با بیان این که جلسات متعددی در این رابطه با معاون اول رئیس جمهوری برگزار شده است، افزود: پرداخت تسهیلات تایید شده اما مشکل میزان وام است که پیشنهاد ما 18 میلیون تومان است که بانک فعلا با این مبلغ موافقت نکرده اند.

وی ادامه داد: قطعا سقف تسهیلات بالاتر از 12.5 میلیون تومان خواهد بود و تا پایان نیمه نخست امسال سقف تسهیلات مسکن افزایش می یابد.
علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب پیش تر از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و به تسنیم گفته بود:  جلسه‌ای در رابطه با افزایش تسهیلات مسکن روستایی با معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار و کمیته‌ای مسئول پیگیری این موضوع شد.

وی تصریح کرد: این کمیته متشکل از رئیس بنیاد مسکن انقلاب بانک مرکزی و سازمان مدیریت است که مقرر شد موضوع افزایش تسهیلات مسکن روستایی را بررسی کرده و گزارش آنرا تا 10 روز آینده به معاون اول رئیس‌جمهوری ارائه کنیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار