تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مشاور استاندار خوزستان در امور حفاظت محیط زیست و شیلات:
برداشت‌ماهی از تالاب‌شادگان به‌کمتر از 50درصد رسید
مشاور استاندار خوزستان در امور حفاظت محیط زیست و شیلات گفت: با کم‌آب شدن تالاب شادگان در زمان کنونی، میزان برداشت ماهی از این تالاب به کمتر از 50 درصد رسید.

جاسم مرمضی‌پور امروز اظهار داشت: بحث تالاب‌های استان به دلیل کمبود آب، پیچیدگی خاص خود را دارد اما قرار شد در این موضوع بازنگری و اولویت‌های استفاده از آب بررسی شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت تالاب شادگان حق‌آبه این تالاب، نه در حد ایده‌آل بلکه در حد مورد نیاز آب تامین خواهد شد.

مشاور استاندار خوزستان در امور حفاظت محیط زیست و شیلات اضافه کرد: کم‌توجهی و بی‌مهری به تالاب شادگان در مدت گذشته موجب کاهش بازده این تالاب شده است.

این مسئول خوزستانی عنوان کرد: با توجه بیشتر به تالاب شادگان انتظار می‌رود اقدامی که منجر به حل مشکل اصلی آن که آب است،‌ شود و پس از بحث آب به موضوعات تجاوزات، مدیریت بهره‌برداری صحیح و دیگر بحث‌ها پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه تالاب شادگان به حالت قبلی خود بازگردد، بسیار نیاز به آب دارد یادآور شد: یکی از پتانسیل‌های بالای تالاب شادگان بحث صید ماهی در این تالاب است که سالانه 15 هزار تن ماهی از تالاب شادگان برداشت می‌شد.

مرمضی‌پور بیان داشت: بحث پرورش دام و گردشگری نیز جای خود دارد که در زمان مقرر به آن پرداخته خواهد شد.

مشاور استاندار خوزستان در امور حفاظت محیط زیست و شیلات در پایان گفت: با کم‌آب شدن تالاب شادگان در زمان کنونی میزان برداشت ماهی از این تالاب به کمتر از 50 درصد رسیده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار