تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۸۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان:
دفن پسماند در آبادان هنوز غیراصولی است
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در اهواز تمام مراحل دفع پسماند به صورت اصولی ولی در آبادان هنوز مرحله دفن به صورت غیراصولی انجام می‌شود.

احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز اظهار کرد: در استان تنها وضعیت پسماند شهری اهواز و آبادان که مرحله نخست جداسازی را انجام می‌دهند، نسبت به دیگر شهرها بهتر است؛ مابقی شهرها وضعیت خوبی ندارند.

وی افزود: قرار شد به لحاظ اعتباری برنامه‌ای برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شود و فرمانداران شهرهایی که وضعیت دفع پسماند نامناسبی دارند، طرح‌های خود را در جلسات کارگروه پسماند ارائه دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در شهرهایی که دفع پسماند غیراصولی دارند، پسماندهای ریخته ‌شده توسط دوره‌گردها تفکیک و زباله‌های قابل استفاده مجدد برداشت می‌شوند.

این مسئول اضافه کرد: در این شهرها زباله‌های مفید برداشت شده و مابقی آتش زده می‌شود؛ لذا آتش‌سوزی، دفن غیر اصولی و تفکیک غیراصولی در بسیاری از شهرهای استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در خصوص دفع پسماند در دزفول آغاز شده است، یادآور شد: در حال حاضر در اهواز تمام مراحل دفع پسماند به صورت اصولی ولی در آبادان هنوز مرحله دفن به صورت غیر اصولی انجام می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار