تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۸۱۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده انتظامی خوزستان:
شهروندان تخلفات ماموران انتظامی را به ۱۹۷ گزارش دهند
فرمانده انتظامی خوزستان از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف از ماموران انتظامی آن را به شماره ۱۹۷ گزارش دهند.

محمدرضا اسحاقی درباره برخورد ناشایست برخی ماموران انتظامی با متهمان و مردم در انظار عمومی، اظهار کرد: ناظر ما مردم هستند، شهروندان می‌توانند تخلفات ماموران انتظامی را به شماره 197 گزارش دهند.

وی افزود: مردم با تماس با این شماره، مشاهدات خود را بیان کنند چون ممکن است کسی که مورد ضرب و شتم و اهانت قرار می‌گیرد، شکایتی نکند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: مردم با 197 تماس بگیرند و ساعت و مکان برخورد مامور را اعلام کنند ما نام مامور را شناسایی و با او برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مجوزی برای اهانت به مردم وجود ندارد، افزود: قطعا با ماموران خاطی برخورد شدید می‌شود.

اسحاقی بیان کرد: در نیروی انتظامی کمیسیون‌هایی برای شناسایی افرادی که به مردم اهانت می‌کنند تشکیل داده‌ایم.

وی گفت: روز گذشته جلسه‌ای نیز با حضور یک قاضی برگزار شد و به تخلفات چند ماموران انتظامی از استان‌ها خوزستان، بوشهر هرمزگان و ایلام رسیدگی شد.

فرمانده انتظامی خوزستان با تاکید بر این نکته که برخی ماموران اخراج می‌شوند، افزود: ناجا حساسیت ویژه‌ای در برخورد ماموران با مردم دارد.

وی بیان کرد: گزارشاتی که به ما می‌رسید را بررسی می‌کنیم و با ماموران خاطی به برخورد می‌شود زیرا هیچ ماموری نه از لحاظ شرعی و نه از لحاظ قانونی حق برخورد فیزیکی با کسی را ندارد.

اسحاقی تصریح کرد: نیروی انتظامی حتی حق برخورد فیزیکی با مجرمان را نیز ندارد بلکه قاضی برای آن‌ها حکمی صادر کند و ما تا پایان آن را اجرا می‌کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار