تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دبیر بیست‌ و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان:
بودجه جشنواره تئاتر خوزستان 2 برابر سال گذشته است
دبیر بیست‌ و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: بودجه جشنواره تئاتر خوزستان دو برابر سال گذشته در نظر گرفته شده است.

سیدصادق فاضلی امروز اظهار کرد: جشنواره استانی تئاتر خوزستان از 26 شهریورماه سال جاری به مدت چهار روز برگزار می‌شود که همایش تئاتر استانی این جشنواره 30 مرداد اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از میان کارهای رسیده به دبیرخانه جشنواره، 24 اثر برتر انتخاب می‌شود، افزود: انتخاب این آثار با شرط نمایشنامه حذف شده و تنها منوط به فیلم نمایش است.

دبیر بیست‌ و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان عنوان کرد: کارگردانان برای شرکت در جشنواره تئاتر خوزستان فرصت دارند تا 25 مردادماه جاری فیلم آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول یادآور شد: از میان 24 اثر منتخب در این جشنواره در نهایت 9 تا 12 اثر برای شرکت در مرحله نهایی برگزیده می‌شوند.

وی اضافه کرد: هم‌زمان با برگزاری جشنواره تئاتر خوزستان، دو کارگاه تخصصی آموزشی بازیگری و نمایشنامه‌نویسی تئاتر برگزار می‌شود.

فاضلی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خوزستان در تالار آفتاب و آیینه اهواز برگزار خواهد شد،‌ تصریح کرد: برگزیدگان این جشنواره برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای معرفی می‌شوند.

دبیر بیست‌ و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان گفت: در این جشنواره، اتفاق خوب و جالب، توجه حضور کارگردانان جدید و پیشکسوتان تئاتر است؛ در میان آثار ارسال شده تاکنون حضور کارگردانان جدید مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین پیشکسوتان تئاتر خوزستان و افرادی که به گونه‌ای از کار تئاتر فاصله گرفته بودند، در جشنواره سال جاری حضور یافتند و به تئاتر بازگشتند.

این کارگردان خوزستانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد خوبی به بیست‌ و ششمین جشنواره تئاتر خوزستان نگاه دارد و تمام امور این جشنواره را به هنرمندان تئاتر استان واگذار کرده است.

فاضلی بیان کرد: هر ساله دبیر این جشنواره مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در سال جاری دبیر جشنواره از میان هنرمندان انتخاب شد و در سال‌های آینده نیز به صورت چرخشی بین کارگردانان تئاتر استان تغییر خواهد کرد.

وی در پایان افزود: اعتبارات مشخص شده برای جشنواره تئاتر نیز بسیار خوب و تقریبا دو برابر بودجه سال گذشته در نظر گرفته شده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار