تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موالی‌زاده خبر داد:
آزادی 2 زن زندانی جرایم غیرعمد پس از گلریزان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در دومین کارگروه امور زنان و خانواده به برگزاری جشن گلریزان در استان اشاره کرد و گفت: در این مراسم که به منظور جمع‌آوری کمک‌های مالی برای آزادسازی زنان زندانی جرایم غیرعمد برگزار شد، مبلغ 25 میلیون تومان جمع‌آوری شد.

دکتر الهه موالی‌زاده در این کارگروه که امروز با حضور معاون سیاسی اجتماعی استانداری در محل این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: درجشن گلریزان ازادسازی زنان زندانی، استاندار نیز 50 میلیون تومان از سوی خود به ستاد دیه کمک کرد که 20 میلیون تومان از این مبلغ به جشن گلریزان مادر مهربانی ویژه آزادسازی زنان زندانی اهدا شد.

وی ادامه داد: با جمع‌آوری 45 میلیون تومان در مجموع، 2 زن خوزستانی از زندان آزاد شدند و مابقی این مبلغ نیز با هماهنگی ستاد دیه و دادگستری استان صرف آزادسازی زنان زندانی خواهد شد.

موالی‌زاده گفت: یکی از دستور کارهای این کارگروه، شرکت در جشنواره میراث ناملموس(معنوی) در اصفهان است. این جشنواره پنج سال است که در اصفهان برگزار می‌شود، ولی استان خوزستان تاکنون در این جشنواره و اجلاس آن شرکت نداشته است.

وی ادامه داد: به منظور شرکت پررنگ استان خوزستان در این جشنواره، پنج گروه با توجه به تعریف میراث فرهنگی ناملموس(معنوی)، با عنوان سخنان و بیان‌های شفاهی، هنرهای نمایشی، فعالیت‌های جمعی، دانش و اعمال مرتبط با طبیعیت و جهان و سنت‌های مرتبط با صنایع دستی تشکیل و تقسیم کار بین مجموعه‌های مرتبط با این گروه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: برای شرکت در جشنواره و اجلاس اصفهان و کسب آمادگی پیش از شرکت در این جشنواره قرار است در استان خوزستان و در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز جشنواره‌ای با موضوعات عنوان شده در روزهای 11 ، 12 و 13 شهریور ماه برگزار شود. اختتامیه این جشنواره مصادف با روز مردم‌شناسی خواهد بود. برآیندی که از برگزاری جشنواره استانی حاصل می‌شود، به عنوان یک کار برجسته در جشنواره اصفهان شرکت می‌کند.

موالی‌زاده اظهار کرد: با توجه به این که حضور استان خوزستان در جشنواره اصفهان برای نخستین بار است، لازم است حضوری قوی و در شان استانی مانند خوزستان باشد. بنابراین انتظار می‌رود برگزاری چنین جشنواره استانی و ارایه یک کار مطلوب، مورد حمایت مالی مجموعه استان قرار بگیرد.

وی همچنین در خصوص کارکرد کانون‌های فرهنگی اجتماعی در استان گفت: در خصوص توانمندسازی و حرفه‌آموزی زنان استان، تفاهم نامه‌ای با مجموعه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید و بر این اساس، هماهنگی‌های لازم در جهت ارایه آموزش‌های مورد نیاز زنان، با توجه به شرایط جغرافیایی ذائقه منطقه‌ای و پنانسیل هر منطقه صورت گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اظهار کرد: در مناطقی که آموزشکده فنی و حرفه‌ای وجود نداشته باشد، اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کمک خواهد کرد تا توانمندسازی در این مناطق نیز به سرانجام برسد. مشکل اساسی که در استفاده از آموزشکده‌های خصوصی وجود دارد، این است که مبلغ ثبت نام و شهریه‌ای که برای هر رشته فنی دریافت می‌شود به میزانی است که ممکن است در برخی مناطق توان پرداخت از سوی مردم وجود نداشته باشد. بنابراین در این زمینه نیز با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای تفاهم صورت گرفت تا مابه‌التفاوت شهریه رشته‌های فنی از سوی این اداره کل پرداخت شود.

موالی‌زاده گفت: به کلیه کانون‌های فرهنگی نیز اعلام شد برگزاری هر حرفه آموزشی با چنین تعریفی در کانون‌ها و همچنین ارایه هر نوع گواهی ممنوع است و همه این موارد باید به بخش تخصصی فنی و حرفه‌ای واگذار شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار