تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۶۸۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
6 هزار میلیارد ریال برای اشتغالزایی در خوزستان اختصاص یافت
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: شش هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی در استان خوزستان اختصاص یافت.

هوشمند صفایی روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه آبادان در دفتر امامت جمعه این شهرستان به افزایش چشمگیر اعتبارات امسال استان خوزستان در بخش اشتغالزایی نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: امسال دولت تدبیر و امید، پنج هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال در سراسر استان خوزستان اختصاص داده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: 320 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق مهر امام رضا(ع) و 330 میلیارد ریال توسط بانک ها نیز برای اشتغالزایی در خوزستان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این اعتبارات به واحدهای صنعتی به عنوان سرمایه در گردش و بخشی دیگر به طرح های توسعه ای اختصاص یافته است.

صفایی با اشاره به شناسایی و طراحی 550 طرح کسب و کار کوچک در خوزستان افزود: استفاده از ظرفیت های بخش خدمات برای ایجاد فرصت های اشتغالزایی در سطح استان لازم می باشند.

وی با تاکید بر ایجاد 20 هزار فرصت شغلی از سوی مراکز کاریابی گفت: 45 درصد از برنامه های اشتغالزایی در استان خوزستان از ابتدای سال جاری تاکنون محقق شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

صفایی ایجاد و توسعه فرهنگ کار جمعی در جامعه را ضروری خواند و افزود: فرهنگ سازی در این خصوص مستلزم همکاری و کمک تمام مسوولان دستگاه های اجرایی آبادان می باشد.

وی به جایگاه و اهمیت آبادان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: آبادان نیازمند پیشرفت در زمینه اشتغالزایی است و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان آمادگی خود را برای تخصیص امکانات به این شهرستان اعلام می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری کادوس چهار آبادان را یادآور شد و افزود: برای جبران خسارت دیدگان تسهیلات با سود چهار درصدی پرداخت می شود.

امام جمعه آبادان نیز رفع بیکاری را از دغدغه های دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه مسوولان استان خوزستان دانست و گفت: بیکاری باعث ایجاد فساد در جامعه می شود.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور افزود: تمام مشکلات جامعه شامل ازدواج، سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت و توزیع عادلانه با ایجاد اشتغال برطرف می شوند.

وی بیکاری را بزرگترین مشکل کشور خواند و اظهار کرد: نخستین اولویت مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید اشتغالزایی و بکارگیری جوانان باشد.

امام جمعه آبادان یکی از معضلات جامعه ایران را فرهنگ پشت میزی عنوان کرد و افزود: این نگرش باید با مدیریت، برنامه ریزی و فرهنگ سازی تغییر یابد.

وی بر اجرای اصل 144 قانون اساسی و خصوصی سازی تاکید کرد و گفت: این اصل مورد تاکید مقام معظم رهبری است لذا مسوولان نظام باید خصوصی سازی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به وجود منابع فراوان در استان خوزستان افزود: باید از نیروهای بومی در طرح ها و پروژه ها استفاده شود.

وی بر لزوم جبران عقب ماندگی آبادان تاکید و اظهار کرد: آبادان دروازه استان خوزستان است و استحقاق توجه بیشتری دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار