تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۶۸۲۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جلسه شورای ورزش خرمشهر برگزار شد
جلسه شورای ورزش شهرستان خرمشهر با هدف بررسی دستورالعمل جدید این شورا در محل فرمانداری تشکیل شد.

جلسه شورای ورزش شهرستان خرمشهر صبح امروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری به ریاست فرماندار و با حضور معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد و اعضای این شورا تشکیل شد.

فرماندار خرمشهر در این جلسه اظهار داشت: این جلسه در رابطه با دستورالعمل جدیدی که از شورای ورزش استان به شورای شهرستان‌ها ابلاغ شده، تشکیل شده و امیدواریم بر اساس این دستورالعمل جدید در بحث ورزش خرمشهر گام مثبتی برداشته شود.

عبدالله حسینی خاطرنشان کرد: شورای ورزش یک شورای مشورتی است که تلاش این شورا در راستای تندرستی و پیشگیری از بیماری‌ها است.

وی اضافه کرد: ورزش خرمشهر به لحاظ موقعیت و جایگاهی که می‌تواند در کشور داشته باشد در چند سال اخیر دچار رکود شده و در این مدت به لحاظ ضعف مدیریتی دوران خیلی بدی را سپری کرده است.

در شورای ورزش خرمشهر تصمیم گرفته شده که 9 کمیته ورزشی تحت عنوان کمیته ورزش‌های پایه به ریاست دکتر رضایی‌منش از دانشگاه علوم و فنون دریایی، کمیته بانوان به ریاست مریم کنعانی، کمیته ورزش‌های همگانی به مسئولیت پورعواد، کمیته قهرمانی، کمیته اقتصادی زیر نظر سازمان منطقه آزاد اروند، کمیته آموزش و پرورش زیر نظر دکتر یاوری، ورزش‌های روستایی با ریاست عمید‌زاده، کمیته ورزش‌های کارگری با مسئولیت رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی و کمیته توسعه فضا‌ها و اماکن ورزشی به ریاست علوانی یکی از اعضا شورای شهر تشکیل شود.

همچنین مصوب شد جلسات شورا هر 20 روز تشکیل و در جهت تقویت ورزش‌های پایه از حضور و نظرات پیشکسوتان در این شورا استفاده شود و تدارک یک سری امکانات ورزشی و تقدیر از قهرمانان ورزشی ملی و استانی که از سال 90 تا 92 مقام آوری کردن نیز انجام شود.

* استادیوم ۱۵ هزار نفری شرکت نفت و گاز اروندان آماده بهره برداری است

فرماندار خرمشهر خبر داد: استادیوم ۱۵ هزار نفری شرکت نفت و گاز اروندان بنا به اعلام این شرکت، آماده بهره برداری است.

عبدالله حسینی در حاشیه جلسه شورای ورزش از آماده به تحویل بودن استادیوم 15 هزار نفری نفت و گاز اروندان خبرداد و اظهار کرد: شرکت نفت و گاز اروندان اعلام آمادگی کرده که ورزشگاه 15هزار نفری خود را در ورودی شهرستان تحویل دهد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای واگذاری مدیریت این ورزشگاه، اضافه کرد: باید نسبت به واگذاری مدیریت این فضای ورزشی تصمیماتی اتخاذ شود.

فرماندار خرمشهر ادامه داد: شرکت نفت و گاز اروندان یک زمین تمرین در کنار استادیوم 15 هزار نفری و یک استخر سرپوشیده نیز در محدوده پل جهان آرا نیز در دست اقدام دارد.

*بهره برداری از 4 سالن ورزشی توسط سپاه

این مسئول در ادامه، آماده بهره برداری بودن چهار سالن سپاه را اعلام کرد و افزود: چهار سالن ورزشی در چهار نقطه شهر توسط سپاه ناحیه مقاومت بسیج آماده بهره برداری است.

حسینی عنوان کرد: این سالن‌ها مشکل سیستم سرمایشی دارند که امیدواریم با همت سازمان منطقه آزاد اروند و سایر ارگان‌های این مشکل هرچه زود‌تر مرتفع و شاهد بهره برداری هرچه سریع‌تر این فضاهای ورزشی باشیم. سپاه خرمشهر علاوه بر این چهار سالن پیشنهاد احداث چهار سالن دیگر را نیز داده است.

*وضعیت نامناسب ورزشگاه شهید جهان آرا

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان خرمشهر به وضعیت نامناسب ورزشگاه شهید جهان آرا اشاره کرد و گفت: ورزشگاه شهید جهان آرا اوضاع نابسامانی دارد که این وضعیت زیبنده نام شهید بزرگ جهان آرا نیست.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه تکمیل روند بازسازی این ورزشگاه نیازمند اعتباری ملی است، اضافه کرد: متاسفانه در چند سال اخیر به این ورزشگاه کمتر توجه شده و دلیل عمده آن مدیریت‌های سابق است.

وی بیان کرد: در این راستا از سرپرست جدید می‌خواهیم که از ترددهای اضافه‌ای که در آن محل انجام می‌شود جلوگیری و امور ورزشگاه را ساماندهی کند. ورزش خرمشهر از مشکلات بسیاری رنج می‌برد که مانع پیشرفت این شهرستان در این عرصه شده است.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: با وجود تمام مشکلات موجود، در چند رشته ورزشی فوتسال، بوکس، ورزش‌های رزمی همچون کاراته و تکواندو استعدادهای خوبی در شهرستان وجود دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار