تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۸۲۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای دومین آتش‌بس 72 ساعته در غزه
در حالی که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد سی‌ و پنجمین روز خود شده است یک آتش بس 72 ساعته دیگری یکشنبه شب به وقت محلی (9 شب به وقت گرینویچ) آغاز شد.

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هیات فلسطینی در قاهره و طرف اسرائیلی با آتش‌بس جدیدی که به پیشنهاد مصر مطرح شد، موافقت کردند.

هدف مصر از مطرح کردن این پیشنهاد نجات مذاکرات میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی بوده است.

در همین حال، عزت الرشق از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) عنوان داشت: هیات فلسطینی با پیشنهاد مصر جهت برقراری آتش‌بس موافقت کرد و هدف مصر از مطرح کردن این پیشنهاد نجات دادن مذاکراتی بود که به دلیل لجاجت‌های رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار گرفته بود.

وی خاطر نشان کرد: ما پس از آن با آتش‌بس موافقت کردیم که اطمینان یافتیم اسرائیلی‌ها با آن موافقت و تاکید کرده‌اند که به مذاکرات در قاهره باز می‌گردند. مصری‌ها تاکید کردند که اسرائیل موضع موافق خود با این آتش‌بس و تصمیمش برای بازگشت به قاهره را به آن‌ها اعلام کرده است.

وی عنوان داشت: ما می‌خواهیم که این آخرین فرصت برای مذاکرات جدی باشد ما به شروط خود پایبند هستیم و پس از این آتش‌بس دیگری را نمی‌پذیریم. اگر توافقی صورت نگیرد آتش‌بس دیگری وجود نخواهد داشت اگر جدیتی وجود داشته باشد این مرحله برای رسیدن به توافق کافی است. اسرائیل در دوره اخیر وقت را تلف کرد.

عزت الرشق گفت: آنطور که اسرائیلی‌ها می‌خواهند ما این مساله را نمی‌پذیریم که یک آتش‌بس پشت آتش‌بس دیگری برقرار شود و ما یک توافق بی‌ارزش را نمی‌پذیریم بلکه توافقی را خواهیم پذیرفت که نشانگر پیروزی افتخارانگیز مردم فلسطین باشد.

در همین حال، یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که تل‌آویو با آتش‌بس جدید در نوار غزه که توسط میانجی‌گر مصری پیشنهاد شد موافقت کرده است.

این مقام اسرائیلی عنوان داشت: تل‌آویو در صورتی که آتش‌بس موفقیت آمیز باشد هیاتی را برای مذاکرات به قاهره اعزام خواهد کرد و این آتش‌بس براساس پیشنهاد مصر انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، سامی ابوزهری سخنگوی حماس بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را کاملا مسئول عدم موفقیت مذاکرات قاهره و پیامدهای آن خواند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرده بود که عملیات نظامی در غزه ادامه دارد.

ابوزهری تاکید کرد که نتانیاهو در غزه شکست خورده است و طرفی که شکست خورده است نباید هیچ گونه پیش‌شرطی را تحمیل کند.

سخنگوی جنبش حماس عنوان داشت که مردم فلسطین پایدار هستند و تسلیم حماقت‌های اسرائیل به هیچ وجه نخواهند شد.

از سوی دیگر، خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی در هیات فلسطینی شرکت کننده در مذاکرات قاهره اعلام کرد که این جنبش آتش‌بس یک جانبه را نخواهد پذیرفت.

پیشتر موسی ابومرزوق عضو هیات مذاکره کننده حماس در قاهره تاکید کرده بود که هیات فلسطینی در مدت طولانی در قاهره نخواهد ماند و ظرف ساعات‌ آتی اقداماتی که باید اتخاذ شود مشخص خواهد شد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: غزه ، رژیم صهیونیستی
:
:
:
آخرین اخبار