تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۸۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر امور آبفار خرمشهر خبر داد ؛
قرارگیری 190 کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب شرب در خرمشهر
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر گفت: 140 کیلومتر شبکه توزیع و 50 کیلومتر خط انتقال، آب شرب در کل روستاهای این شهرستان، تحت پوشش تعمیر و نگهداری قرار دارد.

محمود مزرعه امروز اظهار داشت: خرمشهر حدود 45 روستا وجود دارد که اغلب مسافت آنها تا شهر بیش از 70 کیلومتر است.

وی با اشاره به اقدامات کلی صورت گرفته در این 70 روستا افزود: بیش از 140 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب و 50 کیلومتر خط انتقال آب نیز در کل روستاهای تحت پوشش تعمیر و نگهداری این سازمان قرار دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر در ادامه خاطرنشان کرد: در بخش کنترل کیفی نیز اقدامات خوبی انجام شده که تاثیر بسزایی در حفظ سلامت روستائیان دارد.

مزرعه تصریح کرد: در بخش کنترل کیفی بیش از یکهزار کیلوگرم گاز و 5 هزار کیلوگرم پودر کلر جهت ضدعفونی کردن آب شرب در تاسیسات با استفاده از دستگاه‌های کلرزنی گازی و مایع استفاده شده است.

این مسئول عنوان کرد: بیش از 4 هزار مورد تست کلرسنجی آب، کدورت و EC یا هدایت الکتریکی آب صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در مدت اخیر نمونه‌های میکروبی و شیمیایی نیز به طور مرتب از محل تصفیه خانه‌ها، منازل و مدارس روستایی برداشت و به آزمایشگاه ارسال شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی خرمشهر در بیان خدمات انجام شده اداره آبفار خرمشهر در بخش آبرسانی با تانکر، یادآور شد: از جمله خدمات آبرسانی با تانکر می‌توان به آبرسانی به راهیان نور، مهمانان نوروزی و زوار عتبات عالیات اشاره کرد.

مزرعه در پایان اذعان داشت: بخش آبرسانی با تانکر سیار آب شرب روستاهای «مارد» و «قصبه منیعات» را به‌طور مرتب تامین کرده و روستاهای «شنه» را نیز در هنگام افت فشار و کم آبی به وسیله آبرسانی با تانکر تامین می‌کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار