تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۸۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان:
موزه منطقه‌ای خوزستان به بخش خصوصی واگذار شده است/ تکمیل پروژه تا 2 سال آینده
تاکنون 40 درصد این پروژه تکمیل شده است و 60 درصد آن باقی است که تا دو سال آینده به همت بخش خصوصی و با مشارکت اداره کل میراث در محتوای، موزه تکمیل خواهد شد / هر نوع ساخت و سازی در این موزه با نظارت اداره کل میراث انجام می شود واگذاری این دست پروژه ها تاثیری در کیفیت کار نخواهد داشت/ خوشبختانه در طراحی این موزه که هشت هزار و 500 متر زیربنا دارد، به این موضوعات توجه شده و دارای امکاناتی چون آمفی تئاتر و گالری های هنری می‌باشد
خوزنیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: با واگذاری موزه منطقه‌ای خوزستان به بخش خصوصی، پیمانکاران متعهد شده اند که تا دوسال آینده این موزه را تکمیل کنند.

افشین حیدری در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز در رابطه با وضعیت موزه منطقه ای پارک جزیره اهواز که از سال 1383 طی طرحی قرار بود به موزه گنجینه ملی آب تبدیل شود و تاکنون تکمیل نشده است گفت: تاکنون 40 درصد این پروژه تکمیل شده است و 60 درصد آن باقی است که تا دو سال آینده به همت بخش خصوصی و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در محتوای موزه تکمیل خواهد شد.

موزه منطقه ای خوزستان در پارک جزیره اهواز

وی به تامین اعتبار این پروژه دولتی به صورت قطره چکانی و دیگر مشکلات اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به پهناوری استان خوزستان و قرار داشتن پروژه موزه منطقه ای در اولویت اداره میراث، تصمیم گرفتیم این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کنیم تا با افتتاح آن شاهد رونق گردشگری در استان خوزستان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان افزود: در منطقه جنوب غرب کشور که خوزستان در آن واقع شده است موزه منطقه ای جامعی وجود ندارد واین نیاز در منطقه احساس می شد؛ اما خوشبختانه با افتتاح موزه منطقه ای در پارک جزیره اهواز، اشیاء تاریخی از خوزستان و استان های مجاور از جمله فارس و ایلام در این موزه به نمایش گذاشته می شود.

حیدری تاکید کرد: موزه قرار نیست نقش یک گنجه را ایفا کند و تنها اشیاء در آن نگهداری شوند؛ بلکه محتوای در موزه باید به نحوی باشد که پیامی را به مخاطب منتقل کند و با او ارتباط برقرار نماید. از سوی دیگر محتوای موزه باید مرتب به روزرسانی شود؛ یعنی بازدیدکننده ای که دوسال پشت سرهم به موزه می‌آید با اشیاء جدید یا سناریوی جدیدی روبرو شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بیان داشت: خوشبختانه در طراحی این موزه که هشت هزار و 500 متر زیربنا دارد، به این موضوعات توجه شده و دارای امکاناتی چون آمفی تئاتر و گالری های هنری می‌باشد.

وی افزود: مزیت واگذاری پروژه به بخش خصوصی آن است که اعتبارات دولتی استان در جاهای دیگر صرف می شود و زمینه را برای سرمایه گذاری در استان فراهم می نماید.

حیدری اضافه کرد: هر نوع ساخت و سازی در این موزه با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام می شود واگذاری این دست پروژه ها تاثیری در کیفیت کار نخواهد داشت. از مدت ها پیش به دلیل دارا بودن ظرفیت ایجاد موزه منطقه ای در استان خوزستان، این موضوع مطرح شده بود اما به جهت وجود مشکل در تامین زمین این پروژه انجام نشده بود.

وی عنوان کرد: در نهایت با دستور استاندار وقت، ساختمانی که قرار بود به موزه گنجینه ملی آب تبدیل شود به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان واگذار شد تا موزه منطقه ای در آن جا احداث شود.
:
:
:
آخرین اخبار