تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۸۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری رامشیر:
قطعی و نوسانات برق در رامشیر کاهش یافت
سرپرست فرمانداری رامشیر از کاهش قطعی و نوسانات برق در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته قطعی برق و نوسانات ناشی از مصرف به حداقل رسیده است.

دومین جلسه شورای اداری شهرستان رامشیر به ریاست عبدالرضا نوری، سرپرست فرمانداری برگزار شد.

این جلسه با حضور مسئولان نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی شهرستان رامشیر روز گذشته در سالن اجتماعات فرمانداری انجام شد.

در ابتدای جلسه سرپرست فرمانداری رامشیر با اشاره به سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی سپاهان در فرودگاه مهرآباد که از تهران عازم طبس بود درگذشت تعدادی از هموطنانمان را تسلیت گفت.

اجرای جاده چهار بانده سه راهی کوپال به رامشیر

عبدالرضا نوری در ادامه از زحمات مجدانه و تلاش‌های خستنگی ناپذیر مدیران به ویژه در پیشبرد فعالیت‌های عمرانی شهرستان رامشیر قدردانی کرد.

وی گفت: امسال فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی در اولویت کاری دستگاه‌های شهرستان رامشیر قرار گرفت که خوشبختانه با گذشت سه ماه نتایج مثبت و چشمگیری چه در عرصه عمرانی و چه در ارائه خدمات و بهسازی شهری و روستایی حاصل شد.

رئیس شورای اداری رامشیر در ادامه سخنان خود از تعیین تکلیف پروژه مسکن مهر پس از 4 سال خبر داد و گفت: با پیگیری‌ها و مکاتبات مستقیم صورت گرفته با نهاد ریاست جمهوری، دستورات لازم به منظور تکمیل جاده چهار بانده سه راهی کوپال به رامشیر صادر شده و در دست اقدام است.

گلایه از بی‌بهره ماندن رامشیر از فوائد نفت و گاز

وی همچنین به توسعه شبکه برق شهری و روستایی طی سه ماه گذشته اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امسال بر خلاف سال‌های گذشته قطعی، برق و نوسانات ناشی از مصرف به حداقل رسیده و هم اکنون وضعیت روشنایی معابر در سطح شهرستان مطلوب است.

نوری در ادامه بیان کرد: شهرستان رامشیر با وجود چاه‌های متعدد نفت و گاز همواره از فوائد این منابع بی‌بهره بوده است.

وی از عدم حضور شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون و عدم تأسیس دفتر نمایندگی این شرکت در شهرستان رامشیر گلایه کرد.

اجرای تحول نظام سلامت در رامشیر

سرپرست فرمانداری رامشیر ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و تشکیل جلسات متعدد، دفتری به عنوان نمایندگی شرکت بهره برداری از نفت و گاز مارون در شهرستان تأسیس می‌شود.

در ادامه جلسه شورای اداری رامشیر، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان به سخنرانی پرداخت و از نحوه اجرای برنامه تحول نظام سلامت و میزان رضایتمندی مردم پس از اجرای طرح گزارشی ارائه کرد.

سنایی گفت: یکی از دستورالعمل‌های طرح تحول نظام سلامت کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که از نیمه دوم اردیبهشت ماه در شهرستان رامشیر نیز به اجرا در آمد.

انجام 41 مورد عمل زایمان طبیعی به صورت رایگان

وی اظهار کرد: پس از اجرای طرح میزان پرداختی بیماران جهت دارو‌ها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، بسته‌های اتاق عمل و زایشگاه کاهش یافت که این پرداختی برای روستائیان 5 درصد و برای غیر روستائیان 10 درصد محاسبه می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامشیر گفت: ایران با داشتن دومین آمار سزارین با نسبت 54 درصد وضعیت نامطلوبی را در این بخش دارد.

وی یکی دیگر از اهداف طرح تحول نظام سلامت را ترویج زایمان طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: پس از اجرای این طرح و اقبال عمومی 41 مورد عمل زایمان طبیعی به صورت رایگان، 53 مورد سزارین و هفت مورد زایمان بدون درد در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رامشیر انجام شده است که این آمار روزهای بهتری را برای ترویج زایمان طبیعی نوید می‌دهد.

تعیین تکلیف مسکن مهر رامشیر

در ادامه علی خان بیگی، رئیس اداره راه و شهرسازی رامشیر از فعالیت‌های این اداره در سه ماه گذشته گزارش داد و گفت: یکی از بزرگ‌ترین معضلات عمرانی شهرستان پروژه مسکن مهر بود.

وی بیان کرد: پروژه مسکن مهر رامشیر با گذشت حدود 4 سال همچنان ناتمام بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعدد، سرانجام این پروژه تعیین تکلیف شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی رامشیر همچنین به وضعیت نامطلوب جاده اهواز – رامشیر اشاره کرد و از شروع ترمیم و لکه گیری آسفالت از چند روز گذشته خبر داد.

بهسازی پارک‌ها و بلوار‌ها

همچنین مسعود هزاریان، شهردار رامشیر نیز در سخنان کوتاهی گفت: پروژه‌های عظیم آسفالت ریزی و راه اندازی مجدد پمپ گاز پس از یک سال تعطیلی از جمله اقداماتی است که در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی بهسازی و زیبا سازی پارک‌ها را از دیگر کارهای در دست اقدام شهرداری رامشیر اعلام کرد و گفت: بلوارهای سطح شهر نیز به زودی بهسازی می‌شوند.

شهردار رامشیر همچنین از شروع حفاری‌هایی در سطح معابر و خیابن‌ها به منظور ایجاد کانال‌های دفع آب‌های سطحی در شهر خبر داد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار