تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۶۸۲۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل مجمع خیرین ازدواج جوانان در خوزستان
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از شناسایی و ساماندهی خیرین ازدواج در استان به منظور تشکیل مجمع خیرین ازدواج جوانان خبر داد.

فرامرز کیانی زاده در جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان خوزستان که روز دوشنبه با محوریت تشکیل مجمع خیرین ازدواج جوانان با حضور فرج اله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولین استان در محل استانداری برگزار شد،اظهار داشت: ظرفیت سازی با رویکرد احیای تقویت نقش و کارکرد حمایتی افراد خیر و موسسات خیریه‌ای و شناسایی، ساماندهی و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود خیرین حوزه ازدواج در راستای ترویج و تسهیل ازدواج جوانان به صورت آگاهانه، پایدار و به هنگام از اهداف تشکیل این مجمع می باشد.

وی در ادامه حساس سازی جامعه خیرین با رویکرد نهادینه کردن نقش و جایگاه ازدواج و خانواده در جامعه، فرهنگ سازی با رویکرد تبیین اهمیت برنامه‌های خیرخواهانه در امر ازدواج جوانان، تسهیل سازی با رویکرد ساماندهی و تسهیل فعالیت‌های خیرین ازدواج در جهت گسترش نظام حمایتی از ازدواج و تشکیل خانواده و توانمندسازی با رویکرد ارتقای دانش، مهارت‌ها و توانمندی‌های خیرین ازدواج در راستای انجام فعالیت‌های مردم را به عنوان راهبردهای این مجمع بر شمرد.

کیانی زاده خاطرنشان کرد: در بند (ب) مصوبه جلسه بیستم ستاد ملی ساماندهی امور جوانان 23 خردادماه سال 86 بر تقویت خیرین امر ازدواج به منظور ترویج، توسعه و تقویت ظرفیت‌های مردمی و شناسایی و ساماندهی فعالیت‌ها و حمایت‌های خیرین کشور، هدایا و وجوهات شرعی و همکاری با سایر نهادهای دولتی و موسسات و سازمان‌های خصوصی و مردم نهاد تأکید شده است.

وی ادامه داد: بعد از برگزاری این جلسه از بانک‌ها ‌،شرکت‌‌ها و نهادهایی که می‌توانند در این مجمع نقش بسزایی داشته باشند دعوت خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان داشت:حمایت‌های علمی، آموزشی از موسسات خیریه ازدواج و اطلاع رسانی به آن‌ها، ایجاد هماهنگی، انسجام و وحدت رویه در فعالیت‌های داوطلبانه خیرین ازدواج، تعامل در برقراری ارتباط موثر با دستگاه‌های اجرایی برای همکاری و تفاهم دوجانبه از اولویت‌های برنامه ای این مجمع است.

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آموزش و ارشاد خانواده در تسهیل امر ازدواج جوانان، جلب حمایت‌های مالی و فنی برای توسعه فعالیت‌ها و خدمات داوطلبانه خیرین ازدواج در سطح کشور و معرفی و شناساندن فعالیت‌های مربوط به خیرین ازدواج در سطح جامعه به ویژه جوانان را از دیگر اولویت‌های برنامه ای این مجمع دانست.

کیانی زاده افزود: بهره‌گیری از حضور فعال کار‌شناسان، صاحب نظران و اساتید موضوع ازدواج و خانواده، بهره‌گیری از حضور فعال تمام فعالان فرهنگی و اجتماعی و موثرین، مسئولان نهاد‌ها، موسسات غیردولتی و فعالان خودجوش مردمی و خیرین عرصه ازدواج، طلاق و خانواده و پررنگ کردن نقش رسانه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور در سطح استان‌ها و ملی در تشکیل این مجمع نقش بسزائی ایفا می نماید.
:
:
:
آخرین اخبار