تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۶۸۲۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان :
تاکید بر تدوین طرح عملیاتی مدیریت بحران استان
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر تدوین طرح عملیاتی مدیریت بحران استان گفت: بلایای طبیعی در استان خوزستان باید احساء شده و برنامه های عملیاتی برای مواجه با اینگونه بحران ها و بلایای طبیعی دراستان  ارایه شود.

احمد سیاحی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که دوشنبه در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد افزود: تاکنون اقدامات خوبی در زمینه مدیریت بحران در استان انجام شده ،اما با توجه به وجود 22 بلای طبیعی در استان لازم است برنامه های جامع تری برای مقابله با بحران های احتمالی تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در زمان بروز بحران و حادثه از هر مسئله ای مهم تر است گفت: از نظر امکانات و اعتبارات مشکلی در استان وجود ندارد اما با این وجود در زمان حوادث متاسفانه تلفات بسیار زیاد و نگران کننده است و مسوولان باید از امکانات موجود به بهترین شکل استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: مسوولان بحران استان خوزستان باید هر لحضه  آمادگی مقابله با بحران های احتمالی را داشته باشند تا در صورت بروز حادثه ای کمترین صدمات به مردم وارد شود.

سیاحی گفت : علم مدیریت بحران ، علمی قدرتمند است و در کشور ما نیز با توجه به حساسیت های موجود با تشکیل معاونت بحران در وازت کشور تاکنون برنامه های عملیاتی و راهکارهای مناسبی برای مقابله با بحران ها تدوین شده است.

وی اظهار کرد: در بعد فراوانی باید بلایای طبیعی در استان شناسایی و اولویت بندی شود تا تا بتوان در زمان وقوع حوادث و بلایا برنامه ریزی و مدیریت مناسبی داشته باشیم .

این مقام مسوول افزود: در حال حاضر در زمان وقوع هر زمین لرزه در استان باید مجوز حضور بالگرد در منطقه زلزله زده از تهران صادر شود و این مسئله مشکلات بسیاری را برای استان به وجود آورده است.

سیاحی بیان کرد: مدیریت بحران کار یک مجموعه و دستگاه نیست و باید تمامی دستگاه های اجرایی استان نسبت به اجرای برنامه های مدیریت بحران استان همکاری های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: پیشگیری قبل از بحران یکی از مسایل مهم در بخش  مدیریت بحران است که می تواند در زمان بحران از بروز حوادث بیشتر جلوگیری کند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به مانور های انجام شده در استان خوزستان گفت: در سال گذشته و ابتدای امسال چندین مانور پیشگیری در استان برگزار شده که موفقیت آمیز بوده اند ،اما مشکل اصلی در استان این است که تمامی عملیات های اجرایی در این مانورها تنها بعد از حداقل ده روز به فراموشی سپرده می شود.

وی در پایان خواستار احصاء نتایج منفی و مثبت مانور های انجام شده در استان خوزستان شد .

گفتنی است در این جلسه مسوولان ستادهای بحران دستگاه های اجرایی گزارشاتی از اقدامات انجام شده در زمینه در مدیریت بحران ارایه کردند.
:
:
:
آخرین اخبار