تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۸۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد ؛
اجرا طرح تحول بهداشتی از مهرماه در خوزستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اجرای طرح تحول بهداشتی از مهرماه سال جاری در استان خبر داد.

اسماعیل ایدنی در جلسه نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، با بیان اینکه رسالت پزشکان شبیه رسالت رسانه‌ها است، اظهار کرد: پزشکان پاسدار سلامت جسمی مردم و رسانه‌ها وظیفه حمایت از روان مردم را دارند که این رسالت با امانت‌داری و کمک به تولید محصولات فرهنگی در ارتقای باورها و اعتقادات جامعه امکان‌پذیر است.

وی افزود: کل بودجه عمرانی استان، 600 میلیارد تومان است که اگر همه این بودجه را تنها به بخش سلامت اختصاص دهند هنوز نمی‌توان مشکلات سلامت استان را حل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه بودجه عمرانی کشور در سال جاری منفی بسته شده است ولی با این وجود بودجه سلامت مثبت بسته شده است تصریح کرد: این به برکت مقام معظم رهبری که سلامت را اولویت نخست تا سوم می‌داند و دولت نیز این اولویت را در دستور کار قرار داده است.

این مسئول عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به مقوله سلامت دارد؛ زمانی که منبع مالی مشخصی وجود داشته باشد اولویت‌بندی برای هزینه کردن نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با آغاز دوره مدیریتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز 16 ماه کارانه پزشکان پرداخت نشده بود؛ در این وضع پزشکان با چه انگیزه‌ای باید کار کنند و خوش‌اخلاق بمانند.

* 160 میلیارد تومان تنها برای نوسازی بیمارستان گلستان نیاز است

ایدنی با اشاره به اینکه در حال حاضر 160 میلیارد تومان تنها برای نوسازی بیمارستان گلستان نیاز است و بیمارستان رازی نیز باید به طور کامل نوسازی شود گفت: این در حالی است که در بیمارستان رامشیر تنها 6 درصد اشغال تخت وجود دارد و هزینه ساخت بیمارستان تنها برای این 6 درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یادآور شد: در بیمارستان رامشیر 96 پرسنل حقوق می‌گیرند و پزشکان حاضر به کار در آن بیمارستان نیستند چرا که کاری در آنجا انجام نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: این بیمارستان، بیمارستانی سیاسی و غیرکارشناسی بود و متاسفانه مسائل بهداشت و درمان بیش از اینکه در مسیر ارتقا کیفیت درمان باشد، متمسک این است که برخی افراد را نشان دهد.

ایدنی با توضیح بیشتر در این خصوص اظهار کرد: با اقدامات غیرکارشناسی و ساخت بیمارستان‌ غیرکارشناسی و سیاسی در حقیقت در حق مردم آن شهر جفا شده است، زیرا این پول می‌توانست جای دیگری هزینه شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در اختیار بخش سلامت قرار می‌گیرد و تحت هر شرایطی میزان اعتبار این طرح کمتر از 80 درصد نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: تا پایان سال جاری بین 8 هزار تا 10 هزار میلیارد تومان به بخش سلامت وارد می‌شود.

ایدنی گفت: از زمان آغاز طرح تحول سلامت 6 میلیون نفر تحت پوشش این طرح از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شدند که تنها 10 درصد هزینه درمان را می‌پردازند؛ در بیمه روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز تنها پنج درصد هزینه درمان توسط بیمار پرداخته می‌شود.

وی یادآور شد: در اجرای طرح تحول سلامت که با دو هدف عدالت در برخورداری از خدمات و عدالت در پرداخت هزینه درمان دنبال می‌شود، بسیاری از خدمات از قبیل زایمان طبیعی به صورت رایگان انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین در این طرح مدیریت ملزومات پزشکی اجرا می‌شود که بیمار برای هیچ خدمتی به خارج از بیمارستان فرستاده نمی‌شود.

وی بیان کرد: پیش از این بیمار پس از مرخصی از بیمارستان خصوصی حدود 50 تا 70 درصد هزینه را می‌پرداخت و در بیمارستان دولتی نیز بیش از 37 درصد هزینه در واقع از جیب بیمار بود.

ایدنی عنوان کرد: در مدیریت ملزومات پزشکی تمام ملزومات از سازمان هلال احمر تهیه می‌شود که بخش‌های دیگر نتوانند در این بازار سو‌ءاستفاده‌هایی داشته باشند.

 *همکاری خیریت خوزستانی با دانشگاه علوم‌ پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه خیر سلامت در استان کم است، گفت: خیرین استان با دانشگاه علوم‌ پزشکی همکاری داشته باشند که در موضوع سلامت بتوان اقدامات موثری انجام داد.

ایدنی افزود: به منظور ماندگاری متخصصان در مناطق محروم شرایط ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته می‌شود که بتوان شاهد رشد سلامت در مناطق محروم استان شد.

وی بیان کرد: کلینیک ویژه‌ای با همکاری هلال احمر تاسیس شده که متخصصان و فوق متخصصان در این کلینیک‌ها مستقر شده و با تعرفه دولتی بیماران را درمان می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای طرح تحول بهداشتی از مهرماه سال جاری در استان،‌ تصریح کرد: با اجرای این طرح تغییرات شگرفی در بخش بهداشت ایجاد می‌شود.

ایدنی گفت: در این طرح با اضافه کردن 94 خانه بهداشت به خانه‌ بهداشت‌های موجود در استان در زمینه رفع معضلات بهداشتی استان می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار