تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۸۳۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تمیمی:
بازرسی دوره ای شرکت های نفتی در برنامه کمیسیون انرژی مجلس قرار گرفت
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بازرسی های دوره ای از شرکت های نفتی در برنامه های این کمیسیون خبر داد.

عبدالله تمیمی اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده افکار عمومی و ملت ایران در حوزه انرژی، خود را موظف می داند از منابع خدادادی این حوزه صیانت کند.

وی با بیان اینکه نفت یک نعمت خدادادی است که باید قدر آن را بیشتر بدانیم، عنوان کرد: اقتصاد کشور مبتنی بر نفت است و چه بخواهیم چه نخواهیم هم اکنون این طلای سیاه، بازیگر اول اقتصاد ایران به شمار می رود به همین دلیل باید از صنایع مرتبط با نفت با دقت و وسواس، حراست و صیانت کنیم.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر همین اساس و بر مبنای وظیفه ای که کمیسیون انرژی در این خصوص احساس می کند؛ بازرسی دوره ای از شرکت های نفتی در راس برنامه های این کمیسیون قرار گرفت تا بتوانیم به عنوان نماینده ملت ایران ضمن بررسی وضع شرکت های نفتی با همفکری آنها برنامه هایی برای اعتلای صنعت نفت در ایران پیاده سازی کنیم.

تمیمی با بیان اینکه بازرسی از شرکت های صنعت نفت در استان خوزستان به وی محول شده است، عنوان کرد: تاکنون بازرسی هایی از برخی شرکت های نفتی استان به عمل آمده و در این خصوص گزارش هایی در دست تهیه است تا به کمیسیون انرژی ارائه کنیم تا در این خصوص تصمیم گیری صورت بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عدم حضور مسئولان شرکت های در محل پروژه ها و  همچنین محل کار خود، یکی از معضلاتی است که در این مدت در این شرکت های مشاهده شده و باید برای رفع آنها چاره اندیشی کرد زیرا این وضع با توجه به حساسیت فوق العاده حوزه نفت برای کشور قابل پذیرش نیست.

تمیمی تصریح کرد: در آینده ای نزدیک از سایر شرکت های نفتی استان خوزستان نیز دیدن کرده و وضع آنها را در قالب گزارشی در اختیار کمیسیون انرژی برای تصمیم گیری آتی قرار خواهم داد.

وی استان خوزستان را شاهراه نفتی ایران دانست و گفت: بی شک حساسیت در شرکت های نفتی مستقر در خوزستان بیش از سایر حوزه های نفت و گاز کشور است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار