تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۸۳۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان:
جشنواره فولکلور میراث معنوی خوزستان برگزار می‌شود
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: جشنواره فولکلور میراث معنوی خوزستان برای ایجاد آمادگی شرکت در جشنواره ملی میراث معنوی اصفهان، 11 تا 13 شهریورماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار می‌شود.

الهه موالی‌زاده امروز اظهار کرد: جشنواره میراث غیرملموس و معنوی هر ساله در اصفهان برگزار می‌شود که با وجود گذشت پنج سال از برگزاری این جشنواره ملی، استان خوزستان تاکنون هیچ مشارکتی در این جشنواره نداشته است.

وی در ادامه افزود: در جشنواره ملی میراث معنوی که جایگاهی برای ارائه فرهنگ و فولکلور تمام استان‌هاست، اصفهان تاکنون توانسته در طول این پنج سال، 15 اثر خود را ثبت جهانی کند اما استان خوزستان حتی یک بار هم در این جشنواره شرکت نکرده است.

موالی‌زاده گفت: در این جشنواره که تاثیر زنان در فرهنگ معنوی به نمایش گذاشته می‌شود، مباحث به پنج بخش اصلی تقسیم شده که شعر و ادبیات و هنرهای دیگر با مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بخش‌ها گنجانده شده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان تصریح کرد: مباحث مربوط به بخش کشاورزی و روستایی نیز به دهیاری‌های استان واگذار شد تا در این زمینه آثاری را برای جشنواره مهیا کنند.

وی بیان کرد: یقینا در استان خوزستان در بخش روستایی و کشاورزی مطالب جالب و موضوعات قابل ارائه بسیاری وجود دارد که می‌تواند برای نمایش در جشنواره میراث معنوی مفید باشد.

موالی‌زاده خاطر نشان کرد: همچنین مباحث مرتبط با لباس و موسیقی که جزو فولکلور استان خوزستان است، در بخش‌های اصلی برای شرکت در جشنواره دسته‌بندی شده‌ است؛ در استان خوزستان فولکلورهای بسیار زیبا و مهمی وجود دارد که برای ارائه آن در جشنواره و ثبت جهانی قابلیت دارند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان افزود: برای ایجاد آمادگی در میان شرکت‌کنندگان خوزستانی و ایجاد انگیزه برای شرکت در جشنواره میراث معنوی، جشنواره‌ای با همین عنوان در استان خوزستان برگزار می‌شود که میراث معنوی خوزستان در این جشنواره ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: جشنواره میراث معنوی خوزستان 11 تا 13 شهریورماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برگزار می‌شود.

موالی‌زاده یادآور شد: حاصل جشنواره میراث معنوی خوزستان در جشنواره ملی اصفهان شرکت خواهد کرد که این جشنواره مهرماه در استان اصفهان برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان تصریح کرد: میراث معنوی استان خوزستان برای ثبت جهانی قابلیت بسیاری دارد و تلاش در ارائه هر چه بهتر این میراث در جشنواره ملی اصفهان وجود دارد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار