تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۸۳۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حرکتی خودجوش صورت گرفت ؛
کمک کارکنان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مردم غزه
در یک اقدام خداپسندانه، مدیران و کارکنان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، یک روز حقوق خود را به مردم مظلوم غزه اهدا کردند.

همچنین مدیران و کارکنان این معاونت با صدور بیانیه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی محکوم و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

متن این بیانیه بدین شرح است:

اذا سمع مسلماً ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم. پیامبر اعظم (ص)

اگر مسلمانی فریاد کمک خواهی مسلمان دیگر را بشنود و اجابت نکند مسلمان نیست.

در این بیانیه آورده شده است: بیش از یک ماه از حمله بی‌رحمانه رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی به مسلمانان بی‌دفاع و مظلوم غزه گذشت. جنایت پیشگان هر چه از خوی حیوانی که توانستند علیه مردم در شرایط تحریم و محاصره غزه به کار بستند. هر روز و هر لحظه‌ای نبود که بمب و موشک بر سرشان فرود نیاید، خانواده‌ای داغدار نشود،‌ کودکی یتیم نشود، نوزادی قطعه قطعه نشود و...

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: امام علی(ع) می‌فرماید: «عبرت‌ها چه بسیار و عبرت پذیرها چه اندکند.» با این تفسیر، وقایع اخیر در دو مقوله بین المللی و داخلی باید در نظر گرفته شود:

1- در بعد بین‌المللی و در این میان سازمان به اصطلاح ملل و دبیر کل اجیر دست استکبار آن و سایر مدعیان خودخوانده حقوق بشر و متاسفانه سران کشورهای اسلامی با بی‌تفاوتی و حتی انکار واقعیت و وارونه جلوه دادن آن، فقط به نظاره پرداختند و حتی کشتار به عمد کودکان و نقض تمام معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی نیز باعث نشد به یک بیانیه در محکومیت این جنایات مبادرت ورزند.البته نکته امیدبخش، بیداری افکار عمومی و آزادی خواهان واقعی در گوشه و کنار جهان است که با برگزاری تجمعات خودجوش به تقبیح جنایات رژیم اشغالگر قدس پرداخته‌اند. این حملات به نوار غزه در شرایطی به وقوع پیوست که مسلمانان سوریه و عراق نیز در معرض تهاجم وحشیانه گروه‌های تکفیری قرار دارند و تروریسم و استکبار به نوعی با تقسیم کار به از هم گسستن انسجام و وحدت مسلمین کمر بسته‌اند.

2-نکته عبرت انگیز در بعد داخلی همچنان که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود نیز بدان اشاره کردند نوع عمل، قضاوت و برخورد ما با نظام لیبرال دموکراسی است که ماحصل و میوه آن همین رژیم وحشى و گرگ‌‌صفت صهیونیستی است و باید مراقب بود طرح مسائل انحرافی از قبیل حقوق بشر، کرامت انسانی، آزادی بیان و... از طرف آنها، دستگاه محاسباتی ما و مسئولان را دچار لغزش و خطا نکند.

در پایان بیانیه نیز تصریح شده است: در چنین شرایطی، ما مجموعه مدیران و کارکنان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه و ابراز تأسف از سکوت مجامع اسلامی و بین‌المللی، جنایات رژیم صهیونیستی و همدستان تکفیری آنها را در کشورهای اسلامی به شدت محکوم کردده و خواستار محاکمه سریع سران آمریکا، اسرائیل و همدستانشان در دادگاهی صالح و نیز محو تروریسم بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه ملل آزاده هستیم. همچنین اعلام می‌داریم مطابق فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، یگانه راه مقابله با این جرثومه‌های فساد تا نابودی کامل آنها مشی مبارزه و ایستادگی است؛ و چه زیبا خداوند در قرآن کریم می‌فرماید:

«اَلَّذِینَ ءَامَنُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ الطَّغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَنِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا»؛ «کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می‌کنند و آنها که کافرند، در راه طاغوت، پس شما با یاران شیطان پیکار کنید؛ زیرا نقشه شیطان، ضعیف است.» (نساء- 76)
:
:
:
آخرین اخبار