تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۸۳۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار هندیجان خواستار شد ؛
لزوم تشکیل کارگروه‌های مدیریت بحران در هندیجان
فرماندار هندیجان خواستار کارگروه‌های مدیریت بحران به‌منظور وارد شدن کمترین خسارات در مواقع بروز حوادث شد.

جلسه مدیریت بحران هندیجان پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری شهرستان با حضور احمد جعفری‌نسب فرماندار و بخشداران و اعضای مدیریت بحران برگزار گردید.

فرماندار هندیجان در این جلسه عنوان کرد: مشکلات شهرستان باید به صورت کارشناسی حل گردند تا در موقع بروز حوادث ضمن آمادگی کامل کمترین خسارت را داشته باشیم.

وی افزود: لازم است کارگروه‌هایی تشکیل شود و مسائل حوزه کاری را به صورت کاربردی و کارشناسی بررسی و نتایج را برای تصمیم گیری به شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان ارجاع دهند.

این مسئول با اشاره به نقش معتمدین عنوان کرد: نقش معتمدین و نیروهای انسانی جهت جلوگیری از بروز حوادث و جلب مشارکت مردمی در مقابله با افزایش خسارات مهم و حائز اهمیت است.

جعفری‌نسب با اشاره به بحث آموزش نیز توضیح داد: با ارائه آموزش‌های لازم و همچنین برگزاری مانورهای نمادین و تمرینات می‌توان شهروندان را برای رویارویی با شرایط نامطلوب آماده و زمینه کاهش آسیب پذیری را فراهم کرد.

فرماندار هندیجان ادامه داد: ادارات و نهادها ضمن عدم دخالت در حوزه کاری یکدیگر با تعامل و همفکری نسبت به حضور فعال و با تجهیزات لازم در موقع بروز حادثه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از هم اکنون باید مشکلات شناسایی گردند و جهت رفع آنها اقدام و نگذاریم وقتی مشکل وارد مرحله بحرانی شد آن را بررسی کنیم چون خطر آن جبران ناپذیر است.

این مسئول با بیان اینکه همه ما مسئول هستیم که مشکلات مردم را حل کنیم گفت: از مسئولان انتظار می‌رود در هر جای شهرستان مشکلی وجود دارد برای حل و فصل آن همکاری کنند تا مشکل به سرعت برطرف شود.

جعفری‌نسب متذکر شد: مسئولان در موقع بحران با متهم کردن همدیگر مشکلات را پیچیده‌تر نکنند چون در این میان فقط مردم متضرر می‌شوند.

فرماندار هندیجان در پایان جلسه از مسئولان ادارات خواست تا نسبت به معرفی رابط ستاد حوادث خود اقدام کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار