تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۶۸۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدايي:سهم‌خوزستان‌بايد در صادرات 13درصدي به كشور عراق افزايش يابد
استاندار خوزستان با اشاره به لزوم افزايش صادرات استان به كشور عراق گفت: متاسفانه بازرگانان خوزستاني به دليل عدم هماهنگي دستگاه هاي دولتي در مرزها با وجود قرابت هاي فرهنگي فراوان با كشور عراق نتوانستند در حوزه صادارات موفق عمل كنند.

عبدالحسن مقتدايي صبح امروز در همايش روان سازي تجارت خوزستان با عراق كه با حضور جمعي از مسئولان كشوري و استاني برگزار شد، عنوان كرد: عدم تسلط به مسائل محيطي در كشور عراق توسط بازرگانان خوزستاني باعث مي شود تا اطلاعات و پيش زمينه جامعي در خصوص شرايط اقتصادي منطقه در اختيار نداشته باشند.

وي افزود: سرمايه گذارن خوزستاني براي موفقيت خود در كشور عراق بايد در شهرهاي اين كشور و يا حداقل در نقاط مرزي ساكن شوند زيرا قرابت فرهنگي بين دو كشور باعث افزايش صادرات مي شود.

استاندار خوزستان با بيان اينكه نفوذ در كشور عراق و نيازهاي امروزه اين كشور شرايط لازم را براي سرمايه گذاري و صادرات موفق فراهم كرده، اظهار كرد: ما بايد تلاش خود را به كار بگيريم تا از اين ظرفيت به وجود آمده استفاده ببريم زيرا ممكن است كه شرايط كنوني تغيير يابد.

وي با تاكيد به اينكه سهم خوزستان بايد در صادرات 13 درصدي به كشور عراق افزايش يابد، گفت: خوزستان تنها استاني در كشور است كه داراي سه اتاق بارزگاني مجزا است.

مقتدايي تصريح كرد: استان خوزستان نه تنها در بخش تامين منابع ملي نقش اساسي بازي مي كند بلكه در دوران قبل از جنگ هشت ساله نيز حرف اول را در بخش خصوصي مي زد.

وي با اشاره به روان سازي امكانات به سمت مركزيت كشور اظهار كرد: متاسفانه در استان ها نيز درصدي بالايي از امكانات به سمت  مراكز استان كشيده مي شود كه اين ساز و كار مناسب نيست و بايد اصلاح شود.

استاندار خوزستان با اشاره به برپايي نمايشگاه هاي دائمي از سوي برخي استان هاي ايران در كشور عراق گفت: متاسفاته استان خوزستان علي رغم دارا بودن نقاط فرهنگي و مرزي مشترك با كشور عراق در اين خصوص موفق نبوده است.

مقتدايي عدم هماهنگي دستگاه هاي دولتي در استان را دليل موفق نبودن سرمايه گذاري و صادرات از سوي استان در كشور عراق برشمرد و گفت: ما به دنبال اين هستيم تا صادرات استان در كشور عراق را كه داراي اهمييت فراواني است، افزايش يابد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار