تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۸۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس پارک علم و فناوری خوزستان عنوان کرد:
90 درصد اقتصاد خوزستان در دست بخش دولتی
متاسفانه به دلیل وابستگی اقتصاد خوزستان به نفت، قسمت اعظم کارها به دست بخش دولتی جریان دارد؛ به طوری که دراستان خراسان 90 درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و در خوزستان 90 درصد در دست بخش دولتی قرار دارد! از آن جا که تا 70 سال آینده نفت به اتمام خواهد رسید، لذا باید از الان به فکر فرزندان خود باشیم / به منظور نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان، هماهنگی هایی را با منطقه آزاد اروند و معاونت برنامه ریزی استانداری انجام داده ایم و به همین منظور، قرار است در دی ماه سال جاری همایشی را با عنوان توسعه اقتصاد دانش بنیان در خوزستان برگزار خواهیم کرد
خوزنیوز: رئیس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: 90 درصد اقتصاد خوزستان در دست بخش دولتی است و این در حالی است که تا 70 سال آینده نفت خوزستان به اتمام می رسد.

 دکتر بابک مختاری، رئیس پارک علم و فناوری خوزستان

به گزارش خوزنیوز، بابک مختاری در نشست خبری که در محل پارک علم و فناوری اهواز برگزار شد اظهار داشت: ماموریت اصلی پارک علم و فناوری، حمایت از توسعه و تاسیس شرکت ها و موسسات دانش بنیان، کمک به تبدیل زنجیره ایده به محصول و تسهیل دانش بری صنایع موجود در جهت شکوفایی اقتصاد دانش بنیان منطقه است.

وی یادآور شد: از جمله اهداف پارک علم و فناوری خوزستان، می توان به دستیابی به زیرساخت های مطلوب و جذاب برای پذیرش شرکت های دانش بنیان داخلی و خارجی و کمک به توسعه تجارت بین المللی با تاکید بر مبادلات بازرگانی با کشورهای خاشیه خلیج فارس به ویژه کشور عراق اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری خوزستان بر آن است تا آن دسته از شرکت های قوی تری را که قابلیت رقابت در سطح خاورمیانه یا دنیا را دارند تقویت کند و از شرکت هایی که چنین توانی را ندارند به گونه ای حمایت کند تا در منطقه خود اثربخشی لازم را داشته باشند.

مختاری گفت: در حال حاضر حدود چهارهزار شرکت در پارک های علم و فناوری کشور مستقر است که از این میان در بهترین حالت تا پایان سال هزار شرکت، دانش بنیان خواهند شد.

وی افزود: وعده هایی که پیش از این پیرامون اعطای تسهیلات مطرح ولی عملی نمی شد باعث شده فارغ التحصیلان و سرمایه گذاران بخش خصوصی انگیزه خود را برای تاسیس شرکت از دست بدهند. در حال حاضر تمام تلاش معاونت علمی ریاست جمهوری، اجرایی شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تبدیل دیدگاه منفی افراد به دیدگاه مثبت است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان یادآور شد: به باور من در یک تا دوسال آینده رشد شرکت های دانش بنیان به دلیل اعطای تسهیلات مناسب و ایجاد زیرساخت ها توسط پارک های علم و فناوری، به 2 تا سه برابر خواهد رسید.

مختاری هم چنین گفت: هم چنین طی جلساتی که با مدیرعامل منطقه آزاد اروند داشتیم تصمیم به ایجاد یک مرکز رشد بین المللی یا تجاری در منطقه آزاد اروند گرفتیم که از شهریورماه اقدامات اولیه مربوط به آن انجام خواهد شد. هم چنین قرار بر این است که فرمانداری شهرهای بزرگ امکاناتی را در اختیار پارک علم و فناوری قرار دهند تا در این شهرها مراکز رشد یا مراکز کوچک تری که کانون های شکوفایی و خلاقیت نام دارند ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه اقتاصاد خوزستان بر پایه نفت می چرخد و بیشتر صادرات استان به محصولات نفت و محصولات خام پتروشیمی برمی گردد. به همین دلیل مرکز تخصصی نفت از مراکز موفق ما در پارک علم و فناوری است و 50درصد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک، در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت می کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: در طول سال های گذشته پروژه های متعددی با شرکت ملی حفاری داشته ایم که از این جمه، سرماسرمایه گذاری سه میلیارد و 500 میلیون تومان در قرارداد شرکت ما با این شرکت در خصوص مهندسی معکوس و ساخت تجهیزاتی که تحریم بر آن ها اعمال می شود می باشد.

مختاری افزود: هم چنین یک قرارداد به ارزش 700 میلیون تومان با پتروشیمی بندرامام داریم که در حال اجرا است و دو قرارداد دیگر با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال انعقاد است که یکی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون تومان و دیگری به ارزش یک میلیارد تومان می باشند. یکی از این قراردادها مربوط به شبیه سازی مخازن و ساخت یکسری ایستگاه برای اندازه گیری پارامترهای مخازن و دیگری در خصوص ساخت یک پهباد برای سرکشی به مناطق مختلف است.

وی یادآور شد: طرح دیگری که داریم و در سال 91 بعنوان تنها طرح برتر فناوری کشور انتخاب شده است، درخصوص انتقال دیتا از طریق خطوط لوله نفت می باشد. این طرح در واحد آماک مناطق نفت خیز جنوب اجرا شده و مجری آن شرکتی بومی به نام شرکت دزالکترونیک جنوب است.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان به سه دوره مختلف دانشگاه ها دردنیا اعم از آموزشی، آموزشی و پژوهشی و کارآفرین  اشاره کرد و گفت: دانشگاه هایی که خود را با این روند تطبیق ندهند از جریان بازمی مانند؛ به همین دلیل نقش پارک های علم و فناوری در کشور در آینده پررنگ تر از این خواهد بود و برای تحقق این موضوع، رسانه ها و عموم مردم باید از این پارک ها مطالبه داشته باشند.

مختاری خاطرنشان کرد: به منظور نهادینه کردن اقتصاد دانش بنیان، هماهنگی هایی را با منطقه آزاد اروند و معاونت برنامه ریزی استانداری انجام داده ایم و به همین منظور، قرار است در دی ماه سال جاری همایشی را با عنوان توسعه اقتصاد دانش بنیان در خوزستان برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: متاسفانه به دلیل وابستگی اقتصاد خوزستان به نفت، قسمت اعظم کارها به دست بخش دولتی جریان دارد؛ به طوری که دراستان خراسان 90 درصد اقتصاد در دست بخش خصوصی و در خوزستان 90 درصد در دست بخش دولتی قرار دارد! از آن جا که تا 70 سال آینده نفت به اتمام خواهد رسید، لذا باید از الان به فکر فرزندان خود باشیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
0
2
99اقتصاد کشور دولتی است نیاز به گفتن ندارد بخش خصوصی اگر سرمایه گذاری کند سودی که برایش حاصل میشود آیا بیشتر ازسودی است که از بانکها 23درصد بست می آورد ؟
قطعاً جواب منفی است .
:
:
:
آخرین اخبار