تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۸۵۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان خبر داد
همکاری علمی-کشاورزی خوزستان با کشورهای همجوار
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از بررسی زمینه‌های همکاری این مرکز با کشورهای همجوار خبر داد.

احمد نادری از بررسی زمینه‌های همکاری با کشورهای همجوار خبر داد و اظهار کرد: بر اساس بند 11 ماده یک، دستورالعمل شورای آموزش و ترویج کشاورزی که توسط مقام عالی وزارت ابلاغ شده مرکز تحقیقات کشاورزی را ملزم به همکاری تحقیقاتی با کشورهای همجوار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این همکاری به منظور تعیین اولویت‌ها و رفع مشکلات مشترک کشاورزی متمرکز می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به لزوم توجه بیشتر به مسائل تحقیقاتی مشترک و تبادل نظر علمی با کشورهای همجوار گفت: توان علمی و تجربه ارزشمندی که در زمینه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در مرکز خوزستان وجود دارد به عنوان یک توان علمی بالا در کنار جوانان متخصص ما بستر مناسبی برای صادرات علمی هموار کرده است.

نادری ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از مشکلات موجود با کشورهای همجوار که اقلیم مشترکی داریم یکسان است و دو طرف می‌توانند از توان علمی یکدیگر استفاده کنند که می‌توان معضل گرد و غبار را به عنوان نمونه خوبی از زمینه همکاری نام برد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه نظر مشترک با کشورهای هم‌اقلیم خوزستان از جمله عراق و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، از مجاری حقوقی و قانونی در حال رایزنی هستیم که امیدواریم در روزهای آینده به تفاهم‌های خوبی دست بیابیم.
مرجع / فـارس
برچسب ها: خوزستان ، کشاورزی
:
:
:
آخرین اخبار