تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۸۵۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نزول نرخ تورم تیرماه در خوزستان

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت تورم در اقتصاد، ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به تیرماه در استان با کاهش 2.3 واحد درصدی نسبت به رقم مشابه ماه قبل، به 22.3 درصد رسید که 1.9 واحد درصد کمتر از رقم مشابه کل کشور بوده است.

سیدلطف‌الله هاشمی با اشاره به تغییرات شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در نقاط شهری استان در تیرماه 93، اظهارکرد: «تورم نقطه‌به‌نقطه» در استان با 0.1 واحد درصد کاهش نسبت به رقم مشابه ماه قبل به 11.8 درصد رسید که 3.1 واحد درصد کمتر از رقم مشابه کل کشور بوده است.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در نقاط شهری استان خوزستان با سیر نزولی از 40.3 درصد در تیرماه سال‌گذشه به 11.8 درصد در تیرماه 93 کاهش یافته است. نرخ تورم ماهانه در خوزستان و کل کشور در تیرماه 93 معادل 2.5 درصد بوده است.

هاشمی تصریح‌کرد: ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» در تیرﻣﺎه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎه ﻗﺒﻞ 3 درﺻﺪ و نسبت به ماه مشابه سال قبل، 6.4 درصد افزایش ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ. ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به تیرماه سال جاری اﯾﻦ ﮔﺮوه در استان 25.6 درﺻﺪ و در کل کشور 27.6 درصد بوده اﺳﺖ. در خوزستان بیشترین ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به تیرماه امسال در بین ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» مربوط به «میوه و خشکبار» به میزان 38.7 درصد و پس از آن «سبزیجات» به میزان 32.9 درصد بوده است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﮐﺎﻻﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت» در تیر‌ﻣﺎه سال جاری ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺎه ﻗﺒﻞ 2.3 درﺻﺪ اﻓﺰاﯾﺶ یافته است. ﻣﯿﺰان اﻓﺰاﯾﺶ ﺷﺎﺧﺺ این ﮔﺮوه ﻧﺴﺒﺖﺑﻪ ﻣﺎه ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺳﺎل ﻗﺒﻞ در استان 15.3 درﺻﺪ و در کل کشور 18 درصد ﺑﻮده اﺳﺖ.

وی ادامه‌داد: ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎه ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺑﻪ تیرماه ﺳﺎل 93 ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﮐﺎﻻﻫﺎي ﻏﯿﺮ ﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت» ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ دوره ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺳﺎل ﻗﺒﻞ در استان خوزستان 20.2 درصد و در کل کشور 22.7 درﺻﺪ بوده اﺳﺖ.

هاشمی عنوان‌کرد: در بین «ﮐﺎﻻﻫﺎي ﻏﯿﺮﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت» بیشترین تورم 12ماه منتهی به تیر‌ماه 93 در استان خوزستان مربوط به «بهداشت و درمان» به میزان 35 درصد و پس از آن «حمل‌ونقل» به میزان 29.7 درصد بوده است.

مرجع / ایسنا
برچسب ها: نرخ تورم ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار