تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۸۵۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دشواری خدمات‌رسانی در بخش آب به دلیل طول دوره گرما/درخواست از مردم جهت صرفه‌جویی

معاون مالی و پشتیبانی و معاون پیشین امور مشترکان شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که به‌دلیل طول دوره گرما در استان حاکم است، خدمات‌رسانی در بخش آببسیار دشوار است و در این جهت از مشترکین تقاضا داریم تا صرفه‌جویی در مصرف آب را در اولویت کار خود قرار دهند.

حمید محبی عنوان‌کرد: حجم فروش آب در استان رو به افزایش است؛ حجم فروش آب در سال 91، 2.5 میلیون مترمکعب بود و این رقم در سال 92 به 2.7 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی از اجرای طرح پیماپش سرزمین برای شناسایی مشترکین راکد و غیرمجاز خبرداد و افزود: با اجرای این طرح انشعابات فراوانی شناسایی شد. طرح پیمایش سرزمین ابتدا در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مسجدسلیمان، ماهشهر و بندرامام‌خمینی(ره) اجرا شد و به زودی در شهرهای دیگر نیز اجراء می‌شود تا به نقطه اطمینان قابل قبولی در ارتباط با منابع تحت پوشش و نحوه خدمات‌رسانی برسیم.

معاون شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به رعایت الگوی مصرف آب در استان، اظهارکرد: متوسط مصرف سرانه آب باید کاهش یابد زیرا با توجه به شرایط موجود در کشور با محدودیت منابع آبی مواجه شده‌ایم.

وی در ادامه با بیان‌این‌که در حال حاضر بالغ بر 64 درصد از مشترکین استان قبوض خود را به غیرحضوری و از طریق سامانه پرداخت می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: در دو سال اخیر در راستای ارائه خدمات بهتر به مشترکین و کاهش هزینه و درمان مراجعه به ادارات زیرمجموعه شرکت، از سیستم‌های جدید نرم‌افزاری برای پرداخت قبوض استفاده می‌شود.

محبی عنوان‌کرد: زیرساخت‌های جدید نرم‌افزاری این امکان را برای مشترکین فراهم می‌کند که از هر نقطه کشور بتوانند به صورت آنلاین قبوض خود را پرداخت و سایر کارهای مربوط را انجام دهند.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح‌کرد: از طریق این زیرساخت‌ها نرم‌افزاری امکان قرائت مکانیزه کنتورهای خانگی و غیرخانگی نیز فراهم شده است. از مابقی مشترکین نیز انتظار داریم حتی‌الامکان قبوض خود را غیرحضوری پرداخت کنند.

وی اظهارکرد: مورد مهم دیگری که در این سیستم جدید ایجاد شده امکان ارتباط پیوسته با دفاتر پیشخوان است که برای کاهش زمان و هزینه‌های مراجعه مشترکان، دفاتر پیشخوان خدمات قابل توجهی را به صورت آنلاین به مشترکین ارائه می‌دهند.

محبی ادامه‌داد: این طرح فعلاً به دفاتر پیشخوان واگذار شده و به صورت پایلوت در چند شهر اجراء شده است. همچینن دوره آموزشی برای کاربران دفاتر پیشخوان دوره‌های آموزشی لازم در جهت خدمات رسانی مطلوب به مشترکان تیرماه امسال برگزار شد.

معاون مالی و پشتیبانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان‌کرد: با استفاده از سیستم‌های نوین سال‌گذشته بیش از 30 هزار فقره انشعاب آب و 16 هزار فقره انشعاب فاضلاب به مشترکان متقاضی واگذار شده است.

وی افزود: در ارتباط به استقرار خدمات‌رسانی به مشترکین باوجود محدودیت‌های فراوان در سال 92 موفق به نصب 18 هزار و 500 کنتور شدیم. با توجه به شرایط جوی خوزستان، عمر کنتورها کوتاه است. به همین منظور سعی شده تا در سر و سامان دادن به کنتورها مستمر انجام شود.

محبی بیان‌کرد: خوشبختانه با توجه به فرهنگ‌سازی‌هایی که در جهت صرفه‌جویی در مصرف آب صورت گرفته، تعداد کنتورهایی که دستکاری می‌شوند رو به کاهش است.

محبی با اشاره به وجود انشعابات غیرمجاز خوزستان خاطرنشان‌کرد: از سال گذشته تاکنون 15 هزار و 514 فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که بیش از هر چیز متأثر از زیرساخت‌های حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیردائمی است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار