تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۶۸۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شد
جشنواره بازی‌های محلی در بستان
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستان جشنواره بازی‌های محلی را در این شهرستان برگزار کرد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستان از برگزاری جشنواره بازی‌های محلی در بستان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف یادآوری بازی‌های محلی و ایجاد صمیمیت و دوستی میان والدین و فرزندان در این مرکز برگزار شد.

امیره حویزاوی با بیان این که در این برنامه اعضای پسر با همراهی والدین به جمع آوری اطلاعات پیرامون بازی‌های قدیمی پرداختند افزود: در ادامه نیز بچه‌ها به تمرین اجرای این بازی‌ها در مرکز پرداخته و در پایان این بازی‌ها را به شکل گروهی در این جشنواره اجرا کردند.

وی، لذت بردن از بازی‌های محلی و استفاده از کمترین امکانات و ابزار در اجرای بازی‌ها را از دیگر اهداف این جشنواره معرفی کرد و یادآور شد: «ابو، امح جیم» یکی از این بازی بود که در این جشنواره توسط بچه‌ها اجرا شد.

این مسئول فرهنگی، پیرامون این بازی محلی توضیح داد: بازیکنان در این بازی به دو گروه تقسیم می‌شوند و روی زمین دایره  بزرگی می‌کشند، سپس به طریق قرعه‌کشی یارگیری می‌کنند و گروه مدافع و مهاجم را نیز به همان شیوه تعیین می‌کنند. آن‌گاه بازیکنان مدافع در داخل زمین که به شکل دایره کشیده شده قرار می‌گیرند و گروه مهاجم خارج ان می‌ایستند.

وی افزود: سپس همهٔ بازیکنان دو گروه پای خود را بلند کرده و از پشت با دست پنجه پای مخالف را می‌گیرند، حال مهاجمان لی‌لی‌کنان وارد محوطه  دایره شکل می‌شوند و هر یک از آن‌ها سعی می‌کند، به‌گونه‌ای تعادل فردی از گروه مدافع را برهم بزند تا پنجه گرفته شده او، رها شود.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بستان تصریح کرد: گروه مدافع نیز به‌همین ترتیب عمل می‌کند در این‌صورت فردی که تعادل او به‌هم خورده باشد از دور خارج می‌شود.

وی در پایان گفت: در آخر بازی یک نفر بدون باخت در زمین باقی خواهد ماند که این فرد متعلق به هر گروه که باشد، آن گروه برنده بازی خواهد بود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار