تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۸۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
به قلم عباس بسی‌خاسته؛
«چگونه منبر برويم؟» منتشر شد
كتاب «چگونه منبر برويم؟» نوشته حجه‌الاسلام عباس بسی‌خاسته چاپ و منتشر شد.

نويسنده اين كتاب در قالب هشت پله افزون بر بيان آداب و رسوم منبر رفتن به مواردی كه مربوط به فن بيان و آيين سخنوری است نيز اشاراتی كرده و با آوردن ابياتی از شاعران متقدم در دوره‌های گوناگون اهميت سخن و سخنرانی را تبيين و تشريح كرده است.

مقدمه سخنرانی را به اندازه نياز بيان كنيد، چرا برخي سخنران‌ها اضطراب دارند؟، دقيق و مستند سخن بگوييد، از سخنرانی سريع و بدون مكث پرهيز كنيد، هميشه آماده گرفتن تصميم هوشمندانه باشيد، القاب و عناوين افراد را به ميزان شان آنان بيان كنيد، نگاه خود را بين مخاطبان تقسيم كنيد، سعي كنيد به وقت ديگران احترام بگذاريد و... از جمله مواردي هستند كه نويسنده كتاب «چگونه منبر برويم؟» به آنها پرداخته است.

آیت‌الله سيد محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز، در قسمتی از تقريظ خود بر اين كتاب آورده است:« توفیق الهی و عنایت ربانی شامل فاضل محترم و خطیب موفق حجه الاسلام شیخ عباس بسی خاسته گردید که کتاب سودمند "چگونه منبر برویم؟" را به سبک جدید و اسلوب بدیع در موضوع منبر به رشته تحریر درآورند که برای عموم اهل مطالعه و علی‌الخصوص خدمتگزاران به منبر حسینی مفید است.»

همچنين ناشر كتاب در بخشی از مقدمه‌‌اش بر اين اثر نوشته است:« کتاب حاضر حاصل تلاش جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای شیخ عباس بسی‌خاسته و مانند بسیاری از کتاب‌های تحقیقی، آن شامل دو بخش تحقیقات میدانی، یعنی تجارب، دیده‌ها و شنیده‌های ایشان بوده و بخش دیگر حاصل تحقیقات در متون و کتاب‌های پیشینیان است که به آنها تحقیات کتابخانه‌ای می‌گوییم. مؤلف محترم به خوبی از عهده این دو مهم برآمده است. ویژگی برجسته این کتاب در آن است که تحقیقات میدانی و تجربیات ایشان کاملاً بر مطالب وام گرفته از کتاب‌های سلف که لازمه تألیف و تدوین است، مي‌چربد. راهکارهای ملموس و عملی ایشان علاوه بر این که راهنمای خوبی برای پویندگان این راه خواهد بود آیندگان نیز آنها را در کتاب‌های خود خواهند نگاشت.»

كتاب «چگونه منبر برويم؟» نوشته حجه‌الاسلام عباس بسی‌خاسته را انتشارات معتبر در شمارگان 1000 نسخه و با قيمت 50 هزار ريال روانه كتابفروشی‌ها كرده است.
 
گفتنی است از اين نويسنده پيش‌تر كتاب‌های «تحفه المصائب في همدردي با امام غائب (عج)»، «حكايت‌هاي من و بابام»، «گنجينه صدف»، «تحفه عشاق»، «تحفه درويش» و «تحفه نطنز» چاپ و منتشر شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار