تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۶۸۶۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سیاحی خبر داد:
افتتاح 790 پروژه در خوزستان به مناسبت هفته دولت
معاون عمرانی استانداری خوزستان از افتتاح 790 پروژه با اعتبار چهار هزار و 384 میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

سیاحی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: امسال هفته دولت از 24 مرداد ماه به مناسبت شروع به کار دولت در این تاریخ شروع شده و به هفته رسمی دولت جمهوری اسلامی که دوم تا هشتم شهریور است متصل می شود.

وی افزود: استاندار خوزستان، معاون عمرانی را مسئول کمیته نظارت و ارزیابی پروژه های هفته دولت منصوب کرد. بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تمام پروژه های خوزستان مورد بازبینی قرار گرفت و با اظهار نظر سازمان ها، طرح هایی را که آماده افتتاح بوده و نقصی نداشته باشند و همچنین بتوانند بعد از افتتاح به مردم منفعت برسانند را از میان یک هزار و 500 پروژه پیشنهادی کلیه دستگاه های اجرایی بررسی کردیم.

افتتاح پروژه ها با حضور وزرا

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: در نامگذاری هفته دولت امسال، روزهای هفته به ترتیب به نام ارزش های ملی، اقتصاد و کارآفرینی، فرهنگ، تربیت و آموزش، بهداشت، سلامت و محیط زیست، عمران و رفاه عمومی، حقوق و فرهنگ شهروندی و امنیت اجتماعی و توسعه پایدار است.

سیاحی بیان کرد: تعداد 790 پروژه با اعتبار چهار هزار و 384 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود که از این تعداد پروژه قریب به 38 پروژه عمده و اساسی با حضور استاندار، معاونین استاندار و وزرای مربوطه افتتاح می شوند.

بیشترین اعتبار متعلق به شرکت ملی مناطق نفت خیر

وی ادامه داد: تعداد 256 پروژه در 231 روستا انجام گرفته و اعتبار هزینه شده آنها بیش از یک هزار و 289 میلیارد ریال است. تعداد 534 پروژه در 34 شهر افتتاح می شود که اعتبار آنها سه هزار و 95 میلیارد ریال است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: بیشترین اعتبار بین دستگاه های دولتی متعلق به شرکت ملی مناطق نفت خیر جنوب است که با اعتبار 907 میلیارد ریالی پروژه های خود را افتتاح می کند و بعد از آن اداره تعاون، کار و رفاه و اجتماعی و شرکت توسعه نیشکر بیشترین اعتبار را به خود اختصاص می دهند.

مخابرات پیشتاز در تعداد پروژه ها

سیاحی اظهار کرد: مخابرات با تعداد 235 پروژه، توزیع نیروی برق 129 پروژه و همچنین شهرداری آبادان 49 پروژه بیشترین آمار پروژه های افتتاحی هفته دولت امسال را دارند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در بین شهرستان ها اهواز با 103 پروژه، دزفول با 88 و آبادان با 82 پروژه بیشترین تعداد پروژه های افتتاحی در شهرها را به خود اختصاص داده اند. دزفول با 873 میلیارد ریال، اهواز با 826 میلیارد ریال و آبادان نیز با بیش از 515 میلیارد ریال بیشترین اعتبار هزینه شده در شهرستان ها را دارند.

افتتاح پروژه های آب رسانی با اعتبار 65 هزار میلیارد ریالی

وی تاکید کرد: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب رامهرمز با شبکه اصلی و فرعی با حضور وزیر نیرو به ظرفیت 45 هزار متر مکعب در شبانه روز و اعتبار 85 میلیارد ریال، احداث و توسعه نمک زدایی دزفول با اعتبار 372 میلیارد ریال توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برای فرآوری 30 هزار بشکه نفت نمکی تولیدی از چاه های نفتی و خط (MDF) شهرستان شوشتر توسط توسعه نیشکر با اعتبار 112 میلیارد ریال با ظرفیت چهار هزار تخته در روز از جمله مهمترین پروژه های افتتاحی هفته دولت هستند.

سیاحی یادآور شد: پروژه های آب رسانی روستایی در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و دزفول به طول 110 هزار متر لوله گذاری و با  65 هزار میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود.

استخدام 201 نفر در شهرداری ها

معاون عمرانی استانداری خوزستان اذعان کرد: شهرداری های استان 163 پروژه در زمینه فضای سبز، بهسازی معابر، آسفالت، زیرسازی، پارک های اصلی و محلی و سالن های ورزشی را با اعتبار 570 میلیارد ریال افتتاح می کنند.

وی بیان کرد: گاز رسانی شهری و روستایی به طول 86 کیلومتر در شهرهای شوش، شادگان، اندیمشک و جایزان با اعتبار 57 میلیارد ریال افتتاح می شود. به میمنت هفته دولت فرآیند استخدام 201 نفر برای شهرداری 21  شهر تازه تاسیس شده استان اجرا می شود.

استخدام به دور از روابط غیر نامتعارف

سیاحی ادامه داد: 30 درصد از این استخدام ها سهمیه اداره امور ایثارگران و جانبازان بوده و حداقل مدرک مورد نیاز برای آن دیپلم و حداکثر فوق لیسانس است. تعداد 163 نفر از استخدامی های مذکور باید مرد، 13 نفر زن و همچنین 25 نفر باید مشترک بین زن و مرد باشد. در آگهی های اولیه سه برابر ظرفیت اصلی اعلام می شود و با تاکید استاندار 15 درصد به نمره افراد بومی و سه درصد نیز به نمره کسانی که در دهیاری ها مشغول به کار هستند اضافه می شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تاکید کرد: در این روند استخدامی با شفاف سازی در زمینه برگزاری آزمون شاهد استخدام تعداد 201 نفر نیرو خارج از روابط نامتعارف هستیم. سال های سال شاهد این بودیم که پروژه هایی که آماده بهره برداری نبودند افتتاح می شدند اما خوشبختانه امسال بر اساس ابلاغیه استاندار کمیته کنترل و نظارت بر پروژه های قابل افتتاح تشکیل شد. کمیته مذکور بیش از دوماه گذشته فعالیت خود را شروع کرده و تعداد 6 کارشناس ارشد در دفتر فنی استانداری برای کار نظارت مورد تکلیف قرار داده شدند.

اکثر پروژه های افتتاحی در هفته دولت جدید هستند

وی تصریح کرد: اکثر پروژه های افتتاحی در هفته دولت جدید هستند و اگر پروژه هایی که نواقص دارند را افتتاح کنیم ظلم است چون هیچ اجباری برای افتتاح پروژه های ناقص وجود ندارد. پروژه هایی که برای افتتاح اعلام می کنیم تا 99 درصد قابل افتتاح و بهره برداری و بدون نقص هستند.

سیاحی گفت: تعداد پروژه ها در زمینه فناوری اطلاعات 235، انرژی 161، تربیت بدنی چهار، صنعت و معدن 20، کشاورزی48، آموزش 23، امور عموم 9،  منابع آب یک، بهداشت و درمان 22 و مسکن، عمران، شهری، روستایی و عشایری 267 است.

انتقال بخشی از مناطق آلوده به گاز شهر مسجدسلیمان

معاون عمرانی استانداری خوزستان افزود: فاز اول جابجایی مناطق آلوده به گاز شهر مسجدسلیمان با واگذاری تعداد 330 واحد آپارتمان انجام شد و قسمت اعظمی از پروژه بیمارستان 162 تخته این شهر نیز انجام شده و فقط تجهیزات آن باقی مانده است.

وی در ارتباط با فرودگاه جدید اهواز گفت: در دولت قبل قرار شد تا یک فرودگاه با نام جدید و در یک زمین جدید ساخته شود ولی به دلیل منابع ریالی نفت این کار انجام نشده باقی ماند. در حال حاضر یک هزار و 320 هکتار در مسیر جاده خلیج فارس اهواز به بندر امام در نظر گرفته شده و مقداری از دیوار هم ساخته شده است. امکان توسعه فرودگاه فعلی و یا افزایش باند وجود ندارد و تاکید استاندار برای ساخت فرودگاه جدید در نظر گرفتن تمامی استانداردهای بین المللی است.

لزوم پایبندی وزارت نفت به تعهداتش برای فرودگاه جدید

سیاحی ادامه داد: قرار است تا استاندار یک جلسه با وزرای راه و شهرسازی با هدف عملیاتی کردن توافقات گذشته تشکیل دهد و به شدت دنبال محقق شدن آن هستیم چراکه این فرودگاه یکی از مطالبات جدی و به حق است. وزارت نفت در صورت نیاز به فرودگاه فعلی باید به تعهدات خود در مورد فرودگاه جدید پایبند شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان در ارتباط با مسائل آب گفت: اعتقاد ما بر این است که در استان خوزستان با کمبود آب در بخش های شرب، کشاورزی و صنعت مواجه هستیم. اکثر اراضی خوزستان در فصل گذشته به دلیل کمبود آب از کشت محروم بودند و ما به دنبال گرفتن خسارت کشاورزان هستیم. در کرخه به دلیل کمبود آب مردم حتی 72 هزار هکتار هم نتوانستند کشت کنند. قبلا 33 درصد از آب جاری کشور در خوزستان بود ولی اکنون در بحث آب مشکلات جدی داریم.

جذب اعتبار 6 هزار و 500 میلیارد تومانی برای آب

وی تاکید کرد: 18 و نیم میلیارد متر مکعب آب در رودخانه های استان داریم در حالی که نیاز ما 24 میلیارد متر مکعب است. یک قطره آب در خوزستان اثر بخشی اقتصادی بیشتری نسبت به سایر شهرهای کشور دارد. قرار است تا 6 هزار و 500 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای بحث آب اعتبار جذب کنیم.

سیاحی در پایان گفت: فاضلاب از جمله بحث های جدی استان است که در حال حاضر عملیات فاضلاب را 16 شهر شروع کرده ولی با مشکل کمبود اعتبارات مواجه بوده و برای حل این مشکل به دنبال افزایش اعتبارات در بخش آب هستیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار