تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۸۶۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش غزه پاره‌تن اسلام در اهواز برگزار شد
با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و استقبال اقشار مختلف مردم همایش "غزه پاره‌تن اسلام" در کلانشهر اهواز برگزار شد.

همایش غزه پاره تن اسلام با حضور تنی چند از اعضای شورای شهر اهواز، شهردار اهواز و شهروندان اهواز شامگاه یکشنبه در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

حسین رویوران از کار‌شناسان ارشد مسائل غرب آسیا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) و ناصر ابوشریف، نماینده جهاد اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

قبل از شروع سخنرانی سید خلف موسوی، شهردار اهواز به عنوان نخستین سخنران، عشایر عرب به سرودن شعر در حمایت از غزه، مقاومت و بیعت با امام خامنه‌ای پرداختند که با تائید حضار مواجه شد.

پس از پیروزی انقلاب دوره نوین مقاومت شکل گرفت

سید خلف موسوی به عنوان نخستین سخنران در جایگاه حاضر شد و اظهار کرد: غربی‌ها برای انتقام شکست از مسلمانان در جنگ صلیبی رژیم صهیونیستی را علم کردند ولی دوباره مسلمانان پیروز خواهند شد.

وی با بیان اینکه خوزستان پایتخت مقاومت ایران است، یادآورشد: مردم خرمشهر با دست‌های خالی بیش از یک ماه مقاومت کردند و مقاومت عشایر خوزستان استکبار را شکست داد.

شهردار اهواز گفت: امام خمینی (ره) هیبت پوشالی استکبار را شکست و وعده نابودی رژیم صهیونیستی را داد و امروز امام خامنه‌ای ادامه دهنده راه روح الله است.

وی اضافه کرد: هیچ رهبری در دنیا مانند امام خامنه‌ای موضعی صریح و روشن در برابر رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی نگرفت و فقط رهبر معظم انقلاب در جهان از مظلومان حمایت کرد.

موسوی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دوره نوین مبارزه به شکل مقاومت شکل گرفت عنوان کرد: قبل از انقلاب فلسطینی‌ها مبارزه می‌کردند اما نگاه‌شان به کشورهای عربی بود اما امروز آن‌ها با تقدیم هزاران شهید هیچ انتظاری از کشورهای عربی ندارند و به امید خدا پیروز خواهند شد.

مردم جهان وحشی‌گری استکبار را فراموش نمی‌کنند

رامی علاسوند، رئیس شورای شهر اهواز نیز بیان کرد: کودک کشی و وحشی‌گری که امروز در غزه اتفاق می‌افتد ما در دوران 8 سال دفاع مقدس تجربه کردیم ولی مردم جهان وحشی‌گری استکبار را فراموش نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: کمک کشورهای مرتجع عربی به داعش و محکوم کردن حماس توسط آن‌ها ننگی است که تا ابد فراموش نمی‌شود.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به حضور پرشکوه مردم اهواز در دمای بیش از 50 درجه در راهپیمائی روز قدس عنوان کرد: ما جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم و بیشتر از قبل به مقاومت کمک می‌کنیم.

جنگ علیه ایران متوقف نمی‌شود

ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه جنگ علیه ایران متوقف نمی‌شود، اظهار کرد: صهیونیست‌ها می‌خواهند همه کشور‌ها ضعیف‌تر از آن‌ها باشند ولی ایران رو به روی استنکبار ایستاده و این برای آن‌ها غیر قابل تحمل است.

وی افزود: جنگ با صدام فقط نظامی بود ولی امروز ما شاهد جنگ‌های تبلیغاتی، اقتصادی و تحریم‌های غیر انسانی علیه ایران هستیم و این سختی‌ها بهای استقلال ایرانیان است.

ابوشریف با بیان اینکه جنگ تبلیغاتی علیه ایران بسیار سخت است، عنوان کرد: تبلیغات به قدری وسیع است که حتی فلسطینی‌ها درباره مسلمان بودن ایران شک می‌کردند.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع اهوازی‌ها گفت: من تاریخ این منطقه را می‌دانم گرچه در روز آزادسازی خرمشهر کودک بودم اما با شادی ایرانیان شاد شدم.

نماینده جهاد اسلامی در ایران بیان کرد: مقاومت در برابر استکبار ایستادگی می‌کند، امروز مقاومت از حالت دفاع به حالت هجوم در آمده و این تحولی بزرگ است.

وی با اشاره به تأثیر گزاری انقلاب اسلامی در جنبش مقاومت فلسطین عنوان کرد: امام خمینی (ره) یکی از شخصیت‌های بر‌تر تاریخ اسلام است.

ابوشریف افزود: رهبر معظم انقلاب شخصیت بسیار بزرگی است و در قالب کلام نمی‌گنجد که من بخواهم از شخصیت وی تمجید کنم قطعا امام خامنه‌ای ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) است.

مردم منطقه با مردم فلسطین هم صدا هستند

حسین رویوران نیز در این برنامه اظهار کرد: پس از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه غرب به دنبال مدیریت بحران برآمد تا موج استقلال خواهی به ضررش تمام نشود که منجر به کودتا علیه مردم شد.

وی با اشاره به کنفرانس خبری نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای قبل یادآورشد: بنیامین نتانیاهو ثمره جنگ با غزه را دوستی عمیق و استراتژیک با کشورهای مرتجع منطقه دانست.

ریوران هدف جنگ با غزه را نابودی مقامت عنوان کرد و گفت: در این جنگ نه تنها مقاومت نابود نشد بلکه با حمایت مردم منطقه از قبل هم قوی‌تر شد.

وی اضافه کرد: در فضای سایبری حمایت مردم کشورهای عربی مانند عربستان سعودی از جنبش مقاومت نشان از اختلاف مردم با سران منطقه دارد.

عمل به وظیفه انسانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری نیز اظهار کرد: مردم در قبال فلسطین به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل کردند و کسی که ادعای مسلمانی می‌کند نباید در برابر این فجایع انسانی سکوت کند.

وی افزود: از سال 1990 میلادی تا کنون رژیم صهیونیستی برای نابودی مقاومت جنایات زیادی مرتکب شد ولی تحلیل گران غربی ادعا کردند که رژیم صهیونیستی تا چند سال دیگر نابود می‌شود.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از مقاومت حمایت می‌کنند ولی سران عرب مقاومت را محکوم و از تکفیری‌ها حمایت می‌کنند، مردم کشورهای عربی به دلیل داشتن چنین سرانی تاسف می‌خورند.

در پایان مراسم عشایر عرب با شعر خوانی به محکومیت داعش، سران عربی و بیعت با امام خامنه‌ای پرداختند.

حامد زمانی با ترانه «می‌کشیم» جو سالن را عوض کرد که حضار با گفتن مرگ بر اسرائیل وی را تشویق کردند.

خواننده ادبیات مقاومت و پایداری با بیان اینکه در همه جنایات ردپای آمریکا دیده می‌شود ترانه مرگ بر آمریکا را سرود که با استقبال حضار رو به رو شد.

با ندای مرگ بر آمریکا همایش غزه پاره تن اسلام به پایان رسید.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار