تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۸۶۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اخذ عوارض‌جاده‌ای از ماشین‌های‌نفت‌کش‌‌عراقی
معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ماشین های  نفت کش عراقی باید برای تردد در جاده های استان عوارض پرداخت کنند , گفت: روزانه بیش از 950تا یک هزار و 100 کامیون عراقی در جاده های استان تردد می کند.

احمد سیاحی در جلسه شورای ترافیک استان که امروز دوشنبه در محل استانداری برگزار شد بیان کرد: بیش از 54 درصد از تردد نفتکش های عراقی در جاده های استان خوزستان انجام می شود در حالی که عوارض این ماشین ها در زمان ورود در مبادی مرزی سایر استان ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: ورود این تعداد نفتکش عراقی به استان و همچنین تردد سایر کامیون های این کشور در جاده های استان خسارات زیادی به زیر ساخت جاده ها وارد کرده که اخذ عوارض می تواند صرف هزینه بهسازی جاده های استان شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به وضعیت آزاد راه پل زال – اندیمشک گفت: نمی توان رانندگان را مجبور کرد که برای تردد از این آزادراه استفاده کنند هرچند که سرمایه گذار هزینه های زیادی برای ساخت این آزاد راه متقبل شده باشد.

سیاحی با اشاره به اینکه ایمنی جاده های استان باید افزایش یابد افزود: در حال حاضر جاده اهواز- خرمشهر وضعیت خوبی ندارد و با توجه به حجم بالای تردد در این جاده باید به فکر بهسازی این جاده بود.

وی خواستار اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده های استان خوزستان  شد و گفت: پلیس راهور استان باید در اعمال قانون خصوصاً در جاده های استان با شفافیت بیشتری عمل کند.

این مقام مسوول افزود: اگر پلیس راه استان به این نتیجه برسد که باید برای کنترل وضعیت موجود برای تردد ماشین های سنگین قانون سرعت محدود و سبقت ممنوع وضع شود این کار انجام می شود.

سیاحی با اشاره به اجرای طرح پارکبان گفت: در اجرای این طرح نباید به فکر افزایش درآمدهای شهرداری باشیم، زیرا در اصل این طرح برای کاهش بار ترافیکی شهر های بزرگ تدوین شده است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با انتقاد از وضعیت خط کشی جاده های درون و برون شهری استان بیان کرد: یکی از نقاط ضعف جاده های استان نداشتن خط کشی های است و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت شهر اهواز افزود: اهواز شهر تاریکی است و بسیاری از خیابان های این شهر با مشکل روشنایی مواجه هستند که این مسئله موجب افزایش ناامنی و تصادفات شده است.

سیاحی گفت: همچنین باید برای تردد ماشین های سنگین در خیابان های اهواز خصوصاً تردد از پل سوم تمهیدات لازم انجام شود.
:
:
:
آخرین اخبار