تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۸۷۳۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار خرمشهر خبر داد ؛
ورود نمادین کاروان امام رضا از شلمچه به کشور
فرماندار خرمشهر از برگزاری آیین ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) از مرز شلمچه به کشور خبر داد.

صبح امروز جلسه هماهنگی ورود نمادین کارون امام رضا (ع) به ریاست فرماندار خرمشهر و با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان خوزستان در محل فرمانداری خرمشهر تشکیل شد.

فرماندار خرمشهر در این جلسه اظهار کرد: خرمشهر همواره مهد فرهنگ و نماد حضور همیشه در صحنه مردم ولایی با اعتقادات عمیق مذهبی بوده است.

عبدالله حسینی مراسم‌های مختلف برگزار شده به مناسبت‌های گوناگون در خرمشهر را برشمرد و عنوان کرد: ورود کاروان‌های راهیان نور، برگزاری مراسم‌هایی مختلف به مناسبت‌هایی همچون سوم خرداد، هفته دفاع مقدس و به جا آوردن آیین‌های مذهبی در ایام عاشورا و اربعین حسینی از جمله برنامه‌هایی است که در طول سال تمام شهر را درگیر می‌کند.

وی با اشاره به مراسم نمادین ورود کاروان امام رضا (ع) اظهار کرد: این اقدام یک حرکت نمادین دینی فرهنگی و نماد هویت یک ملت است.

فرماندار خرمشهر شلمچه را بهترین گزینه برای برگزاری این مراسم خواند و گفت: به تصویر کشیدن ورود نمادین کاروان در فضای مقدس شلمچه به این حرکت رنگ و بوی معنوی خاصی می‌بخشد.

وی در پایان اظهار کرد: آمادگی داریم با برپایی ایستگاه‌های صلواتی، تبلیغات و انجام هماهنگی‌های لازم و استفاده از تمام امکانات موجود از این حرکت فرهنگی مهم و ملی حمایت کنیم.

روز شنبه یکم شهریور همزمان با سالروز ورود کاروان امام رضا (ع) از مرز شلمچه به ایران ساعت 9 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و شرکت هیئت‌های مذهبی خرمشهر این رویداد تاریخی در محل یادمان شهدای شلمچه بازآفرینی می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار