تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان خواستار شد ؛
پیگیری ثبت فاجعه آتش‌سوزی سینما رکس در تقویم ملی
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان خواستار پیگیری ثبت فاجعه آتش‌سوزی سینما رکس در تقویم ملی از سوی نمایندگان، فرماندار و امام جمعه شد.

حمید بحرینی روز گذشته در نشست با اصحاب رسانه، در محل اجتماعات معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری آبادان اظهار کرد: فاجعه آتش‌سوزی سینما رکس بحث بسیار داغی را در کشور در 28 مرداد سال 1357 موجب شد.

وی افزود: متاسفانه حادثه آتش‌سوزی سینما رکس به عنوان یک هویت تاریخی در تقویم رسمی ثبت نشده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان با تاکید بر اینکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد، گفت: این مسئله باید از سوی نمایندگان، فرماندار و امام جمعه پیگیری و انجام شود.

بحرینی با اشاره به برنامه‌ریزی برای انجام ویژه برنامه خاص این روز تاریخی در شهر آبادان تصریح کرد: پنجشنبه هفته جاری ویژه برنامه‌ای در محل یادمان شهدای سینما رکس در بهشت رضا آبادان برگزار می‌شود.

این مسئول از سخنرانی، ‌اجرای سنج و دمام، ‌شروه‌خوانی، ذکر مصیبت و اجرای تئاتر خیابانی با موضوع سینما رکس به عنوان برخی از این برنامه‌ها نام برد.

به گفته وی، غبارروبی و گل‌افشانی قبور شهدا و روشن کردن شمع از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه این روز به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان در پایان از مردم همیشه در صحنه آبادان خواست تا به پاسداشت یاد و خاطره شهدای حادثه آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در آیین ویژه‌ای که به همین مناسبت در تاریخ یاد شده بر مزار این شهدا برگزار می‌شود، حضور به هم رسانند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار