تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۷۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نبود حمایت مالی دليل عمده تعطيلی جايزه‌های ادبی
مؤسس جایزه ادبی ليراو گفت: مشکل اصلی جایزه‌های ادبی خصوصی موضوع مالي آن‌ها است.

حمیدرضا اکبری (شروه) اظهار کرد: جوایز خصوصی جوایزی خودجوشی هستند که وابسته به دولت نیستند. مثل جایزه ادبی ليراو، جایزه ادبی گلشیری و دیگر جوایز.

وی با بيان اين مطلب كه یکی از دلایل عمده تعطیلی جوایز ادبی نبود حمایت مالی از آن‌ها است ادامه داد: جوایز ادبی فقط در دوره‌های اول و دوم خودشان توان مالی دارند اما در دوره‌های بعدی با چالش روبه‌رو می‌شوند.

اكبري تاكيد كرد: جایزه‌های ادبی باید به نوعی ساماندهی شوند. یعنی اگر بشود چند جایزه ادبی با هم ادغام شوند و یک جایزه خوب ادبی خصوصی ایجاد کنند خیلی بهتر می‌شود چرا که از نظر مادی بهتر می‌تواننند فعالیت داشته باشند.

او ادامه داد: مثلاً جایزه ادبی ليراو که الان چهار دوره از آن برگزار می‌شود در دوره‌های اول تا دوم توانستيم از نظر مالی آن را تأمین کنیم اما در دوره‌های سوم و چهارم دچار چالش شدیم. با این همه، ما باز آن را برگزار کردیم.

اين منتقد ادبي تصريح كرد: جایزه‌های ادبی اغلب در بحث پشتيبان با مشکل روبه‌رو هستند و اگر پشتيبانی برای آن‌ها پیدا شود، مطمئناً پا بر جا می‌مانند.

اكبري بیان کرد: مؤسسان جوایز خصوصی عمدتاً حول محور یک شخص می‌چرخند و آن شخص مطمئناً کشش اقتصادی ندارد.

او ادامه داد: جوایز ادبی تأثیر بسیار متفاوتي را در ادبیات جهت شناساندن چهره‌های ادبي و ایجاد رقابت در حوزه هنر و ادبیات ايجاد مي‌كنند و با ایجاد رقابت باعث شکوفایی ادبيات می‌شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار