تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۶۸۹۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل تاکسیرانی اهواز عنوان کرد؛
تاکسی‌متر،تنها راه کنترل کرایه‌تاکسی‌ در اهواز
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه تنها راه کنترل کرایه تاکسی‌ها نصب تاکسی متر است، گفت: شهروندان تخلفات راننده تاکسی‌ها را به ۱۳۷ گزارش دهند.

موسی ممبینی اظهار کرد: یکی از اختلافات عمده بین راننده و مسافر بقیه پول و پول خرد است ولی این دلیل نمی‌شود که تاکسی دار کرایه اضافه بگیرد.

وی افزود: اگر راننده تاکسی اقدام به دریافت کرایه بیش از نرخنامه کند قطعا مرتکب تخلف شده و در صورت شکایت مسافران به آن رسیدگی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز در پاسخ به این پرسش که چرا هزینه تردد در تاکسی های اهواز ثابت است و صرفا با سوار شدن حتی برای مسیرهای خیلی کوتاه کرایه کل مسیر پرداخت شود، گفت: اعلام نرخنامه برای تردد تمامی مسیر‌ها غیر ممکن و تنها راه حل نصب تاکسی متر بر روی تاکسی است.

وی افزود: نصب تاکسی متر بر روی تاکسی باهزینه تاکسی دار انجام می‌شود اما چون قیمت دستگاه بالای یک و نیم میلیون تومان است، در تمکن تاکسی‌دار نیست مگر اینکه دولت کمک کند و دستگاه را با قیمت پایین‌تر در اختیار تاکسی‌داران قرار دهد.

ممبینی عنوان کرد: اگر تکنولوژی وارد عرصه تاکسیرانی شود، قطعا موفقیت و ارائه خدمات به شهروندان بیشتر شده و سرعت و دقت در امور افزایش می‌یابد. یکی از اختلافات عمده بین راننده و مسافر نبود پول خورد است؛ اگر سیستم الکترونیکی باشد، با دقت کرایه محاسبه می‌شود.
وی اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف از سوی تاکسی دار شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه 30008778، سامانه 137 شهرداری و یا شماره تلفن 3790199-0611 از راننده متخلف شکایت کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی درباره وضعیت خودروهای پلاک اروند بیان کرد: با توافقی که با بانک شهر به عمل آمد موافقت گردید بانک شهر 70درصد تسهیلات بانکی با خدمات ویژه جهت خرید خودروهای پلاک اروند اختصاص دهد که 30 درصد مابقی آورده خریدار می‌باشد.

وی در خصوص زمان ثپت نام و شرایط واگذاری خودروهای پلاک اروند گفت: پس از حصول اطمینان از سازگاری این نمونه از خودرو‌ها با شرایط آب و هوائی استان خوزستان به ویژه شهر اهواز و طی مراحل فنی و تایید نهائی زمان دقیق و شرایط واگذاری که بدون هیچ محدویتی می‌باشد اعلام خواهد شد.

ممبینی اضافه کرد: در حال بررسی خودروی EF7 هستیم و قرار است پژو 405 دوگانه سوز به جای ماشین‌های فرسوده به تاکسی داران واگذار شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار