تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۹۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث پارك بانوان اهواز بار ديگر به تاخير افتاد
اجراي پروژه پارك بانوان اهواز به دليل تعيين نشدن زمين مناسب باز هم به آينده موكول شد / پروژه پارك بانوان اهواز درحالي به دليل تعيين نشدن زمين مناسب به تاخير افتاد كه در سال جاري براي احداث اين پارك 500 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما به علت مشخص نشدن زمين مناسب حدود نيمي از اين اعتبار جذب نشد
اجراي پروژه پارك بانوان اهواز به دليل تعيين نشدن زمين مناسب باز هم به آينده موكول شد.

به گزارش فارس از اهواز، پروژه پارك بانوان اهواز درحالي به دليل تعيين نشدن زمين مناسب به تاخير افتاد كه در سال جاري براي احداث اين پارك 500 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما به علت مشخص نشدن زمين مناسب حدود نيمي از اين اعتبار جذب نشد.
مديركل امور شهري استانداري خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به اينكه در سال 89 اعتباري معادل 500 ميليون تومان براي احداث اين پارك پيش‌بيني شده بود، گفت: به دليل حل نشدن مشكل زمين براي اجراي اين پروژه، حدود 300 ميليون تومان از اين اعتبار به خريد دو سوله براي پارك بانوان اهواز اختصاص يافت.
شاپور رستمي افزود: 200 ميليون تومان اعتبار جذب نشده باقيمانده نيز براي ساير پروژه‌هاي عمراني اهواز هزينه شد.
وي تاكيد كرد: احداث پارك بانوان از اولويت‌هاي امسال پروژه‌هاي اهواز خواهد بود.
رستمي اظهار داشت: پيش از اين قرار بود كه پارك بانوان اهواز در نخلستاني كه در تملك مركز تحقيقات كشاورزي است اجرا شود، اما تا كنون مجوز كار در اين نخلستان از سوي مركز صادر نشده است.
براساس اين گزارش، در حالي كه اغلب شهرهاي بزرگ كشور پارك‌هاي بانوان خود را افتتاح كرده‌اند، (به طور مثال تبريز اخيرا هفتمين پارك بانوان خود را افتتاح كرده) خوزستان هنوز نتوانسته پاركي مختص بانوان به اجرا درآورد.
در سفر هيئت دولت به خوزستان احداث پارك‌هاي بانوان در 16 شهر استان به تصويب رسيد، در حال حاضر پارك خانواده دزفول در مواقع صبح به بانوان اختصاص دارد، همچنين پارك‌هاي بانوان اميديه و انديمشك نيز در حال ساخت هستند اما پروژه پارك بانوان اهواز به دليل تعيين نشدن زمين تاكنون محقق نشده است.
در سال‌هاي اخير چند مكان از جمله پارك 7 تير، پارك لاله و پس از آن نخلستاني در جاده گلستان براي احداث اين پارك پيشنهاد شد، اما به دليل نامناسب بودن محل يا مشرف بودن فضاي اطراف مورد تاييد قرار نگرفت.
در سال 89 شهرداري‌هاي اميديه يك ميليارد و 500 ميليون ريال، انديمشك يك ميليارد و 500 ميليون ريال، اهواز 5 ميليارد ريال و ايذه يك ميليارد و 460 ميليون ريال براي احداث پارك‌هاي بانوان اعتبار گرفتند اما هيچكدام به مرحله بهره‌برداري نرسيدند.
از جمعيت 4 ميليون و 471 هزار نفري خوزستان، 49 درصد معادل 2 ميليون و 191 هزار نفر را زنان تشكيل مي‌دهند كه از نظر امكانات فرهنگي تفريحي در فقر كامل به سر مي‌برند.
برچسب ها: پارک بانوان ، اهواز
:
:
:
آخرین اخبار