تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۶۹۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهالي 17 روستاي خرمشهر هنوز بلاتكليف‌اند
نماينده مردم خرمشهر در مجلس گفت: اهالي 17 روستاي خرمشهر هنوز بلاتكليف‌اند.

مصطفي مطورزاده امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متاسفانه هشت سال جنگ تحميلي تبعات منفي زيادي را براي خرمشهر به‌ همراه داشته است.
وي با اشاره به اينكه مردم اين منطقه دين خود را به انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران ادا كرده‌اند، ادامه داد: با وجود گذشت بيش از 29 سال از جنگ تحميلي مردم خرمشهر نبايد در اين شرايط زندگي كنند.
نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي افزود: اين‌ در حالي است كه با گذشت 29 سال از جنگ مردم 17 روستاي خرمشهر هنوز نتوانستند به روستاهاي خود بازگردند و همچنان در آوارگي به‌ سر مي‌برند.
وي با اشاره به اينكه آوارگي يكي از بدترين تبعات جنگ براي مردم است، گفت: اين روستاها در نوار مرزي و حاشيه اروندرود قرار دارند.
مطورزاده تصريح كرد: مردم اين 17 روستا در دوران هشت سال دفاع مقدس مجبور شدند خانه و كاشان خود را ترك و از روستاهاي خود مهاجرت كنند.
وي در ادامه افزود: پس از پايان جنگ تحميلي به‌دليل هم‌مرز بودن اين روستاها با كشور عراق از نظر امنيتي براي زندگي مجدد ساكنان آن در وضعيت مطلوبي قرار نداشت.
نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: مردم اين روستا با گذشت بيش از دو دهه از جنگ تحميلي امروز از مسئولان دولتي انتظار دارند، املاك و اراضي آنها را مجدداً در اختيارشان قرار دهد.
وي اظهار داشت: با گذشت 29 سال از جنگ تحميلي مسئولان بايد با يك برنامه‌ريزي‌ كاربردي اراضي ساكنان آن روستاها را به آنها بازگردانند و همچنين امكانات موردنياز زندگي را در اين روستاها فراهم كنند تا روستاييان بار ديگر در اراضي اجداد خود به كشاورزي بپردازند.
مطورزاده خاطرنشان كرد: خرمشهر داراي ظرفيت‌هاي بسيار ويژه‌اي است كه بايد بيش از پيش به موردتوجه مسئولان قرار گيرد.
وي افزود: بالابودن نرخ بيكاري در سطح شهرستان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي مردم و به‌ويژه جوانان اين منطقه بوده كه رفع اين مشكل نيازمند عزم جدي مسئولان است.
نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي افزود: با بهره‌برداري از طرح‌هاي نيمه‌تمام در خرمشهر مي‌توان به كاهش نرخ بيكاري اميدوار بود.
:
:
:
آخرین اخبار