تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۹۰۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
متخصص پوست و مو هشدار داد ؛
شامپوهای تیره کننده سرب دارند
یک متخصص پوست و مو گفت: استفاده از شامپوهای تیره‌کننده مو که در طول زمان موها را به رنگ حنایی در می‌آورد عوارضی بر اعضای بدن به ویژه کبد و ریه دارد.

 غلامحسین غفارپور، متخصص پوست و مو درباره نحوه مناسب تیره کردن موهای سفید در افراد گفت: برخی افراد برای تیره کردن رنگ موهای سفید شده خود از شامپوهایی استفاده می‌کنند که به مرور زمان موها را رنگ می‌کنند که این مورد بیشتر درباره مبتلایان به سفیدی مو در سنین پایین دیده می‌شود. استفاده از این شامپوها توصیه نمی‌شود بلکه رنگ کردن مو توصیه می‌شود.

وی درباره نقش شامپوهایی که به مرور زمان موهای سفید را تیره کرده تصریح کرد: این شامپوها دارای ترکیبات فلزات سنگین مانند سرب هستند و مصرف این مواد برای بدن مضر است چرا که این سلول‌ها در اندام‌ها رسوب می‌کنند و سبب از بین رفتن بافت اندام‌ها مانند کبد و ریه می شوند.

غفارپور خاطرنشان کرد: از آنجا که ممکن است سرب زیادی در هوا نیز وجود داشته باشد و به خودی خود بدن را تحت تأثیر عوارض نامطلوب خود قرار دهد بنابراین بهتر است از این گونه شامپوها که موها را به تدریج رنگ می‌کند، استفاده نشود.

این متخصص پوست و مو درباره چگونگی تأثیر این فلزات سنگین بر بدن که روی پوست استفاده می‌شود تصریح کرد: فلزات سنگین موجود در این شامپوها بسیار ریز هستند و از طریق پوست جذب می‌شوند و سپس در تمام بدن عوارض خود را نشان می‌دهند.

وی درباره تأثیرات رنگ مو بر مو و بدن نیز خاطرنشان کرد: تنها عارضه استفاده از رنگ مو بروز حساسیت در فرد است که این حساسیت می‌تواند تحریکی یا آلرژیک باشد.

غفارپور درباره نشانه‌های این حساسیت نیز گفت: از جمله علائم این حساسیت می‌توان به قرمز شدن پوست سر، متورم شدن پوست سر، ایجاد تاول های ریز و درشت اشاره کرد که در ادامه با پاره شدن این تاول‌ها دلمه ایجاد می‌شود و عفونت‌های ثانویه شکل می‌گیرد و در نهایت 2 تا 3 هفته مریض را درگیر می‌کند.

این متخصص پوست و مو افزود: این گونه حساسیت علاوه بر اینکه پوست سر را درگیر می‌کند ممکن است به علت شست و شوی پس از رنگ کردن به صورت نیز منتقل شده و در پوست صورت نیز ایجاد حساسیت تحریکی یا الرژیک کند ضمن اینکه این حساسیت به علت رنگ کردن ابروها نیز می‌تواند در صورت ایجاد شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار