تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۹۰۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از هفته دولت 1392 تا هفته دولت 1393
دستاوردهای‌يكساله شركت‌ملی‌مناطق‌نفت‌خيزجنوب/ تحقق برنامه هاي توليد همگام با توسعه پايدار
شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به عنوان بزرگترين شركت توليدكننده نفت خام كشور، جايگاه ويژه اي در تامين انرژي و گردش اقتصاد كشور دارد. وجود بيش از 800 پروژه فعال در اين شركت علاوه بر ايجاد فرصت هاي كسب و كار و رونق اقتصادي استان هاي حوزه نفتخيز واقع در حوزه فعاليت، نقش مهمي در تحقق اهداف عالي نظام در زمينه پيشرفت و تعالي كشور و دستيابي به اهداف برنامه پنجم توسعه دارد
شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به عنوان بزرگترين شركت توليدكننده نفت خام كشور، جايگاه ويژه اي در تامين انرژي و گردش اقتصاد كشور دارد. وجود بيش از 800 پروژه فعال در اين شركت علاوه بر ايجاد فرصت هاي كسب و كار و رونق اقتصادي استان هاي حوزه نفتخيز واقع در حوزه فعاليت، نقش مهمي در تحقق اهداف عالي نظام در زمينه پيشرفت و تعالي كشور و دستيابي به اهداف برنامه پنجم توسعه دارد.
اگر هفته دولت را فرصتي براي بررسي عملكرد سازمان ها و دستگاه هاي دولتي بدانيم، نگاهي به عملكرد موفق شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در يكسال گذشته بيانگر عزم و اراده و همت و پشتكار مجموعه مديريت و كاركنان اين شركت براي عبور از تحريم ها و دستيابي به اهداف و برنامه هاي از پيش تعيين شده منطبق با برنامه ابلاغي از سوي شركت ملي نفت ايران است. آنچه در پي مي آيد مهمترين سرفصل ها و عناوين دستاوردهاي اين شركت از هفته دولت 1392 تا هفته دولت 1393در بخش هاي عمليات و توليد، پژوهش و فناوري، ساخت  داخل و عام المنفعه است:


 عمليات و توليد

تحقق 100 درصدي برنامه توليد نفت در مناطق نفت خيز جنوب

از نيمه دوم سال 1392تا شهريور 1393 به طور ميانگين، بيش از 100 درصد برنامه هاي توليد نفت و گاز شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب محقق شد. اين شركت حدود 83 درصد نفت و 16 درصد گاز كشور را توليد مي كند و تامين خوراك پالاشگاه ها و بخش اعظم واحدهاي پتروشيمي را عهده دار است.

افزايش بيش از 22 هزار بشكه نفت به توان توليد مناطق نفت خيز جنوب

بر اساس آمار توليد شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در پايان سال 92، بيش از  22 هزار بشكه نفت به توان توليد اين شركت افزوده شد. در اين مدت ضمن نگهداشت توان توليد و جبران افت طبيعي ميدان ها، اين شركت موفق شد 22.1 هزار بشكه نفت در روز به توان توليد اين شركت اضافه كند.  اين افزايش توان توليد در حالي محقق شد كه شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب به عنوان بزرگترين شركت توليدكننده نفت خام كشور در نيمه دوم سال 1392 به تحقق  100 درصدي برنامه توليد نفت خام دست يافت.


افزوده شدن 668 ميليون بشكه نفت به مجموع ذخاير مناطق نفت خيز جنوب

در سال گذشته با انجام مطالعات مخازن   668 ميليون بشكه نفت به ذخاير اين شركت افزوده و در مجموع از سال 1378 تاكنون بيش از 3 ميليارد بشكه نفت درجا به ذخاير شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب افزوده شده است. مطالعه تعداد زيادي از مخازني كه در برنامه قرار داشته اند به اتمام رسيده است و بقيه مطالعات نيز در سال جاري اتمام مي يابد. برنامه مطالعات مخزني معمولا هر پنج سال يكبار و به صورت ديناميك همزمان با توليد از ميادين انجام مي شود.

تكميل و راه اندازي واحد بهره برداري هفت شهيدان مسجدسليمان

پروژه احداث کارخانه بهره برداري و نمکزدايي هفت شهيدان مسجدسليمان به عنوان يکي از 14 پروژه اولويت دار اين شرکت تکميل و راه اندازي شد. در اين کارخانه نفت استحصال شده از ميادين مسجدسليمان، لالي، پرسياه، زيلايي و کارون فرآورش و نمکزدايي و به مبادي مصرف ارسال مي شود. اين کارخانه با هدف ساماندهي تاسيسات بهره ‌برداري قديمي مسجدسليمان احداث شد و ظرفيت فرآورش روزانه 55 هزار بشکه نفت را دارد. طراحي، نظارت و اجراي اين پروژه از سوي کارشناسان اين شرکت و با اعتبار 960 ميليارد ريال انجام شد. واحد بهره‌برداري و نمكزدايي هفت شهيدان جزء بزرگترين پروژه هاي مناطق نفتخيز جنوب محسوب مي شود.


پيش راه اندازي طرح افزايش توان تزريق گاز در ميادين كرنج و پارسي
 
طرح افزايش توان تزريق گاز در ميادين كرنج و پارسي تكميل و در مرحله پيش راه اندازي قرارگرفت..هدف از اجراي اين طرح كه با اعتبار 600 ميليارد ريال اجرا شده  افزايش توان تزريق گاز در مخازن كرنج و پارسي به ميزان حدود 200 ميليون فوت مكعب است كه با راه اندازي اين طرح ظرفيت تزريق گاز در اين ميادين از روزانه 900 ميليون فوت مكعب در زمان حاضر به يك ميليارد و 100 ميليون فوت مكعب افزايش مي يابد.

راه اندازي واحد توليد گازوئیل مصرفي چاه هاي نفت در مناطق نفت خیز جنوب

با تغییر سیستم فرآورش پالایشگاه گاز مایع مارون، تولید روزانه بیش از 641 هزار لیتر گازوئیل مصرفي چاه هاي نفت در این شرکت محقق شد. اين اصلاحيه به منظور تامين گازوئيل مصرفي در حفاري چاه‌هاي نفت و گاز و تامین بخشي از سوخت مايع مصرفي نيروگاه‌هاي توليد برق كشور از سوي كارشناسان اين مديريت و شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري انجام شده است. خوراك اين پالايشگاه از مايعات گازي مخزن مارون خامي تامين مي‌شود و از فرآورش مايعات گازي علاوه بر گازوئيل خام(RG-500)، 173000 ليتر بنزين طبيعي نيز توليد مي‌شود كه مي‌تواند به پتروشيمي بندرامام ارسال گردد. بر اسـاس بررسـي هاي به عـمـل آمده امكان توليد حداكثر 2 ميليون و 500 هزار ليتر گازوئيل خام و بيش از 625 هزار ليتر بنزين طبيعي در پالايشگاه گاز مارون وجود دارد كه تحقق آن نيازمند تكميل فاز دوم توسعه ميدان مارون خامي، نصب تجهيزات جديد در قالب پروژه ”ذخيره‌سازي و بارگيري محصولات پالايشگاه گازمايع مارون" مي‌باشد كه مراحل اجرايي آن در دست پيگيري است.
 

بهره برداري از تفکیک گر نفتی 145 بی بی حکیمه در شرکت گچساران

تفکیک گر نفتی 145 بی بی حکیمه مورد بهره برداري قرار گرفت. پروژه احداث اين تفكيك گر با صرف 200 میلیارد ریال اعتبار و در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در منطقه بی بی حکیمه اجرا شده است. با احداث اين تفکیک گر قابلیت انتقال روزانه 15 هزار بشکه از 12 حلقه چاه منطقه فراهم گردیده است. اين پروژه داراي یک چندراهه استاندارد با 12 انشعاب ورودي، یکدستگاه تفکیک گرو متعلقات ، الکتروپمپ، ساختمان کنترل، کمپرسور هوا، تابلوهاي برق و ابزار دقیق، توپک ران و توپک گیر، جاده دسترسی به طول 32 کیلومتر، دو رشته خط لوله انتقال نفت و گاز با قطرهاي 8 و 12 اینچ هر کدام به طول 34 کیلومتر از محل تفکیک گر به سمت واحد بهره برداري بی بی حکیمه یک و همچنین 7 کیلومتر خط انتقال برق به همراه پستها، متعلقات و ادوات مورد نیاز است.

تكميل فاز نخست پروژه احداث خط لوله نفت اهواز به پالايشگاه آبادان

فاز نخست پروژه احداث خط لوله انتقال نفت اهواز به پالايشگاه آبادان از سوي مديريت مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب تكميل و راه اندازي شد. در اين مرحله از پروژه، 42 كيلومتر خط لوله 26 اينچي از پالايشگاه آبادان تا چندراهه دارخوين احداث شد. فاز دوم اين پروژه نيز شامل احداث خط لوله 26 اينچ از واحد بهره‌برداري شماره 4 اهواز تا چندراهه دارخوين به طول حدود 90 كيلومتر است كه پيش بيني مي شود تا ارديبهشت سال آينده تكميل و راه اندازي شود. دستيابي به ظرفيت مورد نياز در سيستم انتقال نفت، افزايش ضريب اطمينان در عمليات انتقال و استمرار ارسال نفت خام به پالايشگاه آبادان و حفظ محيط زيست از  اهداف اجراي اين پروژه است.


افتتاح ١٠ پروژه صنعتي و عمراني در مناطق نفت خیز جنوب در دهه فجر 1392

١٠ پروژه صنعتي و عمراني در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به مناسب دهه مبارک فجر آماده بهره برداری شد. این پروژه ها با اعتبار یک هزار و ٢٦٤ میلیارد ریال در استان های خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد اجرا شده است. راه اندازی کوره های حرارتی واحدهای نمکزدایی اهواز یک، ٢ ، ٣ و ٤، پست ١١/١٣٢ کیلوولت به همراه ٤٠ کیلومتر خط انتقال دومداره لب سفید و  واحد نمکزدایی هفت شهیدان مسجدسلیمان، از پروژه های مرتبط با تولید است. همچنین در این ایام سه پروژه عمراني و عام المنفعه شامل جاده اصلی کرنج – آغاجاری از سه راهی کرنج تا سه راهی  کلاستر، فاز دو باند دوم و بهسازی باند موجود محور ماهشهر به امیدیه و استخر سرپوشیده شماره یک مسجدسلیمان افتتاح خواهد شد. راه اندازی سیستم های تزریق مواد شیمیایی در کارخانه گاز و گاز مایع ٩٠٠ ، ١٢٠٠و ١٣٠٠ و بهره برداری از خط انتقال نفت واحد گچساران ١ به واحد نمکزدایی گچساران ٢ ، از پروژه های مربوط به تولید و پشتیبانی از تولید در استان کهگیلویه و بویر احمد است. در استان بوشهر نیز دو پروژه شامل خط لوله جدید نفت گلخاری و اصلاح مسیر و رفع قوس های غیر استاندارد محور رگ سفید ٢ به طرف دیلم آماده بهره برداری شده است.

صرفه اقتصادي بيش از 26 ميليون دلار با تعميرات اساسي و عمليات ضخامت سنجي و بازرسي خطوط لوله به روش التراسونيك در شركت آغاجاري

عمليات ضخامت سنجي و عيب يابي به روش التراسونيك هم زمان با شروع تعميرات دوره اي كارخانه هاي گاز و گاز مايع 1000 و 1500 در نيمه دوم امسال، تحت نظارت اداره بازرسي فني و خوردگي فلزات آغاجاري اجرا گرديد. اين عمليات به طور همزمان از محل هاي آسيب پذير احتمالي خطوط لوله و تجهيزات و هم چنين از نقاط پر خطر كوره هاي موجود در كارخانه گاز و گاز مايع 1000 صورت پذيرفت. اين عمليات به منظور جلوگيري از حوادث غير مترقبه احتمالي ناشي از كاهش ضخامت بر اثر خوردگي داخلي مي باشد كه در اين دو كارخانه جمعا 2 هزار و 251 محل آسيب پذير تحت آزمايش قرار گرفتند. شناسايي اين نقاط معيوب در زمان تعميرات اساسي علاوه بر حفظ ايمني نيروي انساني و تاسيسات، صرفه اقتصادي بيش از 26 ميليون دلار و عدم گاز سوزي حداقل 8080 ميليون فوت مكعب گاز، با فرض دست كم بيست و يك روز توقف كارخانه، حاصل شد.

راه اندازي كمپرسور گازي واحد تزريق گاز كرنج با ظرفيت 45 ميليون فوت مكعب

يك رديف كمپرسور گازي در واحد تزريق گاز 500 كرنج با ظرفيت 45 ميليون فوت مكعب در روز راه اندازي شد. راه اندازي اين كمپرسور به عنوان رديف هفتم جهت افزايش توان تزريق گاز به ميدان كرنج، با استفاده از دانش متخصصان داخلي در شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري انجام شده است. در اين پروژه تكنولوژي ساخت سيستم هاي كنترل اين گونه كمپرسورها در كمترين زمان و با هزينه حدود يك ميليارد ريال به طور كامل بومي شده است.


افتتاح 9 پروژه در شركت كارون در دهه فجر

همزمان با سي و پنجمين بهار انقلاب اسلامي، 9 پروژه با هزينه اي بالغ بر 55 ميليارد و 32 ميليون ريال در شركت بهره برداري نفت و گاز كارون بهره برداري شد. احداث چندراهه اقماري در ميدان بنگستان غرب منصوري، جايگزيني مخزن آب آتش نشاني در واحد بهره برداري شماره يك اهواز، تعويض كامل سقف مخزن كلسر بنگستان واحد نمكزدائي شماره يك اهواز و ترميم و بهسازي حوضچه محل اتصال خط لوله 20 و 24 اينچ سراسري و واحد بهره برداري شماره 2 اهواز پروژه هايي هستند كه در دهه فجر به بهره برداي رسيدند. پروژه احداث ساختمان درمانگاه ناحیه صنعتی آبتیمور، تامين روشنايي زمين هاي چمن مجموعه ورزشي تصفيه خانه آب صنعتي اهواز، شيرگاه هاي مربوط به خطوط اصلي و همچنين خطوط اصلي انتقال نفت در مسير جاده اهواز به آبادان و نصب پنل كنترلي جديد جهت دستگاه فرآورش سيار(MOT) از ديگر پروژه هاي افتتاح شده در اين ايام است.

نصب برج گوگرد زدا در واحد بهره برداري مارون 3

يكدستگاه برج گوگرد زداي جديد به تجهيزات فرآورشي واحد بهره برداري مارون 3 افزوده شد. طراحي و ساخت فونداسيون و جداسازي كليه تجهيزات و اتصلات مكانيكي و ابزار دقيق توسط كارشناسان شركت انجام شد. از برج گوگرد زدا جهت جداسازي گاز H2S از نفت استفاده مي شود و گاز حاصله از آن جهت ارسال به واحد شيرين سازي به ايستگاه جمع آوري گازهاي ترش (آماك) ارسال مي گردد.

تعمير و بازسازي كمپرسور گازي رديف5 ايستگاه تزريق گاز آغاجاري براي نخستين بار

به همت كاركنان شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري كمپرسور گازي رديف5 ايستگاه تزريق گاز آغاجاري براي نخستين بار تعمير و بازسازي كامل شد. تعمير و بازسازي اين ابركمپرسور نسل جديد كه داراي فناوري پيشرفته‌اي است افتخار ديگري براي كارشناسان مناطق نفت خيز جنوب رقم زده است. اين كمپرسور ظرفيت تزريق روزانه 350 ميليون فوت مكعب گاز و فشار 200 بار دارد و صرفه اقتصادي حاصل از اين اقدام به طور مستقيم بيش از 10 ميليارد ريال است. با توجه به تزريق روزانه 350 ميليون فوت مكعب گاز بوسيله اين كمپرسور، سود و صرفه غيرمستقيم تعمير آن به مراتب بيشتر خواهد بود. لازم به ذكر است؛ ايستگاه تزريق گاز آغاجاري با ظرفيت تزريق روزانه 2 ميليارد فوت مكعب بزرگترين طرح تزريق گاز كشور است و گاز مورد نياز آن از ميدان گازي پارس جنوبي و از طريق خط لوله 56 اينچ به طول 512 كيلومتر تامين مي شود.


اجراي پروژه هوشمند سازي 60 ايستگاه حفاظت كاتدي در شركت كارون

با موفقيت آميز بودن پروژه آزمايشي نصب سيستم هاي هوشمند كنترل از راه دور در 2 ايستگاه حفاظت كاتدي و پايان دوره  دوساله آزمايشي اين پروژه ها، 60 ايستگاه حفاظت كاتدي توسط متخصصان شركت بهره برداري نفت و گاز كارون هوشمند سازي مي شود. در اين روش اتاق كنترل ايستگاه ها در دفتر مركزي اداره بازرسي فني و خوردگي فلزات قرار مي گيرد  و علاوه بر آن در هر ساعتي از شبانه روز با استفاده از تلفن همراه نيز مي توان از وضعيت ايستگاه ها و مشكلات فني بوجود آمده، اطلاع يافت و همچنين تنظيمات مورد نظر از قبيل تغيير پتانسيل،روشن و خاموش كردن ترانس ها،مشاهده دماي روغن ترانس ها و... را انجام داد.

احداث 2560 اينچ كيلومتر خطوط لوله جرياني جديد انتقال نفت و گاز

در سال گذشته، 2 هزار و 560 اينچ كيلومتر خط لوله جرياني انتقال نفت و گاز در گستره عملياتي اين شركت احداث شد. اين لوله ها اكثراً در اندازه هاي 4 و6 اينچ بوده و براي احداث آنها در بخش اجرا حدود 120  ميليارد ريال هزينه شده است. اين خطوط لوله ، نفت و گاز توليدي را از چاه ها به تفكيك گرهاي سرچاهي وازاين طريق به واحدهاي بهره برداري جهت انجام فرآورش منتقل مي كنند. در سال گذشته 97 پروژه احداث خطوط لوله جرياني اجرا شد كه 75 پروژه از آنها همراه با نصب تسهيلات سرچاهي بوده است و در مجموع با احداث 3 مجموعه تفكيك گر و تقويت فشار 18و 71 رگ سفيد 2 واحداث مجموعه 145 بي بي حكيمه در سطح 5 استان در حوزه مناطق نفت خيز جنوب با اعتبار حدود 1460 ميليارد ريال تكيمل شد.

تكميل خط لوله 26 اينچ انتقال نفت آسماري از بهره برداري شماره 2 اهواز به بهمن شير شمالي

با تكميل فاز دوم، پروژه احداث خط لوله نفت اهواز به پالايشگاه آبادان به اتمام رسيد. فاز دوم اين پروژه شامل احداث حدود 90 كيلومتر خط لوله 26 اينچ از واحد بهره‌برداري شماره 4 اهواز تا چندراهه دارخوين است كه مراحل نهايي آن در حال انجام است. در فاز نخست اين پروژه كه سال گذشته راه اندازي شد، 42 كيلومتر خط لوله 26 اينچ از پالايشگاه آبادان تا چندراهه دارخوين احداث شد. اين پروژه با هدف دستيابي به ظرفيت مورد نياز براي انتقال نفت، افزايش ضريب اطمينان در عمليات انتقال و استمرار ارسال نفت خام به پالايشگاه آبادان و حفظ محيط زيست اجرا شده است. اين پروژه مهمترين پروژه تامين خوراك پالايشگاه آبادان است كه از سوي اين شركت با تخصيص اعتبار 950 ميليارد ريال اجرا شده است.


احداث و تكميل كارخانه نمك زدايي ميدان لب سفيد

پروژه احداث كارخانه نمك زدايي ميدان لب سفيد تكميل شد. اين كارخانه با ظرفيت فرآورش روزانه 30 هزار بشكه نفت نخستين واحد نمكزدايي در ميدان لب سفيد است كه با هدف افزايش كيفيت نفت خام استحصال شده از اين ميدان احداث شده است. اعتبار اجراي اين پروژه 234 ميليارد و 145 ميليون ريال بوده و تجهيزات اصلي كارخانه شامل ديسالتر، مخازن تحت فشار مايعات هيدروكربوري، گاز، سوخت و آب، مبدل حرارتي آب و نفت و كوره پيش گرمكن غير مستقيم نفت خام است.

تعمير 151 قلم شيرآلات و تسهيلات سرچاهي در شركت پيراحفاري ايران

151 قلم شيرآلات و تسهيلات سرچاهي در شركت پيراحفاري ايران تعمير و بازسازي شد. مراحل تعمير و آزمايش تحت فشار اين قطعات در 2 ماه نخست سال 1393 توسط كاركنان خدمات فني چاه ها و مديريت عمليات اين شركت انجام شده است. قطعات تعمير شده شامل 74 عدد شير دروازه اي كلاس 3 تا 10هزار، 24 عدد آويزه لوله هاي مغزي،  11 عدد نگهدارنده لوله هاي جداري اتوماتيك و غير اتوماتيك، 31 عدد زانوي توليد و 11 عدد شير ايمني كلاس 3 هزار و 5 هزار مي باشد. تعمير اين قطعات كه در چاه هاي در حال حفاري و تعمير و چاه هاي بهره برداري كاربرد دارند، علاوه بر استمرار عمليات توليد، صرفه جويي اقتصادي قابل ملاحظه اي به همراه داشته است.

تعمير اساسي 1074 دستگاه ماشين آلات فرآيندي

در سال گذشته يك هزار و 74 دستگاه ماشين آلات فرآيندي در گستره عملياتي مناطق نفت خيز جنوب تعمير اساسي شد. اين حجم از تعميرات در واحدهاي توليدي نفت و گاز كارون، مارون، گچساران، آغاجاري و مسجدسليمان در يكسال گذشته انجام شده است. در اين مدت همچنين يك هزار و 11 دستگاه تجهيزات فرايندي تعمير اساسي شدند. شمار واحدهايي كه به طور كامل تعمير اساسي شده اند 21 كارخانه بوده است.

انجام تعميرات اساسي ايستگاه تقويت فشار كوپال، 10 روز زودتر از برنامه

تعميرات اساسي ايستگاه تقويت فشار گاز كوپال آسماري، 10 روز زودتر از برنامه زمانبندي انجام شد. بر اساس برنامه ريزي هاي انجام شده تعميرات اساسي ايستگاه تقويت فشار گاز كوپال آسماري و بخشي از خط لوله گاز ارسالي، به مدت يك ماه برنامه ريزي شده بود كه پس از ترخيص ايستگاه و آغاز تعميرات در نيمه نخست سال 1393، در مدت 20 روز انجام شد. با كاهش زمان تعميرات و كاهش گازسوزي در ايستگاه تقويت فشار گاز كوپال آسماري، ارزش افزوده قابل توجهي نصيب شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب شده است.


استفاده از دستگاه «پمپ مولد نيتروژن» براي نخستين بار در مناطق نفت خيز جنوب

پمپ مولد نيتروژن (نيتروژن جنريتور) براي نخستين بار در مناطق نفت خيز جنوب در چاه 190 اهواز به كار گرفته شد. اين دستگاه در محل چاه نيتروژن مورد نياز احياء چاه ها را از هوا گرفته و در چاه پمپ مي كند. با استفاده از دستگاه جديد اين كار از 5 روز به 24 ساعت تقليل مي يابد.
 
لرزه‌نگاري سه‌بعدي ميدان رامين پايان يافت

عمليات لرزه نگاري 3 بعدي ميدان رامين در منطقه اي به وسعت 877 كيلومتر مربع در محدوده شهرستان‌هاي اهواز، باوي و شوشتر تكميل شد. نتايج اطلاعات لرزه‌نگاري انجام شده در تصميم‌گيري براي حفاري چاه‌هاي توسعه‌اي به منظور افزايش توليد صيانتي از اين ميدان و همچنين شناسايي پتانسيل‌هاي جديد نفتي استفاده خواهد شد. هدف از اجراي اين عمليات تعيين مشخصات ساختماني و شناخت دقيق تر مخازن آسماري و بنگستان ميدان رامين، تهيه نقشه ها و كسب اطلاعات بيشتر جهت افزايش توليد نفت است.


افتتاح 16 پروژه مهم صنعتي عمراني در مناطق نفتخيز جنوب در هفته دولت

همزمان با هفته دولت 16 پروژه صنعتي و عمراني در مناطق نفتخيز جنوب با اعتباري افزون بر 950 ميليارد ريال، آماده افتتاح و بهره برداري شد. از اين تعداد، 9 پروژه مرتبط با توليد و پشتيباني از توليد نفت، گاز و مايعات گازي و 7 پروژه از آنها عمراني و عام المنفعه است. از پروژه هاي مهم و قابل توجه صنعتي مي توان بهاحداث و توسعه نمكزدايي لب سفيد، تكميل خط لوله 26 اينچ انتقال نفت آسماري از بهره برداري شماره 2اهواز به بهمن شير شمالي، احداث خطوط لوله رو زميني 12 و 16 اينچ جديد پارسي‌كلاستر به بهره برداري كرنج و طراحي و خريد و نصب كوره هاي حرارتي در واحد هاي نمكزدايي اهواز 2 و 4 اشاره داشت. بازسازي كامل استاديوم ورزشي شهيد بهنام محمدي مسجدسليمان، احداث يك سالن ورزشي و يك زمين چمن فوتبال درمنطقه شهري آغاجاري، احداث يك سالن ورزشي و يك زمين چمن فوتبال در كوي پليس اهواز، و احداث سالن سرپوشيده چندمنظوره ورزشي مجتمع آموزش فنون اهواز از جمله پروژه هاي عمراني و عام المنفعه است كه آماده افتتاح در هفته دولت است.

پژوهش و فناوري و محيط زيست

تدوين دانش فني و توليد پنج قلم افزايه‌هاي سيمان حفاري با حمايت مناطق نفت خيز جنوب
دانش فني و توليد پنج قلم افزايه‌هاي سيمان حفاري در داخل كشور با حمايت اين شركت تدوين شد.  اين پروژه طي قراردادي به ارزش حدود 13 ميليارد ريال از سوي پژوهشكده توسعه صنايع شيميايي جهاد دانشگاهي در حال اجراست و تا كنون يكي از اين افزايه ها ساخته و به  توليد انبوه رسيده است. افزايه هاي سيمان يكي از پرمصرف ترين اقلام كاربردي عمليات حفاري چاه هاي نفت و گاز است كه با توليد انبوه يكي از اين افزايه ها  هزينه صرف شده براي ساخت تمامي افزايه ها  در مدت حدود 2 ماه جبران مي شود. بر اساس بررسي هاي به عمل آمده، توليد انبوه فقط "افزايه ممانعت كننده‌ي مهاجرت گاز" ساليانه بيش 16 ميليارد ريال سود و صرفه اقتصادي براي كشور خواهد داشت.  اين رقم  حدود 2/1 برابر هزينه كل پروژه براي ساخت 5 قلم افزايه مي باشد.


اجراي پروژه پاكسازي خاك هاي آلوده به مواد نفتي با استفاده از گياهان

يك پروژه پژوهشي با هدف پاكسازي خاك هاي آلوده به مواد نفتي با استفاده از گياهان اجرا شد. در اين پروژه كه با هزينه اي افزون بر يك ميليارد و 200 ميليون ريال از سوي گروهي از كارشناسان اين شركت و دانشگاه جندي شاپور اهواز اجرا شد روش هاي عملي جهت پاكسازي زمين هاي آلوده به مواد نفتي اطراف تاسيسات نفت و گاز مطالعه و بررسي شد. اين روش به دليل پايداري و دوام بيشتر، بهبود شرايط و ساختار خاك و بهبود جنبه هاي زيباشناختي و داشتن راندمان حذف مناسب آلاينده بيشتر مورد توجه قرار گرفته است. در اين روش با استفاده از نور خورشيد و بدون تغيير و آشفتگي در محيط، با هزينه اي كمتر از گزينه هاي ديگر تصفيه، آلاينده هاي زيست محيطي حذف مي گردند. در آينده نزديك از دستاوردهاي اين پروژه در پاكسازي مناطق آلوده به مواد نفتي در گستره عملياتي اين شركت استفاده خواهد شد.

اجراي طرح آزمايشي پاكسازي خاك هاي آلوده به مواد نفتي با استفاده از پودر ميكروبي

طرح آزمايشي پاكسازي خاك هاي آلوده به مواد نفتي در شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با استفاده از روش بيولوژيكي(پودر ميكروبي) با موفقيت انجام شد. در اين روش خاك‌هاي آلوده به مواد هيدروكربوري در اطراف كارخانه نمكزدايي شماره 2 اهواز مورد آزمايش قرار گرفت و نتايج حاكي از عملكرد مثبت مواد مذكور بوده و موجب كاهش قابل ملاحظه آلودگي گرديد . روش بيولوژيكي (پودر ميكروبي) يكي از روش هاي عملي براي پاكسازي زمين هاي آلوده به مواد نفتي اطراف تاسيسات نفت و گاز و مطابق با استانداردها و معيارهاي زيست محيطي است. در اين روش با پاشيدن پودرهاي ميكروبي بر روي خاك هاي آلوده به مواد نفتي، پس از گذشت چند روز مواد نفتي توسط باكتري ها تجزيه مي شوند و ميزان آلودگي‌ها را به حداقل مي رسانند.


دريافت گواهينامه مديريت سبز اروپا توسط شركت كارون

شركت بهره برداري نفت و گاز كارون به دليل مشاركت در طرح ريزي، ساخت و بكارگيري مداوم دستگاه فرآورش سيار نفت(MOT) به مدت 10 سال ، موفق به دريافت گواهينامه مديريت سبز جامعه اروپا شد. طرح بكارگيري دستگاه فرآورش سيار نفت در شركت كارون در چهار بعد شامل رعايت الزامات زيست محيطي، سودآوري اقتصادي، احترام به حقوق جامعه و استفاده از فناوري هاي جديد و منحصر به‌فرد مورد تقدير و تاييد انجمن مديريت سبز اروپا قرار گرفته است. طرح بكارگيري دستگاه MOT در شركت كارون سال گذشته موفق شد از بين 11 هزار طرح جهاني، جايزه بنياد جهاني انرژي را دريافت نمايد.


برگزاري سی و دومین گردهمایی علوم زمین کشور در مناطق نفت خیز جنوب

سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با رویکرد زمین شناسی نفت به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت خیز در اهواز برگزار شد. گردهمایی علوم زمین از سال 1360 تا کنون هر سال از سوی سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور در تهران برگزار می شد که امسال به صورت تخصصی علاوه بر تهران، در 12 استان از جمله خوزستان برگزار گرديد.ملاک برگزاری گردهمایی تخصصی علوم زمین در هر استان متناسب با استعدادها و قابلیت های زمین شناسی آن استان است و با توجه به این که استان خوزستان خاستگاه و قطب تولید نفت کشور است ، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان برگزار کننده سی و دومین گردهمایی علوم زمین با رویکرد زمین شناسی نفت انتخاب شد.
 
شركت نفت و گاز مارون در فهرست 5 شركت برتر دانشي ايران

شركت بهره برداري نفت و گاز مارون پس از سومين دوره ارزيابي جهاني سازمان دانشي برتر، زير مجموعه شانزدهمين دوره جايزه جهاني MAKE ، در فهرست 5 شركت برتر ايران قرار گرفت. اين دستاورد بزرگ توسط دبيرخانه جايزه جهاني سازمان دانشي برتر در ايران به اين شركت اعلام شد.


انتخاب شركت نفت و گاز كارون به عنوان شركت برتر حوزه محيط زيست

از سوي شركت ملي نفت ايران كسب عنوان شركت برتر و پيشرو در حوزه محيط زيست در سطح شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب در سال 1392 به شركت بهره‌برداري نفت و گاز كارون اختصاص يافت.
پس از بررسي مكانيسم هاي جديد و علمي اين شركت در خصوص سيستم مديريت زيست ، شركت بهره برداري نفت و گاز كارون به عنوان شركت برتر و پيشرو در بين شركتهاي بهره برداري مناطق نفتخيز جنوب معرفي گرديد.


خودكفايي، بومي سازي و ساخت  داخل

انعقاد 234 فقره پيمان‌ با شركت هاي داخلي از سوي مناطق نفت خيز جنوب در 9 ماهه1392
در 9 ماهه نخست سال 1392 به منظور اجراي پروژه هاي اين شركت، 234 فقره پيمان‌ با شركت هاي داخلي به امضا رسيده است. ارزش اين پيمان‌ها كه مربوط به طرح ها و پروژه هاي حفظ و نگهداشت توان توليد و نيز تاسيسات زيربنايي و توسعه اي نفت و گاز مي باشد بالغ بر 5 هزار و 900 ميليارد ريال و بيش از 33 ميليون يورو بوده است كه در مقايسه با سال قبل از آن از نظر كمي، 30 درصد رشد را نشان مي دهد. رويكرد امور حقوقي و قراردادهاي شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در سال 1392، استفاده هرچه بيشتر از توان فني، اجرايي و مهندسي شركت هاي داخلي در ارتباط با اجراي طرح ها و پروژه ها بوده كه در آينده نيز تقويت خواهد شد. در سال جاري همچنين مستندسازي در 75/78755 متر مربع از اراضي شركت صورت گرفته و 50 مورد تحصيل اراضي براي احداث پروژه هاي توسعه اي به مساحت 83/460990 متر مربع و ارزش بيش از 14 ميليارد ريال انجام شده است.


برگزاري پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان با حضور 200 شركت و سازنده


 پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان ٢٤ دی 1392 در اهواز پایتخت نفت ایران آغاز به کار کرد. در آیین افتتاح این نمایشگاه مدیران عامل شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری ایران، مدیران ارشد شرکت های نفتی در جنوب، مدیران و نمایندگان شرکت های سازنده قطعات و تجهیزات صنعت نفت حضور داشتند. در پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت بیش از ٢٠٠ شرکت داخلی که در زمینه ساخت قطعات و تجهیزان مورد استفاده در صنایع نفت، گاز، پالایش،پتروشیمی و حفاری فعالیت می کنند، مشارکت داشتند. تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته ٣٥ درصد افزایش دارد و ٤٦ درصد از شرکت ها، سازندگان و صنعتگران در این نمایشگاه از استان خوزستان هستند. نمایشگاه اهواز پس از نمایشگاه بین المللی نفت تهران مهم ترین نمایشگاه در عرصه صنعت نفت  کشور .

 
ساخت لوله تیوبینگ چاه های نفت برای نخستین بار در کشور

 قرارداد ساخت لوله های تیوبینگ (درون چاهی) چاه های نفت در قطر 4 و 2/1 اینچ برای نخستین بار در کشور در پنجمين نمايشگاه نفت خوزستان امضا شد. فناوری ساخت این لوله ها با همکاری این شرکت و گروه ملی صنعتی فولاد ایران و شرکت لوله گستر اسفراین حاصل شده است.

رونمایی از 3 عنوان کتاب تخصصی مهندسی نفت در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان

در پنجمين نمايشگاه نفت خوزستان 3 عنوان کتاب تخصصی در حوزه مهندسی نفت رونمایی شد.   این کتاب ها با عناوین «آنالیز عدم قطعیت در مطالعات مخازن هیدروکربنی»، «مهندسی مخازن کاربردی» و «چاه نگاری» از سوی  متخصصان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب تدوین و با همکاری واحد انتشارات روابط عمومی این شرکت منتشر شده است.


ساخت مته های حفاری PDC دراندازه 2/1-8 اینچ برای نخستین بار در کشور
 با حمایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب


  برای نخستین بار در کشور مته های حفاری PDC بدنه ماتریکسی دراندازه 2/1-8 اینچ با حمایت شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ساخته می شود. قرارداد تدوین دانش فنی و تولید انبوه این مته ها در دومین روز برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی صنعت نفت خوزستان به امضای مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و رییس جهاد دانشگاهی خوزستان امضا شد. در چارچوب این قرارداد که ارزش آن 170 میلیارد ریال است پژوهشکده تکنولوژی تولید جهاد دانشگاهی خوزستان نسبت به تدوین دانش فنی و تولید انبوه این مته ها با نظارت و همکاری کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب اقدام می کند.

 
امضای تفاهم نامه ساخت لوله های انتقال نفت به ارزش 9 هزار و 830 میلیارد ریال

تفاهم نامه سه جانبه ساخت لوله های 42 و 48 اینچ انتقال نفت خام به ارزش 9 هزار و 830 میلیارد ریال دي ماه امسال در پنجمين نمايشگاه تخصصي صنعت نفت خوزستان امضا شد. در چارچوب این تفاهم نامه كه به امضای مدیران عامل شرکت های ملی مناطق نفت خیز جنوب، لوله سازی اهواز و فولاد اکسین خوزستان رسید، شرکت فولاد اکسین خوزستان متعهد به تولید ورق های عریض و شرکت لوله سازی اهواز متعهد به ساخت لوله های مور نیاز شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خواهد شد.

امضای 5 قرارداد پژوهشی از سوی مناطق نفت خیز جنوب با مراکز علمی و پژوهشی

در پنجمين نمايشگاه تخصصي صنعت نفت خوزستان 5 قرارداد پژوهشی از سوی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با مراکز علمی و پژوهشی منعقد شد. تدوين دانش فني، ساخت و بررسي عملكرد نانو افزايه ها در كاهش تقابلات سازندهاي رسي و شيلي با سيال حفاري و كاهش جذب آب و تورم آنها و توليد نيمه صنعتي افزايه هاي مذكور با اعتبار 17 میلیارد و 800 میلیون ریال با پژوهشگاه صنعت نفت از جمله این قراردادها است. قرارداد دیگر  با موضوع تدوين دانش فني، ساخت و بررسي عملكرد نانو افزايه هاي روان كننده و كاهنده اصطكاك رشته‌هاي عمليات حفاري و توليد نيمه صنعتي و ارزيابي آنها در شرايط ميداني با اعتبار 15 میلیارد و 700 میلیون ریال با  پژوهشگاه صنعت نفت  امضا شد. قرارداددستيابي به دانش فني توليد نانوسيالات به منظور بكارگيري در مبدلهاي حرارتي و برجهاي خنك كننده با هدف افزايش راندمان انتقال حرارت با اعتبار 5 میلیارد ریال با پژوهشگاه صنعت نفت نیز در نمایشگاه به امضا رسیده است. همچنین قرارداد انجام مطالعه پايه به منظور انجام تغييرات لازم در واحد بهره‌برداري موجود آب‌تيمور براي كاهش ميزان H2S نفت خام به 15ppm با اعتبار 5 میلیارد و 320 میلیون ریال با پژوهشكده توسعه صنايع شيميايي حهاد دانشگاهي کرج امضا شده است. قرارداد تدوين دانش فني و توليد انبوه مته حفاري PDC بدنه ماتريكسي اندازه 2/1-8 اينچ با پژوهشكده تكنولوژي توليد جهاد دانشگاهي خوزستان امضا شده است و اعتبار آن 170 میلیارد ریال است.

عام المنفعه

اجراي پروژه هاي بزرگ عام المنفعه در مناطق نفت خيز با اعتباري بيش از 10 هزار ميليارد ريال

شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب در زمينه عمران استان هاي نفتخيز و حوزه فعاليت و همچنين مناطق پيراموني تاسيسات خود اهتمام جدي دارد.  با وجود اين كه مسئوليت اصلي اين شركت توليد و استخراج نفت و گاز براي مصارف داخلي و صادرات است اما نگاه مديران صنعت نفت رسيدن به توسعه متوازن در مناطق نفت خيز است. به اين منظور بخشي از اعتبارات و ظرفيت هاي اين شركت به اجراي پروژه هاي عام المنفعه در زمينه راهسازي، احداث فضاهاي آموزشي و فرهنگي و ورزشي، حفظ محيط زيست، توسعه فضاي سبز و بهداشت و درمان اختصاص دارد. هم اكنون تعداد زيادي پروژه بزرگ عام المنفعه از سوي اين شركت در دست اجراست. اعتبار اين پروژه ها كه در استان هاي خوزستان، بوشهر و كهگيلويه و بويراحمد اجرا مي شود بيش از 10 هزار ميليارد ريال است كه 3 هزار ميليارد ريال آن مستقيما از سوي اين شركت و بيش از 7 هزار ميليارد ريال آن از طريق انعقاد تفاهم نامه با ديگر سازمان ها اجرا مي شود. در بخش توسعه و بهسازي راهها و احداث جاده ها و پل‌هاي جديد مي توان به پروژه هاي احداث جاده دوبانده از سه راهي سرانجام تا شهرستان اميديه، احداث باند دوم جاده ماهشهر به اميديه، احداث جاده‌هاي ورودي و خروجي شهر هفتگل و احداث پل جديد بر روي رودخانه كشخان سرشاخه اصلي رودخانه كرخه اشاره كرد. در بخش ايجاد فضاهاي فرهنگي ورزشي، تاكنون  9 سالن و 6 زمين چمن فوتبال در شهرهاي ايذه، مسجدسليمان، هفتگل، رامشير، شادگان، اميديه و اهواز از سوي اين شركت ساخته شد و هم‌اكنون نيز احداث يك سالن ورزشي و يك زمين فوتبال در كوي پليس اهواز، احداث يك سالن ورزشي و يك زمين فوتبال در شهر شادگان در مرحله اجرا مي‌باشد. اين شركت در بخش توسعه فضاي شهر اهواز نيز تاكنون براي احداث بخشي از جاده ساحلي شرق رودخانه كارون، بهسازي جاده ورودي اهواز ماهشهر از سه راهي تپه تا ميدان شهيد بندر و احداث خط انتقال فاضلاب شرق اهواز بيش از 220 ميليارد ريال هزينه كرده است. هم‌اكنون نيز افزون بر 290 ميليارد ريال اعتبار براي توسعه فضاي سبز و تأمين روشنايي و احداث بلوار در شهر اهواز از طريق انعقاد 6 موافقت‌نامه با شهرداري اهواز تخصيص داده شده كه پارك 50 هكتاري حدفاصل سه راهي تپه تا ميدان شهيدبندر از محل همين اعتبار احداث شده است.

افتتاح 9 پروژه عمراني در زادگاه نفت با اعتبار 194،600،000،000 ريال

شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با فعاليت در گستره ای افزون بر 400 هزار كيلومتر مربع از استان بوشهر تا شمال خوزستان، حدود 80 درصد نفت خام و 16 درصد گاز كشور را توليد مي‌كند.  اين شركت علاوه بر مسئوليت ذاتي خود يعني توليد و استخراج نفت و گاز براي مصارف داخلي و صادرات، با اجراي پروژه هاي عام المنفعه نقش مهمي در رسيدن به توسعه متوازن در مناطق حوزه فعاليت خود ايفا مي كند. در سال هاي اخير پروژه هاي متعددي جهت توسعه عمران و آباداني شهرها و روستاهاي واقع در حوزه فعاليت اين شركت به اجرا در آمده است.
اين پروژه ها در زمينه راهسازي، احداث فضاهاي آموزشي، فرهنگي و ورزشي، حفظ محيط زيست، توسعه فضاي سبز و بهداشت و درمان است. بخشي از اين فعاليت‌ها مستقيماً توسط واحدهاي تابع شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب انجام مي‌شود و بخشي نيز با بودجه و اعتبار و با نظارت عاليه اين شركت توسط ساير سازمانها مانند شهرداري صورت مي پذيرد.
هم اكنون صدها پروژه عمراني و عام المنفعه در شهرهاي نفت خيز از جمله  اهواز، مسجدسليمان، گچساران، اميديه، آغاجاري، رامشير و ... در حال اجراست كه 9 پروژه از آنها با اعتبار 194 ميليارد و 600 ميليون ريال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي در مسجدسليمان زادگاه صنعت نفت كشور افتتاح شد.
در مراسم افتتاح اين پروژه ها مهندس حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، دکتر اسماعیل جلیلی نماینده مردم شریف مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا، علیرضا گوروئی سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان، ابراهیم پیرامون مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان و رییس و اعضای شورای  شهر و سایر مدیران و مسؤولان شهرستان مسجدسلیمان حضور داشتند.


احداث استخر سرپوشيده مسجدسليمان

احداث استخر سرپوشيده با اعتبار 50 ميليارد ريال ازجمله اين پروژه‌هاست كه به تقاضاي شركت بهره‌برداري نفت و گاز مسجدسليمان و اجراي مديريت مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب اجرا و تكميل شده است. زيربناي مجموعه استخر به مساحت 3812 متر مربع در دو طبقه، شامل فضاهاي اداري و مديريتي و همچنين استخر بزرگسالان و كودكان، جايگاه تماشاگران به انضمام جكوزي، حوضچه آبسرد، سوناي خشك، سوناي بخار و تأسيسات آن براساس آخرين استانداردهاي استخرها طراحي و پياده سازي شده است.

پروژه احداث جاده ورودي شهر مسجدسليمان

پروژه احداث جاده ورودي شهر مسجدسليمان از ديگر پروژه هاي عمراني است كه از دوراهي لالي تا ابتداي شهرك صنعتي(جاده ورودي شهر) احداث گرديد. هدف از اجراي اين پروژه تعريض جاده قديم وشانه سازي، جهت افزايش ايمني وكاهش ريسك تصادفات ناشي از پيچ‌هاي متعدد و تسهيل در تردد خودروها مي باشد. براي اجراي اين پروژه 34 ميليارد و 100 ميليون ريال هزينه شده است.

احداث مجتمع آموزشي طالقاني

  مجتمع آموزشي طالقاني مسجدسليمان در زميني به مساحت تقريبي 3600 مترمربع كه شامل دو ساختمان سه طبقه كه هر واحد داراي مساحت 600 مترمربع، زيربناي 1800 مترمربع شامل 15 كلاس درس، كتابخانه، آزمايشگاه و دفتر مدير و معاونت مي باشد،كه در مجموع با احتساب واحد سرايداري كل مجتمع آموزشي داراي زيربنايي بيش از 3800 مترمربع مي باشد. براي احداث اين مجتمع آموزشي 26 میلیارد ریال هزينه و20 ماه زمان صرف شده است.

احداث مجموعه فرهنگي و ورزشي شهداي صنعت نفت

 پروژه احداث مجموعه فرهنگي و ورزشي شهداي صنعت نفت(نفتون) با هدف افزايش سرانه فضاي ورزشي اجرا شده است. سالن اين مجموعه به ابعاد 48 در 32 متر مربع مجهز به سكوي تماشاچيان حدود 500 نفر،  مجهز به سيستم تهويه مطبوع، نور روشنائي، رختكن تيم ها و اتاق‌هاي سرپرستان و مربيان است. اين پروژه با اعتبار 20 ميليارد ريال اجرا شده است.

احداث بلوار شيخ مندني تا پل تمبي

پروژه عمليات تكميلي بلوار شيخ مندني تا پل تمبي با هدف كاهش زمان تردد و كاهش استهلاك وسايل نقليه و افزايش ايمني و جلوگيري از حوادث و خطرات جاني و كاهش هزينه ها اجرا گرديد. اين بلوار به طول 2700متر و در مسير ارتباطي شهرمسجدسليمان به شهرستان هفتكل ونفت سفيد قرار دارد. هزينه اجراي اين پروژه 7 ميليارد و 810 ميليون ريال بوده است.

احداث سالن فرهنگي و ورزشي جانبازان و معلولين احداث

با توجه به عدم امكانات ورزشي جهت افزايش روحيه جانبازان و معلولين در شهرستان مسجدسليمان اين پروژه با اعتبار 20 ميليارد ريال اجرا شد. پروژه احداث سالن فرهنگي و ورزشي جانبازان و معلولين در زميني به وسعت 1400 مترمربع اجرا و آماده بهره برداري گرديد.

بازسازي جاده سه راه گلگير-پل سي مايلي

جاده سه راه گلگير-پل سي مايلي به طول 4800 متر در وضعيتي غير استاندارد بوده كه به منظور كاهش زمان تردد و كاهش استهلاك وسايل نقليه و افزايش ايمني و جلوگيري از حوادث و خطرات جاني و كاهش هزينه ها پروژه مذكور اجرا گرديد. اعتبار اجراي اين پروژه 10 ميليارد و 200 ميليون ريال بوده است.

احداث مجموعه اداري آموزش و حراست نفت و گاز مسجدسليمان

به دليل قدمت و فرسودگي ساختمان‌هاي اداري واحدهاي آموزش و حراست وكمبود فضاي اداري اين پروژه با اعتبار 15 ميليارد ريال تعريف و در سه طبقه اجرا گرديد.

احداث ساختمان اداري خدمات نفت و گاز مسجدسليمان

ساختمان اداري خدمات شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان داراي 15 اتاق در زميني به مساحت 360 متر مربع و در دو طبقه با زيربناي 700 متر مربع مي باشد. نماي اين ساختمان كامپوزيت و داراي درب هاي اتوماتيك، سيستم مخابرات، كامپيوتر و سيستم اعلان حريق مي باشد. براي اجرا و تكميل اين پروژه 5 ميليارد و 290 ميليون ريال هزينه شده است.


احداث ساختمان HSE مسجدسليمان

پروژه احداث ساختمان ايمني و آتش نشاني شركت بهره برداري نفت و گاز مسجدسليمان در دو طبقه به ابعاد 24 در 13/5 مترمربع احداث شد. افزايش آمادگي براي مقابله و كنترل حوادث از جمله اهداف اين پروژه است كه با اعتبار 6 ميليارد و 200 ميليون ريال اجرا گرديد.

افتتاح سالن ورزشي چندمنظوره و زمين چمن فوتبال آغاجاري

سالن ورزشي چندمنظوره و زمين چمن فوتبال در منطقه شهري آغاجاري با اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال احداث و آماده بهره برداري شد. اين پروژه از سوي اين شركت به عنوان يكي از پروژه هاي عام المنفعه اجرا شد. سالن چندمنظوره در زميني به مساحت 30 هزار متر مربع و زير بناي 2 هزار و 112 متر مربع احداث شده است. اين مجموعه شامل سوله اي به ابعاد 32 در 48 متر و زمين چمن به ابعاد 70 در 110 متر به همراه محوطه سازي حدود6330 متر مربع است. مهندس خاني اضافه كرد: رختكن، اتاق نگهباني، سرويس هاي بهداشتي، سيستم تهويه، حصار فلزي، فضاي سبز درختكاري شده با متراژ 13 هزار و 207 متر مربع و جايگاه تماشاچيان با گنجايش 530 نفر از ديگر ويژگي هاي اين مجموعه است.
:
:
:
آخرین اخبار