تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۹۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در سومین روز از هفته دولت
3 پروژه کشاورزی و خدماتی در آبادان افتتاح شد
در سومین روز از هفته دولت، سه پروژه کشاورزی و خدماتی در شهرستان آبادان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان صبح امروز در آئین بهره‌برداری از این پروژه‌ها در روستای رمیله، از توسعه شبکه‌های نوین آبیاری، لایروبی انهار و زهکشی و یک طرح مرغداری گوشتی در روستای حیر به عنوان پروژه‌های قابل بهره‌برداری نام برد.

رضا پلنگ‌زا گفت: پروژه توسعه شبکه‌های نوین آبیاری شامل حاشیه سازی نهر حاج علی و نهر بیکس در سطح 16 هزار و 512 متر مکعب خاکریزی و صرف اعتباری معادل 890 میلیون ریال اجرا شده است.

وی جلوگیری از آبگرفتگی و نفوذ آب شور در اراضی باغی را از اهداف اصلی اجرای این پروژه نام برد و افزود: با اجرای این پروژه زمینه اشتغال 50 نفر مهیا شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به پروژه لایروبی انهار زهکشی عنوان کرد: این طرح شامل لایروبی اروند کوچک و انهار اصلی روستای شطیط، رمیله و سلجه حاج حسین بوده که به منظور تامین آب کشاورزی روستاهای فوق انجام شده است.

این مسئول، حجم عملیات انجام شده در این پروژه را لایروبی 19 کیلومتر از انهار عنوان کرد و ادامه داد: برای اجرای این پروژه اعتباری معادل 740 میلیون ریال هزینه شده که 507  نفر را نیز مشغول به کار کرده است.

پلنگ‌زا با اشاره به راه اندازی یک واحد مرغداری گوشتی در روستای حیر یادآور شد: احداث یک باب سالن و افزایش ظرفیت از جمله کارهای انجام شده در این پروژه بود که برای آن اعتباری معادل یک هزار و 200 میلیون ریال در قالب تسهیلات با نرخ هفت درصد و 127 میلیون ریال سهم آورده هزینه شده است.

وی با اشاره به  ظرفیت تولید 2 هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی در این مرغداری گفت: در این واحد نیز سه نفر مشغول به کار شده‌اند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار