تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۹۲۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز :
میانگین پرداخت عوارض پزشکان خوزستان از نقاط مرفه کشور بالاتر است
امروز سه شنبه نشست مشترک هیئت مدیره نظام پزشکی استان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با حضور اسماعیل ایدنی، رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و یاور شاه ولی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان به منظور بررسی مشکلات و مسائل پزشکان در ارتباط با شهرداری ها و مطالبات عوارضی آنها از پزشکان در محل سالن جلسات سازمان نظام پزشکی استان برگزار گردید.

اسماعیل ایدنی در این نشست ضمن تبریک روز پزشک، روز کارمند و روز داروساز به پزشکان، کارمندان و داروسازان پرتلاش کشور و استان، گفت: متاسفانه آمار مهاجرت پزشکان از استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی و مشکلات زیست محیطی قابل توجه است و نباید با تصمیمات غیرکارشناسی موجب مهاجرت بیشتر نیروهای متخصص از استان شویم. مسلما" پرداخت عوارض شهرداری جزء وظایف همه شهروندان از جمله پزشکان است، اما واقعیت این است که میزان این تعرفه ها  و عوارض در جامعه پزشکی بالاست در صورتی که در همه صنوف به این شکل نیست.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: نگاه به شغل پزشکی باید به عنوان یک بسته خدمتی باشد نه یک شغل سودآور  و همه باید در تصمیم گیری ها طوری عمل کنیم که نتیجه همه اقدامات به نفع مردم باشد. میزان پرداخت عوارض شهرداری برای جامعه پزشکی خوزستان بسیار بالا و حتی بالاتر از نقاط مرفه و برخوردار کشور می باشد که این خود سبب بروز برخی نارضایتی ها در میان جامعه پزشکی استان در این خصوص شده است.

وی ادامه داد: متمرکز کردن کلیه مراکز ارایه خدمات سلامت در کلان شهرها از سیاست های اصلی و عمده ما است و بدین منظور در اهواز سازمان نظام پزشکی کشور قصد دارد در ساخت شهرک سلامت شهر اهواز ورود و سرمایه گذاری کند که یک قطعه زمین در کیانشهر اهواز برای ساخت این شهرک که در نوع خود در کشور بی نظیر خواهد بود و سبب رفاه هر چه بیشتر مردم و پزشکان خواهد شد، در نظر گرفته شده و بخش خصوصی نیز مشارکت می کند که در این زمینه نیز می طلبد تا دوستان شورای شهر و شهرداری اهواز همراهی و همگامی بیشتر خود با جامعه پزشکی و سازمان نظام پزشکی را بیش از پیش اثبات کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت: ما آمادگی کامل داریم تا از طریق گفتگو و تعامل سازنده با شورای اسلامی و شهرداری اهواز بتوانیم مشکلات جامعه پزشکی را برطرف سازیم و گام ارزنده ای در راستای تامین هرچه بهتر و بیشتر سلامت مردم برداریم.
:
:
:
آخرین اخبار