تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۶۹۳۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون آموزش حوزه های علمیه خوزستان:
آرامش روحی نتیجه ایمان است
معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به اهمیت دین مداری در سعادت انسان تأکید کرد: آرامش روحی تنها با ایمان و دین مداری به‎دست می آید.

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان عوامل انحراف‎ها و ناهنجاری اخلاقی جامعه را فاصله گرفتن از دین عنوان کرد و گفت: مادی گرایی و بی دینی آفت مهم عقل و سبب اصلی هلاکت انسان است.

وی افزود: سلامت روانی و رضایت از زندگی یکی از ویژگی های فرد سالم بوده، و پیوند میان آرامش روانی، باورها و اعتقادات افراد، غیرقابل انکار است؛ از این رو دین با آموزه های گوناگون موجب سلامت روانی فرد و جامعه می شود.

حجت الاسلام آلبکل با اشاره به این که ذهن بشر همواره در پی هدف های متعالی در زندگی است، بیان داشت: نمونه های سلامت روانی برگرفته از دین را می توان ایجاد امید، انگیزه، مثبت نگری و رهایی از پوچی، ایجاد شبکه حمایتی عاطفی و اجتماعی، ارائه پاسخ روشن و قاطع به مفهوم خلقت، جهان و زندگی، تبیین و تعریف لذت بخش و معقول از رنج، درد و محرومیت و بسیاری از پاسخ های دیگر معرفی کرد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان اظهار داشت: تحقیقات گسترده درباره نقش آموزه های دینی در آرامش روان فرد و جامعه انجام شده و اسلام به عنوان کامل‎ترین دین و مجموعه کاملی از باورها، اعتقادات و آموزه های دینی معرفی شده که رفتارهای انسان در سطح فردی و جامعه را مورد توجه قرار می دهد و سعادت، سلامت، آرامش فردی و اجتماعی را برای انسان به ارمغان می آورد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان با اشاره به اهمیت دین مداری در سعادت انسان تأکید کرد: آرامش روحی تنها با ایمان و دین مداری به‎دست می آید.

حجت الاسلام آلبکل با بیان این که پزشکان منشأ بسیاری از بیماری ها و اختلالات روانی را در فاصله گرفتن از معنویات، عدم اعتقاد و نبود باورهای دینی در شخص بیمار می دانند، گفت: شخصی که به منبع بی نهایت و لایزال الهی متصل باشد هیچگاه در امور خود دچار بن بست و یاس نمی شود که البته ریشه این بن بست ها و ناامیدی ها چیزی جز عدم اعتقاد و باورهای دینی نیست.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم در سوره مبارکه فتح می فرماید که «هوالذی انزل السکینه فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم؛ او کسی است که آرامش را در دل های مؤمنان نازل کرد تا ایمانی به ایمانشان بیفزاید»؛ نخستین برداشتی که صورت می گیرد این است که بدون ایمان، آرامش روحی و روانی وجود ندارد.

معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خوزستان در پایان ابرازداشت: با اندکی کنکاش در زندگی جوامع بی دین و مذهب که در کوچک‎ترین مشکلات به انتهای راه و پوچی می رسند و همچنین مقایسه آمار خودکشی به عنوان راه فرار از مشکلات در همان جوامع، متوجه می شویم که بی شک نقش دین در سلامت روانی و زندگی بشر همچون اکسیژن برای نفس کشیدن است.
:
:
:
آخرین اخبار