تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۶۹۳۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه هفتکل:
اولویت با استخدام نیروهای بومی است
امام جمعه هفتکل گفت: اکنون بیکاری به معضل بزرگی تبدیل شده که همه مسئولان استانی و شهرستانی نباید این نکته را فراموش کنند.

حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در ادامه بحث هفته‌های گذشته در خصوص برکت گفت: یکی دیگر از عوامل معنوی که در عوامل مادی اثرگذار و باعث خیر و برکت در زندگی می‌شود، قناعت است.

وی با بیان اینکه روحیه قناعت و باور قلبی منجر به کسب عزت و سربلندی می‌شود، افزود: یکی دیگر از آثار و برکات قناعت، راحتی و آرامش در زندگی است و کسانی که قانع نیستند سراغ مال حرام و کلاهبرداری و سایر اعمال خلاف می‌روند.

امام جمعه هفتکل با گرامیداشت دهه کرامت و ولادت اولاد امام موسی بن جعفر (ع) عنوان کرد: هر چه خیر و برکت در ایران اسلامی وجود دارد از وجود فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.

دولتمردان ساده‌زیستی را سرلوحه کار خود قرار دهند

خلیلی پیربلوط در فراز دیگر خطبه‌ها ضمن تبریک پیروزی به مردم مظلوم غزه تصریح کرد: این پیروزی در طول تاریخ فلسطین بی‌نظیر است چراکه برای جهانیان روشن شد مردم مظلوم غزه با مقاومت خود در برابر اسرائیل که با تمام توان نظامی و تا دندان مسلح و در حوزه‌های سیاست و نظامی و اقتصادی حمایت می‌شد، پیروز شدند.

وی ادامه داد: مردم فلسطین به برکت خون شهدا این پیروزی را به‌دست آوردند و اکنون غزه کلاس درس مقاومت است که بشریت و جهانیان باید درس بگیرند همانطور که مردم غزه از کلاس و معرفت رزمندگان ما در مقابل دشمن غاصب درس گرفتند.

امام جمعه هفتکل همچنین ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دولت به دولتمردان گفت: دولتمران باید رفتار، منش و ساده‌زیستی شهیدان رجایی و باهنر را سرلوحه خود قرار دهند.

خلیلی پیربلوط به یکی از مناسبت‌های هفته پیش‌رو، تجلیل از بقعه امامزداگان و اماکن متبرکه اشاره کرد و افزود: اماکن متبرکه باید دارای سند و مدرک قطعی باشند و مردم ما نباید بر اساس خواب‌نما شدن مکانی را متبرک بدانند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مناسبت‌های هفته آینده روز مبارزه با تروریسم است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ماهیت آمریکا برپاست جهان روی آرامش به خود نخواهد دید.

اولویت با استخدام نیروهای بومی است

امام جمعه هفتکل در خصوص مناسبت روز تعاون و بحث اشتغال نیز سخنانی عنوان کرد و گفت: اکنون بیکاری به معضل بزرگی تبدیل شده که همه مسئولان استانی و شهرستانی نباید این نکته را فراموش کنند.

وی با اشاره به اینکه آب و خاک متعلق به جوان بومی بوده و الویت با استخدام این نیروهاست، تصریح کرد: اگر نیروی متخصص بومی نبود آنگاه باید از غیربومی استفاده شود.

امام جمعه هفتکل در پایان تصریح کرد: همه مسئولان استانی و شهرستانی باید زمینه آموزش فنون مختلف را برای جوانان فراهم کنند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار