تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۶۹۴۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
150 میلیارد ریال برای بهسازی مدارس خوزستان اختصاص یافت
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: 150 میلیارد ریال برای تعمیر و بهسازی مدارس استان خوزستان در سال جاری اختصاص یافت.

فرج الله خبیر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری خوزستان اظهار داشت: در کنار اعتباری که برای بهسازی مدارس استان در نظر گرفته شده است اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال برای بهسازی مدارس عشایر استان نیز در امسال اختصاص یافته است.

وی گفت: شیوه نامه‌ای برای آماده سازی هر چه بهتر مدارس استان تا زمان بازگشایی مدارس تهیه شده است که بر اساس آن کارها و اقدامات آماده سازی مدارس در حال انجام است.

خبیر از جمله برنامه‌های این شیوه نامه را تامین امنیت تردد دانش آموزان، تامین سرویس رفت و آمد دانش آموزان، راه اندازی پل‌های هوایی در مناطق پرخطر و بسیاری کارهای دیگر است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در ادامه افزود: بسیاری از دستگاه ها در استان برای بازگشایی مدارس و بهسازی فضای مدارس وظایفی را برعهده گرفتند.

وی بیان داشت: یکسری مسائل مالی در آموزش و پرورش استان وجود دارد که باید حل شود و کارخانجات و واحدهای تولیدی باید دو درصد از محل فروش خود را به آموزش و پرورش پرداخت کنند و شهرداری‌ها نیز باید پنج درصد از محل درآمد خود را پرداخت کنند که در این کار کوتاهی شده است.

خبیر تاکید کرد: برای کمک به نظام آموزشی استان دستگاه هایی که به آموزش و پرورش بدهی دارند باید بدهی خود را هر چه زودتر پرداخت کنند.

**  کمبودنیروی انسانی عامل عقب ماندگی آموزش و پرورش خوزستان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: کمبود نیروی انسانی از مهم ترین عوامل عقب ماندگی سیستم آموزش و پرورش خوزستان است.

محمد تقی زاده شنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بالغ بر هشت هزار و 83 معلم در سیستم آموزش و پرورش استان کمبود هست و معلمان استان در دوشیفت کاری تدریس می‌کنند که نتیجه آن تدریس با خستگی و بدون اشتیاق به دانش آموزان است.

وی گفت: معلمان در مدارس استان بالغ بر 170 ساعت اضافه کار انجام می‌دهند که این مهم بازده کاری آن‌ها را کاهش می‌دهد.

تقی زاده بیان داشت : در حال حاضر 63 هزار و 470 معلم در استان در حال فعالیت هستند و بالغ بر 950 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و هشت هزار و 805 مدرسه در خوزستان وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان امسال موفق نشد 160 نفر قبولی تربیت معلم را به دلیل کمبود فضای کار جذب کند و باید چاره‌ای برای این معضل اندیشیده شود.

وی تاکید کرد: فضا برای جذب نیروی کار جدید وجود ندارد و برای تامین مسکن معلمان مشکلاتی فراوانی وجود دارد ، مشکلات تامین مسکن ، سختی و فشار کار باعث شده است تا معلمان بسیار زیادی از استان درخواست انتقالی دهند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار