تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۹۴۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد :
تلاش برای بهبود شخص مرگ‌ومیر مادران باردار
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تلاش مجموعه این دانشگاهی برای بهبود شخص مرگ و میر مادران باردار در استان خبر داد.

پیش از ظهر امروز، جلسه هم اندیشی پیرامون سلامت مادران باردار با حضور معاونان درمان و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، مدیر بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی، سرپرست اداره نظارت اعتبار بخشی و صدور پروانه‌ها، کارشناس امور مامایی معاونت درمان، رئیس و جمعی از مدیران گروه‌های آموزشی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل جلسات هم اندیشی، کاهش مرگ و میر مادران و بهبود این شاخص است و در نهایت در صورت لزوم می‌توان راهکارهایی برای بهبود وضعیت فعلی طراحی کرد.

ایرج نظری افزود: با وجود اینکه همواره در این راستا تلاش شده که تجربیات گذشته در آینده فراروی ما باشد و این اتفاقات کمتر رخ می‌دهد، اما متاسفانه گاهی نتایج به دست آمده، مطلوب و مورد انتظار نیست و بر این اساس به مداخله احتیاج دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس و در راستا بهبود شاخص MMR این جلسه تشکیل شد تا اهم مشکلات موجود در بیمارستان امام را به عنوان تنها مرکز ارجاعی مادران باردار پرخطر استان و سایر استان‌های همجوار بررسی و با هم اندیشی یکدیگر راهکارهایی ارائه کنیم تا به نتایج مطلوب نزدیک‌تر شویم.

این مسئول به بررسی وضعیت مرگ و میر مادران از سال 88 تا پایان نیمه نخست سال جاری پرداخت و گزارشی از آمار کلی مادران ترخیص شده با رضایت شخصی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه در سال جاری (که در سامانه مادران پرخطر ثبت شده‌اند) و همچنین اهم فرآیندهای معیوب در این بیمارستان ارائه کرد.

در پایان این نشست پس از تاکیدهای معاون توسعه آموزش دانشگاه و مدیر امور بیمارستان‌ها و تعالی خدمات بالینی بر لزوم ثبت دقیق اطلاعات در سامانه مادران پرخطر و نیز اصلاح فرآیندهای موجود، راهکارهای مختلفی از سوی حاضران ارائه و جمع بندی شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار