تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۹۶۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان:
کاهش 80 درصدی اعزام بیمار به خارج استان
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به آمادگی این سازمان برای مشارکت در طرح تحول نظام سلامت گفت: هفت بیمارستان فعال تامین اجتماعی در استان با ۴۴۵ پزشک به کمک طرح تحول نظام سلامت می‌روند.

داریوش پناهی‌زاده امروز در آئین تقدیر از پزشکان داوطلب نمونه هلال احمر خوزستان اظهار کرد: با استقرار تیم مدیریت جدید در هلال احمر خوزستان چهره این سازمان تغییر کرد و به اهداف سازمانی خود در حوزه پزشکی نزدیک‌تر شد.

وی افزود: تعامل نزدیک هلال احمرو دانشگاه علوم پزشکی اهواز زمینه‌های بسیار مثبتی رابرای اجرای طرح تحول نظام سلامت فراهم کرده است و ما هم در حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی آماده همکاری و تعامل نزدیک‌تر و کمک به برنامه‌هایی هستیم که هلال احمر در این خصوص دارد.

کاهش 80درصدی اعزام بیمار به خارج استان با اجرای طرح تحول نظام سلامت

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان تصریح کرد: هفت بیمارستان فعال، 30 مرکز درمانی ملکی و 445 پزشک فعال در بخش درمان تامین اجتماعی برای همکاری به کمک به هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در راستای اهداف طرح تحول نظام سلامت آمادگی کامل دارند.

پناهی‌زاده عنوان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در چندماه گذشته خیلی از شکایت‌هایی را که به مدیریت درمان تامین اجتماعی می‌رسید به شکل اساسی کاهش داد به طوری که بار اعزام بیمار به تهران و سایر استان‌ها 80درصد افت داشته که این مسائله بسیار خوبی است.

60درصد جمعیت خوزستان زیر چتر تامین اجتماعی

وی عنوان کرد: 60 درصد جمعیت خوزستان که 2 میلیون و 500 هزار نفر هستند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که در راستای طرح تحول نظام سلامت با پیگیری‌هایی که صورت گرفته پرداخت‌ها تقریبا به روز شده به طوری که مطالبات داروخانه‌ها و پزشکان و بیمارستان‌های دولتی تا آنجایی که سند وجود داشته تا تیرماه به طور کامل پردخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا همپای طرح تحول نظام سلامت پیش رفته و تمام مطالبات بیمارستات‌های دولتی و بخش خصوصی را به موقع پرداخت و به روز کنیم.

پناهی‌زاده گفت: مشکلات بخش درمان در خوزستان در مقایسه با کشور خیلی بیشتر و حاد‌تر است به خاطر اینکه به دلایلی نسبت پزشک به جمعیت بیمار کمتر و امکانات درمانی به ویژه در بخش خصوصی بیشتر در اهواز فعال و متمرکز است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار