تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۹۷۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش 70 درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات خوزستان
صادرات كالاهاي غيرنفتي گمركات خوزستان در 5 ‌ماهه امسال به وزن 6 ميليون و 44 هزار تن و به ارزش بيش از 71 ميليارد و 98 ميليون ريال بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 45 و 70 درصد افزایش داشته است.

عمده محصولات صادراتي شامل محصولات پتروشيمي، پلي‌اتيلن، گازها، روغن و گريس است كه به كشورهاي عراق، كويت، امارات، ژاپن، كره، چين، هند، تركيه، اسپانيا، ايتاليا و قطر صادر ‌شده است.

ميزان صادرات كالا به عراق از گمركات خوزستان و ديگر گمركات كشور در 5 ماهه امسال در مجموع یک‌میلیون و 984 هزار تن كالا به ارزش 497 ميليون و 969 دلار بود كه نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته از نظر وزني 51 درصد و ارزشي 40 درصد رشد داشته است.

همچنين ميزان واردات كالا به استان در اين مدت 6 ميليون و 788 هزار تن به ارزش بيش از 93 هزار ميليارد ريال بود كه از نظر وزني و ارزشي به ترتيب 42 و 16 درصد افزایش يافته است.

كالاهاي وارداتي شامل ذرت، آهن‌آلات، گندم، شكر، برنج‌، جو و لوازم صنعتي برقي از كشورهاي چين، امارات، برزيل، آرژانتين، هند، تركيه، مجارستان، ايتاليا و فرانسه وارد مي‌شوند.

طبق اعلام گمركات خوزستان، ميزان درآمدهاي عمومي اين اداره‌كل در 5 ماهه امسال بالغ بر 7 هزار و 217 میلیارد ريال بود كه در مقايسه با مدت مشابه سال‌گذشته با رشد 65 درصدي همراه بوده ‌است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار