تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۶۹۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار اندیمشک :
مشکلات عشایر اندیمشک پیگیری می‌شود
فرماندار شهرستان اندیمشک از پیگیری مسائل و مشکلات عشایر این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از عشایر ، زیر ساخت های لازم در مناطق عشایری اندیمشک ایجاد می شود.

حمیدرضا گودرزی روز چهارشنبه در دیدار با عشایر منطقه غرب کرخه با بیان نقش عشایر در صحنه های مختلف انقلاب افزود: نقش عشایر در چرخه تولید و اقتصاد مهم و چشمگیر است.

رییس اداره امور عشایر اندیمشک نیز با ارائه گزارشی گفت: به منظور ارائه خدمات بیشتر و حل مسائل و تامین نیازمندی های عشایر ، شش میلیارد ریال اعتبار به احداث جاده و آبرسانی به مناطق عشایری این شهرستان اختصاص یافت که برای اجرای هشت طرح هزینه می شود.

میرچناری افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 450 تن آرد، 47 تن علوفه دامی ، 30 تن خوراک دام و 95 هزار لیتر نفت سفید بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.

وی در خصوص بیمه روستایی و عشایری نیز گفت:یکهزار و 200 نفر از عشایر منطقه توسط کارگزاری بیمه عشایری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

میر چناری جمعیت عشایری شهرستان اندیمشک را یک‌هزار و 500 خانوار عنوان کرد و گفت: این عشایر با داشتن 120 هزار راس دام نقش مهمی در تولیدات دامی دارند.

با شروع فصل سرما دو هزار خانوار عشایری با 160 هزار راس دام از استان های لرستان ، همدان و ایلام وارد شهرستان اندیمشک می‌شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار